Pridajte sa k predplatiteľom

Biker.sk

ZÁMOK K ROČNÉMU PREDPLATNÉMU ČASOPISU BIKER IBA ZA 19,80€!
Horské bicykle

Test: Trek Top Fuel 9.8

Pretekársky okruh či singletrack, dominuje na oboch.
Hodnotenie: 4/5
5 499
Biker
Test: Trek Top Fuel 9.8

Naše hodnotenie

Naozaj všestranný a mimoriadne rýchly bike limituje len nízky predok a nízkoprofilové plášte .

+PLUSY

  • Výšľapy sú zábava a zjazdy ešte väčšia
  • Krásny bike s výberom z viacerých farieb
  • Celkom šesť veľkostí rámu na výber

-MÍNUSY

  • Vyšší predok by mu dodal oveľa viac sebavedomia na zjazdoch
  • Tenké plášte sú chúlostivé a v teréne príliš nedržia
  • Karbónové kolesá a riadidlá zvyšujú cenu bez výrazných benefitov pri jazde

Cieľ bol jasný – skombinovať v jednom biku to najlepšie z XC bikov a trailbikov. Tento cross-over tak má 115 mm zdvih a 29-palcové kolesá a je robustnejší ako pretekárske XC-čko Supercaliber, no ľahší a agilnejší ako trailbike Fuel EX.

Rám

Top Fuel je už na prvý pohľad čistokrvným Trekom so systémom odpruženia ABP, ktoré sa vyznačuje koncentrickým čapom v mieste zadnej osky. Tak ako na ostatných novších modeloch, ani tu už nenájdete plávajúce uchytenie tlmiča.

Ten je namiesto toho na jednom konci uchytený napevno k rámu. Zdvih je na túto sezónu vyšší o 15 mm a modernejšia je aj geometria. Je dlhšia a položenejšia.

Pomocou flip-chipu Mino Link môžete hlavový uhol meniť medzi 67,5 a 68 stupňami a reach o 5 mm – v prípade veľkosti L medzi 470 a 475 mm. Efektívny sedlový uhol je strmší, má 75, resp. 75,5 stupňa.

Na výber je až šesť veľkostí, ktoré s trochou šťastia sadnú každému. Kabeláž je vedená kompletne vnútrom a rám má zabudované gumené chrániče. Zarážka Knock Block zase zabraňuje vidlici, aby poškodila spodnú rámovú trubku.

Komponenty

Vpredu sekunduje tlmiču 120 mm vidlica Fox 34 Performance. Pomocou na rajdoch namontovaného otočného diaľkového ovládania sa dajú oba konce odpruženia jednoducho simultánne uzamknúť.

Pridajte teleskopickú sedlovku a Top Fuel sa tak dokáže počas sekundy meniť z výšľapového na zjazdový mód. Tu by však pomohol o niečo kratší predstavec a o niečo širšie rajdy.

Brzdy Shimano SLX fungujú dobre, no limit malého zadného kotúča netreba hľadať príliš dlho. Na skutočné zjazdové výkony nie sú stavané ani plášte Bontrager XR3. Ich nízky profil je super na výšľapoch, no v teréne sa stráca a netrvalo dlho, kým sme tenkú bočnicu neprerezali.

Cenovka je vysoká, a hoci za ňu dostanete celkom dobrú výbavu, za prísľub menšej diery do rozpočtu by sme sa bez problémov vzdali karbónových kolies a rajdov.

Jazda

Hodnotiť bike, ktorý má byť kompromisom medzi dvoma kategóriami, nie je najľahšie. Od prvého momentu je jasné, že nebude vynikať v žiadnej konkrétnej situácii.

Stačí si to však uvedomiť a hľadať skutočné negatíva je ťažké. Dokonca aj v nižšom a položenejšom nastavení dokáže Top Fuel vyletieť akýmkoľvek stúpaním s minimálnou námahou. Uzamykanie sme nepoužívali takmer vôbec s výnimkou ťahavých zvážnic.

Ako trailbike sa Top Fuel rovnako nedá zahanbiť a nezadýcha sa, ani keď ho začnete odpaľovať z dropov a tlačiť do zákrut. Odpruženie poskytuje solídnu oporu, do ktorej sa dá zatlačiť, a keby sme nevedeli, že má len 115 mm zdvihu, určite by sme tipovali viac.

Najväčším limitom pri zjazde je jeho nízko položený predok. Na strmákoch si tak uvedomíte, že kormidlujete bike, ktorý je postavený aj na výšľapy. Krátka hlavová trubka a nízky stack sú toho jasným svedectvom.

Hoci nám predstavec s 13-stupňovým zdvihnutím namontovaný tak vysoko, ako len ide, na singletrackoch pripadal stále trochu prinízko, ak by sme s bikom odštartovali na XC pretekoch, z nevýhody by sa razom stalo výrazné plus.

Pomôcť by mohla aj vidlica s vyšším zdvihom, no tak už by bike zabŕdal do rovnakej kategórie ako trailový Fuel EX. Na takomto biku jednoducho vždy budú nejaké kompromisy. To, ako veľmi ich budete vnímať, závisí od toho, akým štýlom jazdíte.

Ak však hľadáte bike, na ktorom budú kilometre na GPS-ku nabiehať jedna radosť, no užijete si na ňom aj zjazdy, môže byť Top Fuel to pravé pre vás.

Špecifikácia
  • Rám: karbónový, 115 mm zdvih
  • Vidlica: Fox 34 Float Step-Cast FIT GRIP Performance EVOL 120 mm
  • Tlmič: Fox Float DPS Performance
  • Pohon: SRAM GX Eagle (1×12), kľuky Truvativ Descendant 7k
  • Kolesá: karbónové Bontrager Kovee Elite 30, plášte Bontrager XR3 Team Issue 29 x 2,4
  • Brzdy: Shimano SLX (180/160 mm)
  • Riadidlá/predstavec: karbónové Bontrager Line Pro OCLV/Bontrager Kovee Pro 70 mm
  • Sedlovka/Sedlo: Bontrager Line Elite 170 mm/Bontrager Montrose Elite
  • Hmotnosť: 12,2 kg (veľkosť L, bez pedálov)
  • www.bajkula.sk

Aktuality

Včera 14:28 Video: Peter Sagan podpísal fanúšikovi knihu za jazdy na pretekoch v Maďarsku.

Trojnásobný majster sveta potešil fanúšika podpisom knihy Môj svet v záverečnom stúpaní tretej etapy pretekov Okolo Maďarska.

11.05.2024 Tadej Pogačar nedal šancu súperom už po tretíkrát a na Giro d’Italia dosiahol etapový hetrik.

Pogačar vyhral horskú ôsmu etapu pred Danielom Martinezom a Benom O’Connorom.

10.05.2024 Tadej Pogačar suverénne vyhral prvú časovku na Giro d’Italia a zvýšil náskok vo vedení celkovej klasifikácie.

Na druhom mieste skončil Filippo Ganna a tretí najrýchlejší bol Magnus Sheffield.

10.05.2024 Detaily 7. etapy Giro d’Italia 2024: Dĺžka, prevýšenie a najväčší favoriti.

40-kilometrová individuálna časovka sa končí stúpaním a očakáva sa ďalší súboj favoritov celkovej klasifikácie, do ktorého sa však určite zapojí aj Filippo Ganna.

09.05.2024 Mark Cavendish vyhral druhú etapu Okolo Maďarska. Sagan sa do šprintu nezapojil a Martin Voltr ide do žltého dresu.

Skvelú prácu odviedol opäť český jazdec slovenského tímu Pierre Baguette Cycling Martin Voltr, ktorý sa druhý deň po sebe dostal do úniku a vďaka bonusovým sekundám na prémiách sa dostal do vedenia celkovej klasifikácie.

Biker hodnotenie

Skvelý: jednoznačne najlepší vo svojej triede
Veľmi dobrý: jeden z najlepších na trhu
Dobrý: odvedie si svoju prácu
Priemerný: ničím výnimočný
Podpriemerný: istým spôsobom nevhodný
Slabý: radšej si nájdite niečo iné
Nebezpečný, hlúpy alebo oboje dokopy
Zavrieť reklamu