Test: Giant Stance E+1 27,5+“
Naše hodnotenie
Vydarený dizajn, komfort a dobré jazdné vlastnosti nás presvedčili o kvalitách Giantu Stance E+1. Škoda len vysokej hmotnosti.
PLUSY
- Dobrá ovládateľnosť
- Vzhľad biku aj vďaka integrovanej batérii
- Pomer cena/výkon
MÍNUSY
- Mierne oneskorené reakcie elektromotora
- Hmotnosť
- Absencia teleskopickej sedlovky
Giant si pre nás pripravil na rok 2019 úplne novú ponuku elektrobicyklov, ktoré teraz zrkadlia obľúbené klasické modely bez prídavného pohonu. Stance E+ navyše predstavuje akúsi vstupnú bránu do sveta celoodpružených e-bikov tejto značky.
Rám
Oranžový hliníkový rám ukrýva v spodnej rúrke uzamykateľnú batériu s kapacitou 500 Wh, a tak zostalo dostatok miesta aj na uchytenie držiaka na cyklofľašu.
Zadná stavba disponuje aktívnym zdvihom 120 mm, no systém odpruženia Maestro, na ktorý sme pri Giantoch zvyknutí, by ste v prípade tohto modelu hľadali márne.
Motor SyncDrive Sport s krútiacim momentom 80 Nm je výsledkom spolupráce so známou firmou Yamaha a poskytne podporu až do 350 %. Všetky bowdeny sú vedené vnútorne, vďaka čomu si Stance zachováva čisté línie.
Komponenty
Použité komponenty pri výbave E+1 zodpovedajú zameraniu biku i cenovej relácii, v ktorej sa pohybuje, a tak množstvo z nich, ako napríklad sedlo, 780 mm široké rajdy či ráfiky s vnútornou šírkou 35 mm, nesie logo Giant.
Odpruženie je plne v réžii americkej firmy RockShox, vpredu nájdete model Recon RL a vzadu Monarch RT. Okrem nastavenia odskoku ich môžete v prípade potreby, samozrejme, aj uzamknúť.
Radenie Shimano Deore spolupracuje s prehadzovačkou z radu SLX a 10-rýchlostnou kazetou s rozsahom 11 – 36 zubov. Za zmienku stoja aj výborné plášte Maxxis Rekon v rozmere 27,5 x 2,6“, ktoré dodávajú istotu v priamom smere i v zákrutách.
O spoľahlivé zastavenie sa postarajú brzdy Shimano BR-MT500 spolu s 203 mm kotúčmi.
Jazda
Stance E+ sa orientuje predovšetkým na bikerov, ktorí radi absolvujú dlhšie cyklotúry, no zároveň sa nestratí ani pri jazde na trailoch. Pohodliu počas jazdy pomáha 120 mm zdvihu vzadu a predná vidlica, ktorá ho ponúka ešte o 10 mm ďalej.
Motor SyncDrive Sport ponúka celkovo 5 stupňov podpory, medzi ktorými sa prepína pomocou tlačidiel na ovládači umiestnenom na rajdoch. Zvolený stupeň aj stav batérie signalizujú malé LED-ky, vďaka ktorým máte aj bez displeja počas jazdy k dispozícii všetky potrebné informácie.
K samotnému elektromotoru máme len jedinú výhradu, a to mierne oneskorenú reakciu po zašliapnutí do pedálov. Na trailoch sme ocenili dobrú geometriu a celkovo výbornú ovládateľnosť, ktorú by mu mohli závidieť aj niektoré biky bez elektromotora.
Na svoje si vďaka tomu prídu aj začínajúci či menej skúsení bikeri. Naopak, pri rýchlej jazde v poriadne rozbitom teréne dáva tento elektrobike pocítiť, že na to nie je primárne určený.
Limitujúcim faktorom zábavy je aj jeho vysoká hmotnosť, pre ktorú sa príliš nechcel odlepiť od zeme. Na takúto jazdu sú však, samozrejme, určené v ponuke Giantu iné bicykle.
Stance E+ je predovšetkým o komfortnej jazde a túto disciplínu zvláda naozaj dobre. Pôžitok z jazdy v teréne by určite zvýšila teleskopická sedlovka, ktorá sa však do výbavy nedostala, výšku sedla si ale viete zmeniť aj bez použitia náradia.
Ak teda hľadáte elektrobike s rozumným pomerom cena/výkon a zameriavate sa predovšetkým na dlhšie túry, stojí za to zvážiť aj túto novinku od Giantu.
Špecifikácia
- Rám: ALUXX SL-grade, hliníkový
- Vidlica: RockShox Recon RL, 130 mm
- Tlmič: RockShox Monarch RT, 120 mm
- Motor: Giant SyncDrive Sport 250 W
- Pohon: Shimano Deore/SLX (1 x 10)
- Kolesá: Giant AM, plášte Maxxis Rekon
- Brzdy: Shimano (203/203 mm)
- Rajdy/Predstavec: Giant Connect TR 780 mm/Giant Connect
- Sedlovka/Sedlo: Giant/Giant Contact
- www.progresscycle.cz