Pridajte sa k predplatiteľom

Biker.sk

ROČNÉ PREDPLATNÉ ČASOPISU BIKER SPOLU SO ŠTARTOVNÝM NA BAJKULA BRATISLAVSKÉ ENDURO SPOLU ZA 39€!
Novinky

RockShox predstavil novú verziu vidlice BoXXer s mohutnejšími 38 mm vnútornými nohami

RockShox po rokoch vylepšil ikonickú zjazdovú vidlicu BoXXer, v ktorej využíva viacero technológií, ktoré poznáme z jedno korunkových vidlíc.
Matúš Bušík
RockShox predstavil novú verziu vidlice BoXXer s mohutnejšími 38 mm vnútornými nohami

Vidlica RockShox BoXXer nebola dobre stráženým tajomstvom. Vďaka dvojročnému vývoju značky v spolupráci s jazdcami a pretekárskymi tímami spolupracujúcimi so značkou sa vidlica objavovala pravidelne na rôznych pretekoch.

BoXXer bola v tejto sezóne hojne zastúpená na pretekoch svetového pohára UCI v zjazde, pričom jazdci s ňou dosiahli viacero úspechov na čele s majsterkou sveta Vali Höll.

Teraz je vidlica k dispozícii aj pre verejnosť. RockShox prepracoval svoju dvoj korunkovú vidlicu s množstvom aktualizácií a nových funkcií.

Cieľom je udržať pretekárov na stupňoch víťazov a poskytnúť davu v bikeparku a jazdcom na elektrobicykloch lepší zážitok na trati.

Vychádzajú dva modely, prvým z nich je RockShox BoXXer Ultimate.

BoXXer Ultimate je k dispozícii za cenu 2 279 EUR a obsahuje všetky najnovšie technológie RockShox vrátane patróny Charger 3 RC2.

Druhou variantou je Rockshox BoXXer s patrónou Charger 3 RC, ktorá je však dostupná zatiaľ len pre výrobcov bicyklov.

Obe vidlice poskytujú 200 mm zdvihu a sú dostupné vo verziách pre kolesá s veľkosťou 650b a 29´.

K dispozícii sú súpravy na zníženie zdvihu na 190 mm alebo 180 mm. Vidlica je určená aj pre použitie na elektrických horských bicykloch.

Jazdí na nej aj majsterka sveta Vali Höll.
Päť vecí, ktoré potrebujete vedieť o RockShox BoXXer
  • Vyznačuje sa 38 mm vnútornými nohami a novou architektúrou spodnej časti nôh pre optimalizáciu ovládania a pohodlia
  • K dispozícii je nové vzduchové pruženie DebonAir+, ktoré využíva svoj dizajn na poskytnutie najlineárnejšej krivky vzduchového odpruženia
  • Nové otvory na prietok oleja v horných trubiciach sú navrhnuté tak, aby pomáhali udržiavať puzdrá počas používania namazané
  • RockShox BoXXer Ultimate je vybavená patrónou Charger 3 RC2 a ButterCups
  • BoXXer Ultimate je jediná vidlica, ktorá je v súčasnosti k dispozícii na trhu s náhradnými dielmi za 2 279 EUR

Viac je vždy viac

Robustnejší dizajn s 38 mm vnútornými nohami.

Najviac viditeľnou zmenou na zjazdovej vidlici RockShox BoXXer je zvýšenie priemeru vnútorných nôh na 38 mm. Je to jednoznačne hrubšia vidlica ako jej predchodkyňa s 35 mm nohami.

RockShox uvádza, že sa nezameral na úplnú tuhosť a 38 mm BoXXer bol navrhnutý tak, aby kombinoval torznú a ohybovú tuhosť pre vlastnosti ovládania, ktoré spoločnosť a jazdci požadovali.

Na doladenie rovnováhy medzi tuhosťou, poddajnosťou a pohodlím RockShox ďalej uvádza, že použili nespočetné množstvo zjazdov, laboratórnych testovacích cyklov a jázd v bikeparku na prispôsobenie hrúbky steny stĺpika a architektúry nôh, aby ponúkli vstupy do riadenia, ktoré poskytujú kontrolu bez toho, aby sa vám triasli ruky.

Spodné nohy boli navrhnuté spolu s mostíkom tak, aby ponúkli manipuláciu, ktorá vyvažuje pohodlie, kontrolu a presnosť.

Dvojitá korunka sa dodáva vo vysokej, ale aj krátkej verzii, v závislosti od dĺžky hlavovej trubky. Sú k dispozícii pre výrobcov bicyklov a na vidliciach určených pre trh s náhradnými dielmi. Korunky boli opracované tak, aby šetrili hmotnosť a sú eloxované pre elegantný a odolný vzhľad.

Ďalším detailom pridaným k odpruženiu je výškové označenie na podperách, čo znamená, že výšku korunky môžete nastaviť bez toho, aby ste museli siahať po pravítku.

Vidlica BoXXer stále používa rovnakú 20×110 mm Boost Maxle, ktorú poznáme zo starších modeloch BoXXer a najväčší kotúč, ktorý tu môžete použiť má priemer 220 mm.

BoXXer Ultimate sa dodáva aj s priskrutkovaným blatníkom, ten je k dispozícii na zakúpenie aj samostatne pre vidlice RockShox BoXXer osádzané na sériové bicykle.

Nové pruženie

RockShox vyvinul svoju novú pružinu DebonAir+ s dvomi trubicami, aby poskytoval lepšiu citlivosť na malé nárazy, lineárnejšiu podporu a vyššiu výšku jazdca.

Pre BoXXer musel Rockshox vyvinúť novú vzduchovú pružinu, aby vytvoril lineárnu krivku pruženia, akú si želali. Použitie 38 mm stien ako súčasti pruženia znamenalo, že kladná komora bola príliš veľká na vidlici s dvojitou korunkou a progresivita príliš silná.

To znamená, že RockShox predstavuje svoju dvojtrubkovú pružinu DebonAir+. Jedná sa o vzduchovú pružinu v kazetovom dizajne, ktorá zapadá do 38 mm stĺpikov.

RockShox tvrdí, že to umožnilo optimalizovať objemy vzduchovej komory a objem vzduchu zachyteného vo vnútri spodných nôh, aby sa dosiahla požadovaná krivka pruženia a pocit.

Vo vnútri pružiny je nový dutý 14 mm „spring shaft“ namiesto štandardného 10 mm. Tento dutý dizajn zvýšil objem negatívnej komory pre lepšiu citlivosť na malé nárazy.

Pozitívny objem pružiny bol optimalizovaný pomocou odliatku, aby sa vytvorila krivka pružiny, ktorá pohltí nárazy, podľa výrobcu ide o najlineárnejšiu krivku pruženia.

Dvojtrubková pružina DebonAir+ je navrhnutá tak, aby poskytovala pocit a využitie zdvihu pružiny pri zachovaní laditeľnosti vzduchovej pružiny. Lineárnejšia krivka pruženia údajne umožňuje plné využitie zdvihu a progresiu je možné prispôsobiť pomocou štandardných tokenov RockShox Bottomless Token, napriek tomu si zachováva vyšší zdvih.

Aby sa predišlo tvrdým nárazom zdola, BoXXer je vybavený „bottom out bumper“ (zdola von), ktorý pomáha predchádzať kontaktom kov na kov, pri dorazoch vidlice.

Starí známi

Nový BoXXer Ultimate dostane patrónu Charger 3 RC2 špecifický pre BoXXer. Vďaka tomu sú vysokorýchlostné a nízkorýchlostné kompresné obvody oddelené.

S úplne novým dizajnom a vzduchovou pružinou nie je žiadnym prekvapením, že RockShox využíva svoje najnovšie tlmiče Charger 3 v novom BoXXeri. Navyše si požičal niektoré z najnovších funkcií z radu jedno korunkových vidlíc.

Najnovší tlmič Charger 3 RC2 použitý v BoXXer Ultimate má nezávislé vysoko a nízko rýchlostné kompresné tlmenie, ktoré je navrhnuté tak, aby úplne odstránilo prienik medzi dvoma tlmiacimi okruhmi. To znamená, že úprava jedného neovplyvní druhé a naopak.

RockShox tiež uvádza, že každé z piatich kliknutí vysokorýchlostnej kompresie, 15 kliknutí nízko rýchlostnej kompresie a 18 kliknutí tlmenia odrazu má významný vplyv na pocit z jazdy. Optimálne nastavenia by teda mali byť vzdialené len jedno kliknutie.

Pomalý odskok bol tiež prepracovaný, aby fungoval spolu s novou vzduchovou pružinou.

BoXXer Ultimate má ButterCups, ktoré nájdete na vidliciach Pike, Lyrik a ZEB Ultimate od RockShox . Sú to malé gumené puky v spodnej časti vzduchových pružín a tlmičov. Pripájajú sa k spodným nohám a sú navrhnuté tak, aby redukovali vysokofrekvenčné vibrácie, ktoré môžu viesť k bolestiam rúk a paží pri dlhých, drsných zjazdoch.

Zatiaľ čo BoXXer Ultimate obsahuje všetky najpokročilejšie technológie RockShox, nová dvoj trubková pružina DebonAir+ s ButterCups a tlmič Charger 3 RC2 s ButterCups sú dostupné vylepšenia pre OE RockShox BoXXer.

ButterCups stoja 113 EUR a patróna Charger 3 RC2 s ButterCups budú dostupné za 399 EUR. Je potrebné poznamenať, že nie sú kompatibilné so staršími 35 mm vidlicami.

Ten najmaslovejší chod

Nové olejové prietokové porty RockShox umožňujú oleju cirkulovať okolo spodných nôh pri používaní, čím pomáhajú mazať puzdro, aby sa udržal hladký chod.

Aby bol výkon BoXXera čo najlepší, do podpier boli vyvŕtané otvory na prietok oleja, ktoré umožňujú oleju cirkulovať cez vidlicu. To by malo pomôcť premazať puzdrá a udržať ich hladké a klzké.

Druhým tvrdením je, že hlboko v zdvihu tieto porty umožňujú vyrovnávanie vzduchu v spodných nohách nad a pod puzdrom, čo pomáha udržiavať konzistentnú rýchlosť pruženia.

BoXXer Ultimate tiež s vidlicou ZEB zdieľa tesnenia SKF s ultra nízkym trením pre hladkú prevádzku, zatiaľ čo oba modely BoXXer používajú kvapalinu Maxima Plush Damping Fluid a Dynamic Suspension Lube.

Špecifikácie a podrobnosti RockShox BoXXer

Existujú dve nové vidlice, RockShox BoXXer a RockShox BoXXer Ultimate. Len BoXXer Ultimate je v súčasnosti dostupný na trhu s náhradnými dielmi za 2 279 EUR.

Vlastnosti RockShox BoXXer Ultimate

  • Nový 38 mm dizajn navrhnutý tak, aby vyvážil tuhosť a kvalitu jazdy
  • Nová vzduchová pružina DebonAir+ s dvomi trubicami pre lepší pocit pri malých nárazoch, pridanú podporu
  • Nová charakteristická farba – BoXXer Electric Red/Gloss Black
  • Nový blatník RockShox
  • Nová ľahká opracovaná a eloxovaná korunka pre estetiku a odolnosť
  • Nové značky prechodu s výškou koruny na zjednodušenie nastavenia
  • Tlmič Charger 3 RC2 pre BoXXer. Obsahuje vysoko rýchlostnú kompresiu, nízko rýchlostnú kompresiu a prepracovaný nízko rýchlostný odskok
  • ButterCups pomáhajú znižovať únavu rúk a paží
  • Stieracie tesnenia SKF s ultra nízkym trením navrhnuté tak, aby zlepšili celkový dojem z odpruženia
  • Tlmiaca kvapalina Maxima Plush pomáha znižovať trenie a tlmí hluk tlmičov
  • Maxima Plush Dynamic odpruženie mazivo na zvýšenie výkonu odpruženia

Technické údaje

  • Patróna: Charger 3 RC2 s ButterCups
  • Pružina: BoXXer DebonAir+ dvojitá trubica s ButterCups
  • Veľkosť kolies: 27,5″, 29″
  • Zdvih: 180 mm†, 190 mm†, 200 mm
  • Offset vidlice: 44 mm (27,5 palca), 48 mm (27,5 palca, 29 palca) 52 mm (29 palca)
  • Nárokovaná hmotnosť: 2 840 g (200 mm zdvih, 48 mm offset)
  • Cena: 2 279 EUR

Vlastnosti RockShox BoXXer

  • Nový 38 mm dizajn navrhnutý tak, aby vyvážil tuhosť a kvalitu jazdy
  • Nová vzduchová pružina DebonAir+ s dvojitou rúrkou pre lepší pocit pri malých nárazoch, pridanú podporu
  • Nový tlmič Charger 3 RC s jednoduchým nastavením kompresie pri nízkej rýchlosti a nezávislým odskokom pri nízkej rýchlosti
  • Nový grafický balík
  • Tlmiaca kvapalina Maxima Plush pomáha znižovať trenie a tlmí hluk tlmičov
  • Maxima Plush Dynamic odpruženie mazivo na zvýšenie výkonu odpruženia

Technické údaje

Patróna: Charger 3 RC
Pružina: BoXXer DebonAir+ twin tube
Veľkosť kolies: 27,5″, 29″
Zdvih: 180 mm†, 190 mm†, 200 mm
Offset vidlice: 44 mm (27,5 palca), 48 mm (27,5 palca, 29 palca) 52 mm (29 palca)
Nárokovaná hmotnosť: 2 680 g (200 mm zdvih, 48 mm offset)

Aktuality

Včera 14:03 Od prvej idey až po prvý vlastný bicykel. Ako založiť na Slovensku bicyklovú značku?

Dá sa vôbec pri súčasnej konkurencii v bicyklovom priemysle vybudovať nová úspešná bicyklová značka? Aké sú na to potrebné predpoklady, akým chybám je nutné sa vyhnúť a aký kapitál na to potrebujete?

Včera 12:19 Mark Cavendish odkladá odchod do „dôchodku“ a opäť sa pokúsi prekonať historický rekord.

„Tešil som sa, že nebudem musieť každý deň vstávať a trénovať,“ povedal 38-ročný Cavendish, ktorý plánoval tento rok ukončiť kariéru, ale napokon si svoje rozhodnutie rozmyslel.

Včera 10:30 Belgický talent Ilan van Wilder: Nesúhlasíme s týmito sračkami, chceme pokračovať ako Soudal Quick-Step.

Len 23-ročný Belgičan využil svoje dominantné víťazstvo Tre Valli Varesine v rozhovore po pretekoch aj na to, aby vyjadril svoj kritický názor na potenciálne spojenie jeho tímu Soudal Quick-Step a Jumbo-Visma.

Včera 10:07 UCI potvrdila zámer spojenia tímov Jumbo-Visma a Soudal Quick-Step.

„UCI upozorňuje, že každá takáto operácia musí byť v súlade s postupmi a ustanoveniami stanovenými v predpisoch UCI, ktoré najmä umožňujú zabezpečiť dodržiavanie zmluvných ustanovení pre všetkých zamestnancov daných tímov (jazdcov, ale aj vedenie tímu a ďalší personál, ako sú lekári, mechanici, športoví asistenti, jazdci atď.), čo má pre UCI prvoradý význam,“ píše vo vyhlásení Medzinárodná cyklistická únia.

03.10.2023 Len 23-ročný Ilan van Wilder prekvapil Pogačara aj Rogliča a vyhral taliansku klasiku Tre Valli Varesine.

Mladý belgický talent tímu Soudal Quick-Step zaútočil zo skupiny favoritov 9,5 km pred koncom, na jeho zrýchlenie nikto nezareagoval, a do cieľa išiel sám. Druhý skončil Richard Carapaz a v šprinte o tretie miesto bol najrýchlejší Aleksandr Vlasov pred Primožom Rogličom a Tadejom Pogačarom.

Zavrieť reklamu