Pridajte sa k predplatiteľom

Biker.sk

ZÁMOK K ROČNÉMU PREDPLATNÉMU ČASOPISU BIKER IBA ZA 19,80€!
Elektrické bicykle

Test: Trailový elektrobicykel Rotwild R.X735 Core (+video)

Veľmi univerzálny agresívny e-bike, ktorý na trailoch zvládne aj požiadavky väčších zdvihov.
Hodnotenie: 4/5
7 999
Martin Sarvaš

Naše hodnotenie

Rotwild R.X735 Core je veľmi univerzálny agresívny e-bike, ktorý na trailoch zvládne aj požiadavky väčších zdvihov. Potrebuje však istú úroveň zručnosti kvôli náročnejšej ovládateľnosti, najmä na technických singletrailoch. Zdá sa, že jeho ideálnym miestom v lese sú rýchle a zábavné flow traily. R.X735 Core však môže byť vhodný aj pre viac turisticky zameraných jazdcov, ktorí ocenia výkonný motor a dlhý dojazd.

+PLUSY

  • Hravý a agresívny trailový e-bike
  • Veľká kapacita batérie
  • Veľa malých praktických detailov a pekný dizajn

-MÍNUSY

  • Plášte Schwalbe treba vymeniť

Rotwild sa vždy snažil zapôsobiť svojou konštrukciou a dizajnom rámov, čo je pravdepodobne dôvod, prečo ich používa na výrobu svojich bicyklov práve automobilová značka Porsche.

Minulý rok v jeseni predstavil Rotwild nový model celoodpruženého trailového elektrobicykla R.X735 s úplne novým, prepracovaným predným trojuholníkom rámu, v ktorom je uložená batéria s kapacitou 720 Wh poháňajúca motor Shimano EP8.

Kompletný bicykel s karbónovým rámom, 29“ kolesami, zdvihom rámu 144 mm a 150 mm vidlicou váži vo veľkosti L necelých 22 kg a je ideálny univerzálny elektrobicykel pre tých, čo majú radi agresívnu jazdu.

Jazda na R.X735 potvrdila, že ide skutočne univerzálny e-bike, veľmi schopný v rôznych podmienkach a terénoch. Bol dostatočne stabilný, ale zároveň sa na ňom jazdilo bez pocitu ťažkého či ťažko ovládateľného e-biku.

Absolútne bez problémov zvládal rýchle zjazdy na prírodných enduro trailoch, ktoré by si možno vyžadovali o niečo viac zdvihu, ale odpruženie fungovalo skvele aj pri väčších či technickejších prekážkach a skokoch.

V technicky náročných a kamenistých stúpaniach som mal pocit, že zadné koleso by mohlo byť trochu viac zasunuté do rámu a prospela by mu kratšia zadná stavba pre lepšiu trakciu. Ale to bol asi jediný moment, kedy som pocítil túto nevýhodu dlhého rázvoru a šikovní jazdci zvládnu zdolať prakticky akúkoľvek prekážku do kopca.

Rýchly all mountain e-bike sa cítil a fungoval najlepšie v rýchlych zjazdoch a na flow trailoch. Trochu nízka predná časť si síce vyžaduje odvahu na extrémne strmých technických úsekoch, ale vďaka dobre fungujúcemu odpruženiu poskytuje rám vynikajúcu trakciu a ovládateľnosť.

Hoci odpruženie a tlmenie Fox Float Performance reagujú veľmi jemne, poskytujú zároveň aj dostatočnú oporu pri väčších nárazoch a pristátiach po skokoch. R.X735 jednoducho miluje rýchlosť a napriek dlhšej zadnej stavbe je stále dostatočne hravý a dobre ovládateľný, aj keď si to možno vyžaduje trochu viac zručnosti.

Verzia Core má síce základnú, ale spoľahlivú výbavu a ak by ste chceli niečo prémiovejšie, Rotwild ponúka modely R.X735 aj vo vyšších verziách Pro a Ultra s lepšou špecifikáciou, ale aj výrazne vyššou cenou 9 499 eur, resp. 12 499 eur, pričom nami testovaný model Core je najlacnejší a stojí 7 999 eur.

Špecifikácia Rotwild R.X735 Core

Rotwild R.X735 Core 2023
  • Rám karbónový Rotwild R.X735
  • Motor Shimano EP8, 85 Nm
  • Batéria IPU735 QR, 720 Wh
  • Displej Shimano EP800
  • Vidlica Fox 36 Float Performance, 150 mm
  • Tlmič Fox Float X Performance, 144 mm
  • Brzdy Magura MT5 HC-W
  • Radenie Shimano XT, 1 x 12
  • Prehadzovač Shimano XT 8100
  • Kazeta Shimano Deore CS-M6100, 10 – 51 z
  • Kolesá Crankbrothers Synthesis Enduro 29“
  • Plášte Schwalbe Magic Mary Super Ground (vpredu)/Schwalbe Hans Dampf Evo Super Trail 2,4“ (vzadu)
  • Sedlo Ergon SM10 E-Mountain Sport
  • Sedlovka e*thirteen Vario Covert Infinite, 260 mm
  • Riadidlá Rotwild B280, 780 mm
  • Predstavec Rotwild S140
  • Hlavové zloženie ACROS RW735 1.5 Headset

www.rotwild.com

Aktuality

16:43 Birell Bikefest 2024: Registrácia testovacích bicyklov je spustená!

Na webe bikefest.biker.sk pristáli prvé testovacie bicykle od značiek CTM, Forbidden, Rocky Mountain, či Wilier, no po prvýkrát si môžete rezervovať na testovanie aj cyklistické tretry. Prinesie ich so sebou Shimano.

16:38 Najhoršia bola prvá polhodina. Wout van Aert opisuje pád, pri ktorom utrpel zlomeniny rebier, kľúčnej aj hrudnej kosti.

Van Aert utrpel najhoršie zranenia zo všetkých pretekárov, ktorí skončili na zemi pri hromadnom páde na klasike Dwars door Vlaandren.

14:14 Foto: Ako to vyzeralo na prezentácii tímov na Giro d’Italia 2024.

176 jazdcov z 22 tímov má za sebou prezentáciu a najbližšie tri týždne ich čaká 21 etáp s celkovou dĺžkou 3 408 km a prevýšením 44 650 metrov.

13:49 Foto: Tím EF Education musel na Giro d’Italia vymeniť ružové dresy za čierne.

Keďže ružový dres symbolizuje lídra na Gire, americký tím musel zmeniť farbu dresov, aby sa nemýlili s vedúcim jazdcom celkovej klasifikácie.

11:37 Slovenská polícia spustila absurdnú kampaň: Buď cyklista, nie egoista.

Minulý rok zomrelo na Slovensku 13 cyklistov a došlo k stovkám nehôd. Napriek tomu polícia nevyzýva k ohľaduplnosti vodičov áut voči cyklistom, ale naopak, cyklistov kritizuje už v slogane kampane.

Biker hodnotenie

Skvelý: jednoznačne najlepší vo svojej triede
Veľmi dobrý: jeden z najlepších na trhu
Dobrý: odvedie si svoju prácu
Priemerný: ničím výnimočný
Podpriemerný: istým spôsobom nevhodný
Slabý: radšej si nájdite niečo iné
Nebezpečný, hlúpy alebo oboje dokopy
Zavrieť reklamu