Pridajte sa k predplatiteľom

Biker.sk

ZÁMOK K ROČNÉMU PREDPLATNÉMU ČASOPISU BIKER IBA ZA 19,80€!
Elektrické bicykle

Test: Merida eOne-Sixty 900E

Dokonale vychytaný enduro bombardér.
Hodnotenie: 5/5
5 499
Biker
Test: Merida eOne-Sixty 900E

Naše hodnotenie

Najlepší elektrický monstertruck na trhu. Bodka.

+PLUSY

  • Systém odpruženia vyladený na vysokú hmotnosť e-biku
  • Vynikajúca a nepriestrelná výbava za veľmi priaznivú cenu
  • Komunikácia motora s elektronickým radením

-MÍNUSY

  • Rajdy nemusia svojim nekonvenčným tvarom padnúť do rúk každému

Merida dala dokopy všetko elektronické od Shimana a namontovala to na plnohodnotnú enduro geometriu. Všetko podtrhla jednými z najlepších plusových plášťov na trhu a výsledkom je najlepší vysokozdvihový e-bike na trhu.

Rám

Odhliadnuc od tehotnej spodnej rámovej rúrky vyzerá takmer identicky ako manuálny model One-Sixty. Rozdiely sú však podstatné. Namiesto toho, aby bol aj tu tlmič uchytený na konci spodných vzpier zadnej stavby, je primontovaný k mostíku nad motorom. Čapy na zadnej stavbe sa zase posunuli z reťazových na sedlové vzpery. Koleso tak pri pružení opisuje jednoduchú kružnicu, nie komplikovanú krivku.
Batéria s kapacitou 500 Wh sa jednoducho zboku vloží do svojej kolísky a pri jazde absolútne nehrká. Vďaka kompaktnému motoru STePS a zadnej oske Boost je zadná stavba na pomery elektrických bicyklov superkrátka – má len 440 mm.

Komponenty

Odhliadnuc od zvláštne tvarovaných rajdov je celá výbava trafená absolútne dokonale. Masívna vidlica Fox 36 RC2 a tlmič Float X2 s prídavnou expanznou komorou sú ideálne na kontrolovanie takto ťažkého bicykla. Zjazdové štvorpiestové brzdy Shimano Saint sú vybavené odvetranými 200 mm kotúčmi Ice-Tech, aby zvládli kolos efektívne brzdiť. Kolesá DT Swiss XM 1501 so 40 mm ráfikmi patria medzi tie najlepšie odolné, a pritom rýchle na trhu a trojzmesové plášte Maxxis DHR II 2,8 dodávajú absurdné množstvá trakcie.
Najväčší dojem však robí kombinácia motora od Shimano s ich elektronickým radením Di2. Na ovládanie motora aj radenia dostanete na oboch koncoch rajdov rovnaké páčky, ktoré sa dajú nastaviť cez apku. Medzi rajdami a predstavcom je mimo nebezpečenstva umiestnený malý a dizajnovo čistý displej. Radenie Di2 preradí len v optimálny moment záberu pedálom, čím výrazne predlžuje životnosť celého pohonu, a motor vie výkon dodať v naozaj širokom rozsahu krútiaceho momentu a kadencie. Malé vodidlo reťaze nad plnohodnotným veľkým prevodníkom pomáha reťaz čistiť od blata a zuby aj reťaz vydržia dlhšie ako na mnohých bikoch s motormi Bosch či Yamaha, ktoré majú vpredu miniprevodníky.

Jazda

Okrem najlepšieho komba motora a radenia, na akom sme kedy sedeli, je Merida kilometre pred väčšinou ostatných e-bikov aj po stránke ovládania. Špecificky vyladené odpruženie, topmodely vidlice a tlmiča, zjazdové brzdy a neskutočne držiace plášte, to všetko má za výsledok len jediné – bezkonkurenčnú kontrolu jazdca nad bicyklom.
Perfektná je aj geometria s dlhým 460 mm reachom, krátkou zadnou stavbou a položeným 66,5-stupňovým hlavovým uhlom. Všetky tieto vlastnosti sú kľúčom k mimoriadne stabilnému bicyklu, ktorý sa však nehanbí manévrovať po točitých trailoch v nízkych rýchlostiach. Na eOne-Sixty si tak môžete dovoliť všetko, čo by ste si trúfli aj na svojom endure bez motora. Nahor sa však dostanete za zlomok času a s morom energie na ďalší zjazd.
Napriek nepriestrelnej výbave je na pomery e-bikov aj celkom ľahká a zároveň stojí veľmi príjemné peniaze. A pritom za ňu dáte o niekoľko stoviek menej ako za topmodel One-Sixty bez motora.


Špecifikácia

  • Rám hliníkový
  • Vidlica Fox 36 FIT RC2 Factory Boost 160 mm
  • Tlmič Fox Float X2 Factory 160 mm
  • Pohon motor Shimano STePS E8000 s 500 Wh batériou Shimano E8010, radenie Shimano Deore XT Di2 (1 x 11)
  • Kolesá DT Swiss 1501 Spline ONE 40 mm, plášte Maxxis Minion DHR II 3C EXO 2,8
  • Brzdy Shimano Saint (200/200 mm)
  • Rajdy/Predstavec Merida Expert 760 mm/Merida Expert 70 mm
  • Sedlovka/Sedlo RockShox Reverb/Merida Expert
  • Hmotnosť 21,73 kg (L, bez pedálov)
  • www.merida.sk

Aktuality

11.05.2024 Tadej Pogačar nedal šancu súperom už po tretíkrát a na Giro d’Italia dosiahol etapový hetrik.

Pogačar vyhral horskú ôsmu etapu pred Danielom Martinezom a Benom O’Connorom.

10.05.2024 Tadej Pogačar suverénne vyhral prvú časovku na Giro d’Italia a zvýšil náskok vo vedení celkovej klasifikácie.

Na druhom mieste skončil Filippo Ganna a tretí najrýchlejší bol Magnus Sheffield.

10.05.2024 Detaily 7. etapy Giro d’Italia 2024: Dĺžka, prevýšenie a najväčší favoriti.

40-kilometrová individuálna časovka sa končí stúpaním a očakáva sa ďalší súboj favoritov celkovej klasifikácie, do ktorého sa však určite zapojí aj Filippo Ganna.

09.05.2024 Mark Cavendish vyhral druhú etapu Okolo Maďarska. Sagan sa do šprintu nezapojil a Martin Voltr ide do žltého dresu.

Skvelú prácu odviedol opäť český jazdec slovenského tímu Pierre Baguette Cycling Martin Voltr, ktorý sa druhý deň po sebe dostal do úniku a vďaka bonusovým sekundám na prémiách sa dostal do vedenia celkovej klasifikácie.

09.05.2024 Pelayo Sánchez porazil v šprinte úniku Alaphilippa a vyhral šiestu etapu Giro d’Italia.

Julian Alaphilippe finišoval na druhom mieste pred Lukeom Plappom. Ružový dres drží aj naďalej Tadej Pogačar.

Biker hodnotenie

Skvelý: jednoznačne najlepší vo svojej triede
Veľmi dobrý: jeden z najlepších na trhu
Dobrý: odvedie si svoju prácu
Priemerný: ničím výnimočný
Podpriemerný: istým spôsobom nevhodný
Slabý: radšej si nájdite niečo iné
Nebezpečný, hlúpy alebo oboje dokopy
Zavrieť reklamu