Test: Cestný bicykel Triban RC520 Disc
Triban je názov, ktorý Decathlon používa pre svoje lacnejšie rady bicyklov, pričom pre svoje pretekárske stroje si zachováva prezývku Van Rysel s príchuťou Flámska.
Hoci patrí medzi cenovo dostupné, Triban’s RC520 Disc je osadený súpravou radenia, ktorá sa zvyčajne vyskytuje iba na bicykloch s oveľa vyššími cenovkami.
Radenie je založené na sade Shimano 105, ráfiky sú pripravené na bezdušové použitie a brzdy TRP sú inovatívne hybridné hydromechanické.
Geometria rámu Triban RC520 Disc
Nie je prekvapením, že RC520 Disc nie je taký ľahký a nie je ani taký dravý, keďže je na cyklistickom trhu zameraný skôr na sektor pohodlia a dlhé jazdy. Hornú rámovú trubku má kratšiu pre vzpriamenejšiu a pohodlnejšiu pozíciu pri jazde na dlhšiu vzdialenosť.
Rázvor kolies má o niečo viac ako meter (1025mm), má 71,5-stupňový hlavový uhol a dosah 379 mm, čo odzrkadľuje jeho menej agresívne cyklistické ambície.
Komponenty a jazda
Prekvapením je, že Triban, aj napriek tomu, že stojí iba 950 eur, má páčky a prehadzovačky zo série Shimano 105, ktorá je spoľahlivá, odolná a presná.
Nesériová reťaz Shimano RS510 pridáva asi 150 g oproti modelu 105, ale vzhľadom je podobná. U kazety Microshift sme nezistili žiadne rozdiely v radení oproti sériovej kazete 105.
Brzdy sú ďalším vrcholom Tribanu RC520. Brzdy HY/RD TRP existujú od roku 2013, ale v skutočnosti nezískali na trhu veľký podiel.
Ide o hybridný systém, ktorý spája štandardnú brzdovú páku ovládanú lankom s hydraulickou nádržou pri kotúči. Nevyrovnajú sa úplnému hydraulickému systému, ale činnosť je primerane ľahká a dobre dávkovatelná.
Triban má špecifikované bezdušové kolesá, aj keď pneumatiky Resist+ nie sú bezdušové. Plášte Resist+ boli najlesklejšie gumy, aké som kedy videl, a bol som veľmi obozretný pri nakláňaní sa do zákrut a pri mokrých zjazdoch.
Bol som však veľmi nadšený z kokpitu Tribana, najmä z ergonomických riadidiel. Mierne oválne zvršky sú mojím obľúbeným tvarom pre pohodlnú jazdu na ceste a ich veľmi mierny sklon dozadu vás postaví v sedle o niečo vzpriamenejšie.
Predstavec je nezvyčajný – namiesto jednej čelnej platničky so štyrmi skrutkami má dvojicu vertikálnych čelných platničiek s dvoma skrutkami, ktorých horná časť je navrhnutá tak, aby lícovala s prednou časťou predstavca a nezanechávala medzeru.
Celkový dojem z Tribanu RC520 Disc
Keď som získal dôveru v pneumatiky, jazda na Tribane sa ukázala byť veľmi príťažlivá. Keď sa cesta nakloní, aspoň vám dobré radenie pomáha vyrovnať sa s vyššou hmotnosťou.
Vyššiu hmotnosť RC520 (10,4 kg) však viac než kompenzuje svojím komfortom, všestrannosťou a celoročnou praktickosťou.
Môžete na ňom jazdiť celý deň a ak si vyberiete širšiu gumu – do rámu sa zmestia pneumatiky s priemerom až 36 mm, takže môžete opustiť asfaltky a vyraziť na gravel výlety.
Absencia bezdušových pneumatík je jedným z mála negatív. Dostať sadu Shimano 105 (aj keď nie kompletnú) za túto cenu je prakticky nevídané, hybridné brzdy TRP HY/RD sú vynikajúce a sedlo aj riadidlá veľmi dobré.
Ak hľadáte jeden bicykel, ktorý je všestranný a rýchlosť nie je vašou hlavnou prioritou, toto by mohol byť veľmi vážny uchádzač.
Je ideálny, ak jazdíte hlavne na ceste a občas máte chuť aj na nejaký ten gravel. Je na ňom miesto aj úchyty na blatníky i nosiče, takže sa nezľakne ani bikepackingu.
Špecifikácia
- Rám: Triban Evo 6061 T6 aluminium
- Vidlica: Triban Evo, carbon blades, aluminium 1⅛in alloy steerer
- Veľkosti: XS, S, M, L, XL
- Plášte: 700x28c Triban Resist+
- Predstavec: Triban ‘No Gap’ aluminium
- Prehadzovač: Shimano 105
- Sedlovka: Triban 27.2mm alloy
- Sedlo: Triban ErgoFit
- Prehadzovačka: Shimano 105
- Riadidlá: Triban Ergonomic aluminium
- Stredové zloženie: Shimano BB RS500 šróbované
- Prešmyk: Shimano 105
- Kľuky: Shimano RS510 50/34
- Reťaz: KMC X11
- Kazeta: Microshift 11-32
- Kolesá: Triban Tubeless-Ready Light, 28 špicov
- Hmotnosť: 10,4kg
- Cena: 949,99 eur