Test: Vidlica DVO Sapphire
BikerNaše hodnotenie
Pre tvrdších jazdcov nie je, no ostatným vyhovie krásne poddajným chodom.
PLUSY
- Krásne citlivý chod
MÍNUSY
- Pri tvrdej jazde sa krúti a zanára
- Je ťažšia, než udáva výrobca
- Nedá sa úplne uzamknúť
Táto 29-palcová vidlica so zdvihom 120 až 140 mm je cielená na trailových jazdcov, ktorí si potrpia na hmotnosť, a tých, ktorým ide o čo najcitlivejší chod. Náš 140 mm testovací kúsok s nezrezaným stĺpikom vážil 1 990 g.
To je stále podstatne viac ako 1 820-gramová konkurenčná vidlica Fox 34 Float Performance za podobnú cenu. Na vidlici sa dá nastaviť tlmenie pomalej aj rýchlej kompresie, no nedá sa plne uzamknúť.
Napriek 32 mm nohám je stále dostatočne tuhá na bežnú jazdu, hoci predné koleso môže vybáčať zo stopy, ak začnete naozaj tlačiť do rozbitých zákrut. V porovnaní s Foxkou s hrubšími 34 mm nohami sa krúti možno o kúsoček viac, no nie oveľa.
Vidlice RockShox Pike či Revelation s 35 mm nohami však sú jasne tuhšie. Na malých nerovnostiach rozhodne ucítite, že značke DVO koluje v žilách krv Marzocchi.
Je neuveriteľne poddajná a citlivá na tie najmenšie vibrácie. Vďačí za to najmä možnosti nastaviť predpätie negatívnej pružiny, ktoré vyvažuje tlak v hlavnej vzduchovej komore.
Ak však začnete tlačiť viac, vidlici čoskoro dôjde dych. Aj so štedrým tlakom vnútri sa ľahko zanorí. Na jazdu dolu strmými technickými pasážami sme tak zatvárali kompresiu takmer na maximum.
To, samozrejme, negatívne ovplyvnilo poddajnosť chodu v ostatných úsekoch trailu. Hodí sa preto najmä disciplinovanejším jazdcom, ktorí si viac než čokoľvek iné cenia komfortnú jazdu a neunavené ruky.
Vaše komentáre