RockShox predstavil novú verziu vidlice BoXXer s mohutnejšími 38 mm vnútornými nohami

Vidlica RockShox BoXXer nebola dobre stráženým tajomstvom. Vďaka dvojročnému vývoju značky v spolupráci s jazdcami a pretekárskymi tímami spolupracujúcimi so značkou sa vidlica objavovala pravidelne na rôznych pretekoch.
BoXXer bola v tejto sezóne hojne zastúpená na pretekoch svetového pohára UCI v zjazde, pričom jazdci s ňou dosiahli viacero úspechov na čele s majsterkou sveta Vali Höll.
Teraz je vidlica k dispozícii aj pre verejnosť. RockShox prepracoval svoju dvoj korunkovú vidlicu s množstvom aktualizácií a nových funkcií.
Cieľom je udržať pretekárov na stupňoch víťazov a poskytnúť davu v bikeparku a jazdcom na elektrobicykloch lepší zážitok na trati.
Vychádzajú dva modely, prvým z nich je RockShox BoXXer Ultimate.
BoXXer Ultimate je k dispozícii za cenu 2 279 EUR a obsahuje všetky najnovšie technológie RockShox vrátane patróny Charger 3 RC2.
Druhou variantou je Rockshox BoXXer s patrónou Charger 3 RC, ktorá je však dostupná zatiaľ len pre výrobcov bicyklov.
Obe vidlice poskytujú 200 mm zdvihu a sú dostupné vo verziách pre kolesá s veľkosťou 650b a 29´.
K dispozícii sú súpravy na zníženie zdvihu na 190 mm alebo 180 mm. Vidlica je určená aj pre použitie na elektrických horských bicykloch.

- Vyznačuje sa 38 mm vnútornými nohami a novou architektúrou spodnej časti nôh pre optimalizáciu ovládania a pohodlia
- K dispozícii je nové vzduchové pruženie DebonAir+, ktoré využíva svoj dizajn na poskytnutie najlineárnejšej krivky vzduchového odpruženia
- Nové otvory na prietok oleja v horných trubiciach sú navrhnuté tak, aby pomáhali udržiavať puzdrá počas používania namazané
- RockShox BoXXer Ultimate je vybavená patrónou Charger 3 RC2 a ButterCups
- BoXXer Ultimate je jediná vidlica, ktorá je v súčasnosti k dispozícii na trhu s náhradnými dielmi za 2 279 EUR
Viac je vždy viac

Najviac viditeľnou zmenou na zjazdovej vidlici RockShox BoXXer je zvýšenie priemeru vnútorných nôh na 38 mm. Je to jednoznačne hrubšia vidlica ako jej predchodkyňa s 35 mm nohami.
RockShox uvádza, že sa nezameral na úplnú tuhosť a 38 mm BoXXer bol navrhnutý tak, aby kombinoval torznú a ohybovú tuhosť pre vlastnosti ovládania, ktoré spoločnosť a jazdci požadovali.
Na doladenie rovnováhy medzi tuhosťou, poddajnosťou a pohodlím RockShox ďalej uvádza, že použili nespočetné množstvo zjazdov, laboratórnych testovacích cyklov a jázd v bikeparku na prispôsobenie hrúbky steny stĺpika a architektúry nôh, aby ponúkli vstupy do riadenia, ktoré poskytujú kontrolu bez toho, aby sa vám triasli ruky.

Dvojitá korunka sa dodáva vo vysokej, ale aj krátkej verzii, v závislosti od dĺžky hlavovej trubky. Sú k dispozícii pre výrobcov bicyklov a na vidliciach určených pre trh s náhradnými dielmi. Korunky boli opracované tak, aby šetrili hmotnosť a sú eloxované pre elegantný a odolný vzhľad.
Ďalším detailom pridaným k odpruženiu je výškové označenie na podperách, čo znamená, že výšku korunky môžete nastaviť bez toho, aby ste museli siahať po pravítku.
Vidlica BoXXer stále používa rovnakú 20×110 mm Boost Maxle, ktorú poznáme zo starších modeloch BoXXer a najväčší kotúč, ktorý tu môžete použiť má priemer 220 mm.
BoXXer Ultimate sa dodáva aj s priskrutkovaným blatníkom, ten je k dispozícii na zakúpenie aj samostatne pre vidlice RockShox BoXXer osádzané na sériové bicykle.
Nové pruženie

Pre BoXXer musel Rockshox vyvinúť novú vzduchovú pružinu, aby vytvoril lineárnu krivku pruženia, akú si želali. Použitie 38 mm stien ako súčasti pruženia znamenalo, že kladná komora bola príliš veľká na vidlici s dvojitou korunkou a progresivita príliš silná.
To znamená, že RockShox predstavuje svoju dvojtrubkovú pružinu DebonAir+. Jedná sa o vzduchovú pružinu v kazetovom dizajne, ktorá zapadá do 38 mm stĺpikov.
RockShox tvrdí, že to umožnilo optimalizovať objemy vzduchovej komory a objem vzduchu zachyteného vo vnútri spodných nôh, aby sa dosiahla požadovaná krivka pruženia a pocit.
Vo vnútri pružiny je nový dutý 14 mm „spring shaft“ namiesto štandardného 10 mm. Tento dutý dizajn zvýšil objem negatívnej komory pre lepšiu citlivosť na malé nárazy.
Pozitívny objem pružiny bol optimalizovaný pomocou odliatku, aby sa vytvorila krivka pružiny, ktorá pohltí nárazy, podľa výrobcu ide o najlineárnejšiu krivku pruženia.
Dvojtrubková pružina DebonAir+ je navrhnutá tak, aby poskytovala pocit a využitie zdvihu pružiny pri zachovaní laditeľnosti vzduchovej pružiny. Lineárnejšia krivka pruženia údajne umožňuje plné využitie zdvihu a progresiu je možné prispôsobiť pomocou štandardných tokenov RockShox Bottomless Token, napriek tomu si zachováva vyšší zdvih.
Aby sa predišlo tvrdým nárazom zdola, BoXXer je vybavený „bottom out bumper“ (zdola von), ktorý pomáha predchádzať kontaktom kov na kov, pri dorazoch vidlice.
Starí známi

S úplne novým dizajnom a vzduchovou pružinou nie je žiadnym prekvapením, že RockShox využíva svoje najnovšie tlmiče Charger 3 v novom BoXXeri. Navyše si požičal niektoré z najnovších funkcií z radu jedno korunkových vidlíc.
Najnovší tlmič Charger 3 RC2 použitý v BoXXer Ultimate má nezávislé vysoko a nízko rýchlostné kompresné tlmenie, ktoré je navrhnuté tak, aby úplne odstránilo prienik medzi dvoma tlmiacimi okruhmi. To znamená, že úprava jedného neovplyvní druhé a naopak.
RockShox tiež uvádza, že každé z piatich kliknutí vysokorýchlostnej kompresie, 15 kliknutí nízko rýchlostnej kompresie a 18 kliknutí tlmenia odrazu má významný vplyv na pocit z jazdy. Optimálne nastavenia by teda mali byť vzdialené len jedno kliknutie.
Pomalý odskok bol tiež prepracovaný, aby fungoval spolu s novou vzduchovou pružinou.
BoXXer Ultimate má ButterCups, ktoré nájdete na vidliciach Pike, Lyrik a ZEB Ultimate od RockShox . Sú to malé gumené puky v spodnej časti vzduchových pružín a tlmičov. Pripájajú sa k spodným nohám a sú navrhnuté tak, aby redukovali vysokofrekvenčné vibrácie, ktoré môžu viesť k bolestiam rúk a paží pri dlhých, drsných zjazdoch.
Zatiaľ čo BoXXer Ultimate obsahuje všetky najpokročilejšie technológie RockShox, nová dvoj trubková pružina DebonAir+ s ButterCups a tlmič Charger 3 RC2 s ButterCups sú dostupné vylepšenia pre OE RockShox BoXXer.
ButterCups stoja 113 EUR a patróna Charger 3 RC2 s ButterCups budú dostupné za 399 EUR. Je potrebné poznamenať, že nie sú kompatibilné so staršími 35 mm vidlicami.
Ten najmaslovejší chod

Aby bol výkon BoXXera čo najlepší, do podpier boli vyvŕtané otvory na prietok oleja, ktoré umožňujú oleju cirkulovať cez vidlicu. To by malo pomôcť premazať puzdrá a udržať ich hladké a klzké.
Druhým tvrdením je, že hlboko v zdvihu tieto porty umožňujú vyrovnávanie vzduchu v spodných nohách nad a pod puzdrom, čo pomáha udržiavať konzistentnú rýchlosť pruženia.
BoXXer Ultimate tiež s vidlicou ZEB zdieľa tesnenia SKF s ultra nízkym trením pre hladkú prevádzku, zatiaľ čo oba modely BoXXer používajú kvapalinu Maxima Plush Damping Fluid a Dynamic Suspension Lube.
Špecifikácie a podrobnosti RockShox BoXXer
Existujú dve nové vidlice, RockShox BoXXer a RockShox BoXXer Ultimate. Len BoXXer Ultimate je v súčasnosti dostupný na trhu s náhradnými dielmi za 2 279 EUR.
Vlastnosti RockShox BoXXer Ultimate
- Nový 38 mm dizajn navrhnutý tak, aby vyvážil tuhosť a kvalitu jazdy
- Nová vzduchová pružina DebonAir+ s dvomi trubicami pre lepší pocit pri malých nárazoch, pridanú podporu
- Nová charakteristická farba – BoXXer Electric Red/Gloss Black
- Nový blatník RockShox
- Nová ľahká opracovaná a eloxovaná korunka pre estetiku a odolnosť
- Nové značky prechodu s výškou koruny na zjednodušenie nastavenia
- Tlmič Charger 3 RC2 pre BoXXer. Obsahuje vysoko rýchlostnú kompresiu, nízko rýchlostnú kompresiu a prepracovaný nízko rýchlostný odskok
- ButterCups pomáhajú znižovať únavu rúk a paží
- Stieracie tesnenia SKF s ultra nízkym trením navrhnuté tak, aby zlepšili celkový dojem z odpruženia
- Tlmiaca kvapalina Maxima Plush pomáha znižovať trenie a tlmí hluk tlmičov
- Maxima Plush Dynamic odpruženie mazivo na zvýšenie výkonu odpruženia
Technické údaje
- Patróna: Charger 3 RC2 s ButterCups
- Pružina: BoXXer DebonAir+ dvojitá trubica s ButterCups
- Veľkosť kolies: 27,5″, 29″
- Zdvih: 180 mm†, 190 mm†, 200 mm
- Offset vidlice: 44 mm (27,5 palca), 48 mm (27,5 palca, 29 palca) 52 mm (29 palca)
- Nárokovaná hmotnosť: 2 840 g (200 mm zdvih, 48 mm offset)
- Cena: 2 279 EUR
Vlastnosti RockShox BoXXer
- Nový 38 mm dizajn navrhnutý tak, aby vyvážil tuhosť a kvalitu jazdy
- Nová vzduchová pružina DebonAir+ s dvojitou rúrkou pre lepší pocit pri malých nárazoch, pridanú podporu
- Nový tlmič Charger 3 RC s jednoduchým nastavením kompresie pri nízkej rýchlosti a nezávislým odskokom pri nízkej rýchlosti
- Nový grafický balík
- Tlmiaca kvapalina Maxima Plush pomáha znižovať trenie a tlmí hluk tlmičov
- Maxima Plush Dynamic odpruženie mazivo na zvýšenie výkonu odpruženia
Technické údaje
Patróna: Charger 3 RC
Pružina: BoXXer DebonAir+ twin tube
Veľkosť kolies: 27,5″, 29″
Zdvih: 180 mm†, 190 mm†, 200 mm
Offset vidlice: 44 mm (27,5 palca), 48 mm (27,5 palca, 29 palca) 52 mm (29 palca)
Nárokovaná hmotnosť: 2 680 g (200 mm zdvih, 48 mm offset)