Pridajte sa k predplatiteľom

Biker.sk

ZÁMOK K ROČNÉMU PREDPLATNÉMU ČASOPISU BIKER IBA ZA 19,80€!
Autá

Auto pre bikera: Mitsubishi Eclipse Cross PHEV

42 990
Filip Nagy
Auto pre bikera: Mitsubishi Eclipse Cross PHEV

Plug-in hybridy v dnešnej dobe, keď plne elektrické autá ešte nemajú vybudovanú plnohodnotnú infraštruktúru, dávajú snáď najväčší zmysel z celého trhu. Eclipse Cross je jeden z nich a udávaný takmer 50-kilometrový dojazd na čisto elektrický pohon, a tým pádom aj s nulovými lokálnymi emisiami, sa dá aj bez prehnane ľahkej nohy dosiahnuť aj v praxi.

A to je viac, než denne potrebuje väčšina z nás. Je preto trochu škoda, že keď sa už potrebujete presunúť aj ďalej, k slovu príde atmosférický benzínový štvorvalec s na dnešné pomery obrovským objemom 2,4 litra. A ten má zodpovedajúci apetít.

Držať spotrebu benzínu pod 10 litrami sa nám darilo len s občasnou úspešnosťou. Na rozdiel od mnohých iných PHEV tu však aspoň nástup motora nijako zvlášť nepočujete. Eclipse Cross je totiž perfektne odhlučnený a prechod medzi jednotlivými typmi pohonu je absolútne hladký.

Prekvapenie v kufri

Meno Eclipse sa pritom v ponuke značky s troma diamantmi v logu objavilo už v minulosti. Kým fanúšikovia japonských športových áut si spomenú na kupé, Cross je zástupcom čoraz populárnejšieho segmentu SUV kupé – jednoducho esuvéčko so štíhlejšou siluetou.

Zázraky v teréne od neho nečakajte, no ani jazda v hlbokých koľajach v záhorskom piesku mu vďaka štvorkolke s elektronicky limitovaným preklzom problémy nerobila. Napriek skosenej streche je vzadu viac ako dosť miesta ako pre pasažierov, tak pre náklad.

Kufor nie je zvlášť objemný, no je dlhý. Bike s odmontovaným predným kolesom vojde doňho úplne s prehľadom a pre dobrodružné typy má Mitsubishi v kufri ešte jedno prekvapenie. Je ním plnohodnotná 220 – 240 V zásuvka, ktorá čerpá energiu zo zabudovanej batérie.

Vďaka príkonu až 1500 W sú možnosti, ako ju mimo civilizácie využiť, takmer neobmedzené. Môžete si napríklad, tak ako my, urobiť kávu či dobiť e-bike, alebo jednoducho prakticky povysávať auto veľkým vysávačom.

Spaľovací motor pritom môže slúžiť ako zdroj energie, ak náhodou prečerpáte 13,8 kWh batériu. Stačí ho zapnúť na voľnobeh a ste späť v hre. Mimochodom, bežný e-bike zvládne nabiť takmer 30-krát. A to zaváňa výletom do bikeparku aj potom, ako vypnú lanovky.

Sýtočervené Mitsubishi je tak štýlovým a naozaj komfortným parťákom pre pár bikerov či mladú rodinu.

V bežných dňoch ním dokážete jazdiť bez emisií a za zopár eur. Na dlhšom tripe bude daňou za elektromotory na palube vyššia spotreba. To isté sa však dá povedať o mnohých jeho konkurentoch. A proti tým do boja vyťahuje aj atraktívnu cenu.

Vaše komentáre

Aktuality

17:18 Tadej Pogačar suverénne vyhral druhú etapu Giro d’Italia aj napriek defektu a pádu pred rozhodujúcim stúpaním.

Na druhom mieste skončil Daniel Martinez a tretí finišoval Geraint Thomas. Pogačar sa po premiérovom víťazstve na Gire oblečie do ružového dresu.

14:10 Viktória Chladoňová skončila celkovo druhá po skvelých výkonoch na juniorskom etapáku vo Francúzsku.

Chladoňová vybojovala na pretekoch Tour du Gévaudan Occitanie femmes druhé miesto v prvej etape a v druhej etape skončila piata. Výborný výsledok dosiahla aj Sofia Ungerová, ktorá skončila celkovo siedma po siedmom a ôsmom mieste v etapách.

08:52 Detaily 2. etapy Giro d’Italia 2024: Dĺžka, prevýšenie a najväčší favoriti.

150 km dlhá trasa má prevýšenie 2250 m, pričom väčšina stúpaní je v závere. V cieľovom stúpaní Santuario di Oropa očakávame zaujímavý súboj favoritov celkovej klasifikácie.

Včera 12:09 Ako sledovať naživo Giro d’Italia 2024?

Talianska Grand Tour sa uskutoční od 4. do 26. mája a 176 jazdcov čaká 21 etáp s celkovou dĺžkou 3 408 km a prevýšením 44 650 metrov.

Včera 09:10 Detaily 1. etapy Giro d’Italia 2024: Dĺžka, prevýšenie a najväčší favoriti.

Giro sa začne relatívne krátkou 136 km dlhou etapou s kopcovitým profilom a dá sa očakávať súboj favoritov celkovej klasifikácie.

Biker hodnotenie

Skvelý: jednoznačne najlepší vo svojej triede
Veľmi dobrý: jeden z najlepších na trhu
Dobrý: odvedie si svoju prácu
Priemerný: ničím výnimočný
Podpriemerný: istým spôsobom nevhodný
Slabý: radšej si nájdite niečo iné
Nebezpečný, hlúpy alebo oboje dokopy
Zavrieť reklamu