Pridajte sa k predplatiteľom

Biker.sk

ZÁMOK K ROČNÉMU PREDPLATNÉMU ČASOPISU BIKER IBA ZA 19,80€!
Plášte

Test: Cestné plášte Pirelli P-Zero Race 4S

Pneumatika Pirelli P-Zero Race 4S zaujme svojou priľnavosťou, pružnosťou a celkovým zážitkom z jazdy.
Hodnotenie: 4.5/5
69,90
Biker
Test: Cestné plášte Pirelli P-Zero Race 4S

Naše hodnotenie

Pretekárske plášte, ktoré sú určené iba pre duše, Pirelli P-Zero Race 4S poskytujú skvelý výkon počas všetkých ročných období.

+PLUSY

  • Skvelá priľnavosť pretekárskych pneumatík
  • Pocit vzbudzujúci dôveru počas jazdy
  • Nízka hmotnosť

-MÍNUSY

  • Slabšia ochrana proti defektom
  • Verzia len pre duše

Pirelli P-Zero Race 4S je najvyšší model celoročných cestných plášťov talianskej značky a je určený pre jazdcov, ktorí chcú vysokú úroveň priľnavosti a poddajnosti spojenú s odolnosťou.

Pri testovaní sa plášte P-Zero Race 4S ukázali ako priľnavé, rýchle a uspokojivo pružné pneumatiky a obdivuhodne obstáli aj v zhoršených jesenných podmienkach.

Detail plášťov Pirelli P-Zero Race 4S

Pneumatika P-Zero Race 4S má preklenúť priepasť medzi najrýchlejšou gumou značky P-Zero a jej tvrdšími súrodencami Cinturato.

Je vybavená patentovanou zmesou Pirelli SmartEVO, aby poskytovala priľnavosť, ktorú by ste od pretekárskej pneumatiky očakávali.

SmartEVO sa tiež opiera o skúsenosti Pirelli s výkonnými pneumatikami v motoristickom športe, pričom tvrdí, že zmes sa zohrieva rýchlejšie ako jej konkurenti, čím poskytuje väčšiu priľnavosť.

Zmes obsahuje lamelový dezén vylisovaný do ramien pneumatiky, čo má pneumatike pomáhať deformovať sa a držať na povrchoch s nižšou priľnavosťou.

K dispozícii je tiež plášť s hustotou 120 TPI (Počet vlákien na jeden palec). To ho stavia na rovnakú úroveň ako mnohé z najlepších pneumatík pre cestné bicykle, ktoré majú podobne pružnú kostru.

Plášť zameraný na výkon má nylonový ochranný pás proti defektu, ktorý zvolili pre jeho relatívnu flexibilitu.

Pneumatika P-Zero Race 4S je určená len na použitie a je k dispozícii v rozmeroch 700 x 26c a 700 x 28c.

Jeden plášť (28c) váži 261 g, čo je len o jeden gram viac, ako sa uvádza v oficiálnej hmotnosti.

Výkon pneumatiky Pirelli P-Zero Race 4S

Plášte zaujali počas testovania svojou priľnavosťou, ako aj zachovaním zmyslu pre rýchlosť a jazdnej kvality, ktorú skutočne dostanete len so špičkovými pretekárskymi plášťami.

Pri jazde so štandardnými dušami dostanete výkon, ktorý je porovnateľný s pretekárskymi pneumatikami. Zmes SmartEVO sa ukázala ako pružná, priľnavá a rýchlo sa valiaca.

Skutočne vynikne, keď podmienky na ceste nie sú optimálne a dostanete sa na mokré vozovky, a tiež keď teploty klesnú na jednociferné čísla.

Pneumatika P-Zero 4S je skutočne schopná prispôsobiť sa vozovke – je možné, že čiastočne vďaka deklarovanej schopnosti generovať teplo. Zmes pneumatík pôsobí, akoby neuveriteľne dobre držala na ceste.

To sa potvrdí veľmi jednoducho, keď idete v zjazde, v zákrute, po mokrej ceste a s teplotou 9 °C, pričom pneumatika sa stále výborne „lepí“ na vozovku.

S plášťami P-Zero 4S sa cítite, že sa môžete o pneumatiku skutočne oprieť a dôverovať jej.

Škoda, že neexistuje žiadna bezdušová verzia.

Plášte P-Zero Race 4S sa rýchlo obúvajú a hmotnosť 261 g na pneumatiku vás nijako nespomalí. Sú blízko k tomu, aby boli na rovnakej úrovni ako najľahšie a najpružnejšie pneumatiky orientované na preteky.

Po 500 km mali len veľmi málo škrabancov v dezéne a zvládli to bez defektu.

Centrálna časť plášťu je však relatívne tenká v porovnaní s tvrdšími zimnými cestnými plášťami, rovnako ako aj bočné steny.

Je teda otázne, či takáto konštriukcia odolá aj ostrým predmetom, kamienkom či črepinám počas celej zimnej sezóny, keďže sú určené na celý rok.

V porovnaní so súpermi, akými sú Continental’s Grand Prix 4 Season a Goodyear’s Vector 4Seasons, má P-Zero Race 4S podobnú cenu.

Za túto prémiovú cenu však získate pneumatiku, ktorá skutočne pôsobí skvelým dojmom ako pretekárska pneumatika a zároveň dodáva dodatočnú potrebnú odolnosť, ktorú chcete od celoročnej pneumatiky.

Verdikt

Pneumatika Pirelli P-Zero Race 4S zaujme svojou priľnavosťou, pružnosťou a celkovým zážitkom z jazdy.

PLášte P-Zero Race 4S majú výhodu, že ich jednoducho môžete namontovať pre celoročné používanie a nemusíte sa zamýšľať nad zmenou plášťov pre chladnejšie či upršané počasie.

Porovnanie cien u rozličných predajcov nájdete na portáli zboží.cz:

Aktuality

17:40 Pogačar útočil na šprintérov, ale napokon bol v tretej etape Giro d’Italia najrýchlejší Tim Merlier.

Merlier zvíťazil v hromadnom šprinte pred Jonathanom Milanom a Biniamom Girmayom.

15:02 Skvelú formu v úvode sezóny potvrdil Denis Kohút, ktorý vyhral prvé kolo Slovenského pohára v zjazde na Košútke.

Prvý pretekársky víkend majú za sebou aj slovenskí zjazdári. V bikeparku Košútka neďaleko Hriňovej sa cez víkend odjazdilo prvé kolo slovenského pohára v zjazde. V ženskej kategórii bola najrýchlejšou pretekárkou Vanesa Petrovská.

12:37 Fotogaléria: Najlepšie zábery z prvého kola Svetového pohára v zjazde v škótskom Fort William.

Preteky vyhrali úradujúci víťazi svetového pohára z roku 2023 Vali Höll a Loic Bruni.

12:19 Vali Höll a Loic Bruni zahájili sezónu svetového pohára v zjazde víťazstvom na trati vo Fort William.

Víťazi celkového hodnotenia svetového pohára v roku 2023 Vali Höll a Loic Bruni vstúpili do zjazdovej sezóny víťazne na tradičnej trati v škótskom Fort William. Zatiaľ čo v ženskej elitnej kategórii to bol tesný súboj, Bruni deklasoval konkurenciu takmer o 2 sekundy.

10:33 Držať tempo s Tadejom Pogačarom sa nevyplatí. Ben O’Connor to skúsil a doplatil na to veľkou stratou.

Ben O’Connor bol jediný, kto sa pokúsil udržať tempo s Tadejom Pogačarom po jeho útoku v závere 2. etapy Giro d’Italia. Už po 300 metroch však zaostal a nakoniec prišiel do cieľa s minútovou stratou.

Biker hodnotenie

Skvelý: jednoznačne najlepší vo svojej triede
Veľmi dobrý: jeden z najlepších na trhu
Dobrý: odvedie si svoju prácu
Priemerný: ničím výnimočný
Podpriemerný: istým spôsobom nevhodný
Slabý: radšej si nájdite niečo iné
Nebezpečný, hlúpy alebo oboje dokopy
Zavrieť reklamu