Pridajte sa k predplatiteľom

Biker.sk

ZÁMOK K ROČNÉMU PREDPLATNÉMU ČASOPISU BIKER IBA ZA 19,80€!
Doplnky

Test: OneUp ovládanie teleskopických sedloviek V3

Nový dizajn diaľkového ovládania teleskopických sedloviek ponúka niekoľko dôležitých vylepšení.
Hodnotenie: 4.5/5
45
Matúš Bušík
Test: OneUp ovládanie teleskopických sedloviek V3

Naše hodnotenie

Spoľahlivá a ľahká páčka s pevným kontaktným bodom. Vylepšenia sa podarili

+PLUSY

  • Dobré ovládanie s pocitom ľahkosti
  • Množstvo možností inštalácieÚhľadné detaily na vedení lanka

-MÍNUSY

  • Iba mierne zlepšenie oproti predchodcovi V2

OneUp Dropper Post Remote V3 je treťou iteráciou značky obľúbenej a ľahkej páčky na ovládanie teleskopickej sedlovky.

Rovnako ako páka verzie 2, aj V3 je kompatibilná s väčšinou teleskopických sedloviek ovládaných mechanicky, pomocou lanka. Podľa OneUp je diaľkové ovládanie inováciou, ktorá „zlepší pocit z akejkoľvek teleskopickej sedlovka za menej ako 50 €“.

Samotná páčka stojí 45 € a je spätne kompatibilná s V2 úchytom alebo úchytmi SRAM MMX a Shimano I-SPEC. Minúť ďalších 14,50 € za kompatibilnú objímku nebude pre každého nutné.

Najviditeľnejšou zmenou na ovládaní je gumená grip na palec. Ten nahradil tvarovanú kovovú časť ovládania V2.

S ovládaním sa dodáva v čiernej farbe, ale za príplatok 6 € je k dispozícii ďalších sedem farebných prevedení. Takže pre tých z vás, ktorí si potrpia na detaily je možnosť zladiť farby komponentov.

OneUp tvrdí, že sila potrebná na ovládanie V3 je znížená o 27 percent v porovnaní s V2 vďaka novému dizajnu páčky.

Rovnako ako predchádzajúca páka, aj táto sa otáča na zapuzdrenom ložisku.

Na zadnej strane páky je integrovaný lankový port so značkami prerezania kábla. Port je možné použiť na uloženie lanka a ten zabezpečí, že nemusíte inštalovať koncovku, aby ste zabránili jeho rozstrapkaniu.

S hmotnosťou iba 29 g je V3 jedným z najľahších ovládaní teleskopických sedloviek na trhu.

Vlastnosti OneUp V3

Montáž ovládania V3 na objímku Shimano I-SPEC, SRAM MMX alebo OneUp je jednoduchá pomocou jedinej skrutky.

Štíhly tvar páčky znamená, že sa ľahko zmestí na preplnené riadidlá – napríklad na elektrobicykloch s diaľkovým ovládaním režimu a brzdovými pákami. Funguje dobre s integrovanými držiakmi brzdových pák Shimano aj SRAM.

OneUp V3 ponúka tri montážne body, čo je viac než na konkurenčnej RockShox Reverb. Taktiež nastavenie ovládania do strán je veľkorysé.

To zabezpečí dokonalé nastavenie polohy podľa vašich osobných preferencií.

Úprava dĺžky lanka je jednoduchšia vďaka vodítku a jeho uloženie do portu zabezpečí, že nemusíte inštalovať koncovku a lanko sa vám nerozstrapká. Navyše to ovládaniu dodáva čistý vzhľad.

Trakcia palca na páke je dobrá; ani vo vlhkom počasí nechýba priľnavosť a palec sa na gripe nešmýka.

Jeho mierne konkávny tvar pomáha udržiavať palec v pevnom kontakte, aj keď páčku stlačíte na jej okraji. Mäkký silikón pomáha znižovať riziko, že z neho palec skĺzne, čo je ďalším vylepšením oproti predchodcovi V2.

Zistili sme, že je ťažké rozlíšiť medzi ľahkosťou ovládania medzi V2 a V3, pokiaľ je na oboch nové lanko. Stav lanka má väčší vplyv na výkon ako samotná páčka.

Som si istý, že tvrdenia OneUp o 27-percentnom znížení sily potrebnej na ovládanie sú pravdivé, ale je ťažké si to uvedomiť, keď idete po traile alebo stlačíte páku na parkovisku pred jazdou.

Aj keď sa zapuzdrené otočné ložisko môže zdať prehnané, ukázalo sa, že zvyšuje spoľahlivosť. Páčka je na konci môjho testovania taká pevná, ako keď bola nainštalovaná.

OneUp zmenšil veľkosť ložiska v porovnaní s ovládaním V2, pravdepodobne v snahe ušetriť hmotnosť.

Zhrnutie

OneUp V3 je dobrý upgrade, ak máte staršie ovládanie a chcete zlepšiť pocit zo svojej teleskopickej sedlovky a zároveň zvýšiť výkon jej výkon.

Iní ocenia možnosť voľby farby gumeného gripu na palec.

Možno to nie je inovácia pre každého; ak máte OneUp V2 Dropper Post Remote, vylepšenia sú minimálne. Avšak tí, ktorí hľadajú akékoľvek vylepšenia výkonu, dostanú, to čo chcú.

Porovnanie cien u rozličných predajcov nájdete na portáli zboží.cz:

Aktuality

12:09 Ako sledovať naživo Giro d’Italia 2024?

Talianska Grand Tour sa uskutoční od 4. do 26. mája a 176 jazdcov čaká 21 etáp s celkovou dĺžkou 3 408 km a prevýšením 44 650 metrov.

09:10 Detaily 1. etapy Giro d’Italia 2024: Dĺžka, prevýšenie a najväčší favoriti.

Giro sa začne relatívne krátkou 136 km dlhou etapou s kopcovitým profilom a dá sa očakávať súboj favoritov celkovej klasifikácie.

Včera 16:43 Birell Bikefest 2024: Registrácia testovacích bicyklov je spustená!

Na webe bikefest.biker.sk pristáli prvé testovacie bicykle od značiek CTM, Forbidden, Rocky Mountain, či Wilier, no po prvýkrát si môžete rezervovať na testovanie aj cyklistické tretry. Prinesie ich so sebou Shimano.

Včera 16:38 Najhoršia bola prvá polhodina. Wout van Aert opisuje pád, pri ktorom utrpel zlomeniny rebier, kľúčnej aj hrudnej kosti.

Van Aert utrpel najhoršie zranenia zo všetkých pretekárov, ktorí skončili na zemi pri hromadnom páde na klasike Dwars door Vlaandren.

Včera 14:14 Foto: Ako to vyzeralo na prezentácii tímov na Giro d’Italia 2024.

176 jazdcov z 22 tímov má za sebou prezentáciu a najbližšie tri týždne ich čaká 21 etáp s celkovou dĺžkou 3 408 km a prevýšením 44 650 metrov.

Biker hodnotenie

Skvelý: jednoznačne najlepší vo svojej triede
Veľmi dobrý: jeden z najlepších na trhu
Dobrý: odvedie si svoju prácu
Priemerný: ničím výnimočný
Podpriemerný: istým spôsobom nevhodný
Slabý: radšej si nájdite niečo iné
Nebezpečný, hlúpy alebo oboje dokopy
Zavrieť reklamu