Pridajte sa k predplatiteľom

Biker.sk

ZÁMOK K ROČNÉMU PREDPLATNÉMU ČASOPISU BIKER IBA ZA 19,80€!
Pumpy

Stompump

Skvelo vymyslená alternatíva štandardnej pumpičky.
Hodnotenie: 4/5
65
Biker
Stompump

Hodnotenie: Veľmi dobre vymyslená pumpa, ktorú využijete najmä na plášte s vysokým objemom.

Plusy:

  • Vysoká kvalita konštrukcie
  • Nenáročnosť obsluhy.

Mínusy:

  • Stojí veľa
  • Nie je vhodná na fúkanie vysokého tlaku
  • Nemá tlakomer

 

Opraviť defekt len tak na krajnici je jedna z najnepríjemnejších vecí, aká sa vám môže stať. Minipumpy sú síce super ľahké, a niekedy aj pekné, ale na nafúkanie plášťa na osem atmosfér sa už hodia pomenej. Najodvážnejším tvrdením tejto kompaktnej pumpičky (má len 73 × 68 mm) je, že gumu nafúka trikrát rýchlejšie ako tradičná minipumpa.

Kvalita konštrukcie je na veľmi vysokej úrovni. Všetky hlavné časti sú úhľadne vyfrézované z hliníka a hlava na galuskové aj autoventily je z antikora. Napriek tomu váži len 185 gramov, čo nie je vôbec veľa. Uprostred nožného „pedála“ je gumená krytka zakrývajúca celkom slušný úložný priestor, do ktorého sa pohodlne vojdú záplaty aj lepidlo.

Pumpa vie gumu nafúkať maximálne na 90 psi. Na tradičné uzučké plášte teda stačiť nebude, no ak ste už presedlali na širšie moderné gumy, bude vám bez problémov stačiť, nehovoriac o tých na gravelbike. Na to, aby sme nafúkali gravel plášť v rozmere 650b × 47c na 50 psi, stačilo len 47 „dupnutí“. Že neviete, koľko by vám to trvalo s klasickou 15-centimetrovou minipumpou? Viac ako dvesto, nemáte začo. Pokiaľ ide o fúkanie bežnejších 28-milimetrových cestných plášťov, ktoré možno máte obuté aj vy, po približne 30 „dupnutiach“ sa už pumpa dá stláčať len veľmi ťažko. Je totiž oveľa lepšie stavaná na vysoký objem, než na vysoký tlak. Aj vďaka tomu sa nám s ňou podarilo bez problé-mov nahodiť bezdušový plášť už po pár stlačeniach. Bežne na to potrebujete minimálne stojanovú pumpu a 500 mg kofeínu v krvnom riečišti. Stompump vám preto môžeme odporúčať, najmä ak máte plášte širšie ako 32 milimetrov či jazdíte aj na horskom bicykli. Je trochu škoda, že na nej nenájdete tlakomer, a tak sa budete musieť spoľahnúť na klasický ručný odhad tlaku.

Istotne sa celý čas pýtate, kam ju asi tak počas jazdy dáte. Nuž, je k nej kompozitový držiak, ktorý pasuje na klasické montážne body košíka na fľašu. Samozrejme tým však utrpí kapacita vody, ktorú zároveň dokážete odniesť. Úchyt však má aj otvory na sťahovacie pásky, a tak ho teoreticky môžete pripevniť kdekoľvek na ráme. Ak nosíte ruksak, tam sa vojde bez problémov. To všetko dokopy znamená, že pre klasického cestného cyklistu až taká vhodná nie je. Ak však jazdíte aj v teréne, začína dávať zmysel.

  • 1 Dobré využitie miesta Pod gumenou krytkou na piestnici sa skrýva 22 mm široký a 50 mm hlboký úložný priestor.
  • 2 Vysoká kvalita Celé telo je vyrobené z CNC frézovaného hliníka a koncovky na hadičke sú z antikora.
  • 3 Vysoký objem, nie tlak Pumpa má maximálny tlak 90 psi, ktorý bude bohato stačiť na moderné bezdušové plášte či gravelbiky. Na staršie úzke cestné plášte je to však málo.
  • 4 Čistý vzduch Pri každom vysúvaní piestu späť nahor pumpa nasáva vzduch, ktorý potom natlačí do plášťa. Dizajnéri si našťastie uvedomili, že tým, že pri tom stojí na zemi, môže nasávať aj vzduch plný prachu. Vzduchová komora je preto chránená zabudovaným filtrom vzduchu. Pumpa sa pritom dá rozobrať a filter vyčistiť.
  • www.stompump.com

Vaše komentáre

Aktuality

Včera 17:18 Tadej Pogačar suverénne vyhral druhú etapu Giro d’Italia aj napriek defektu a pádu pred rozhodujúcim stúpaním.

Na druhom mieste skončil Daniel Martinez a tretí finišoval Geraint Thomas. Pogačar sa po premiérovom víťazstve na Gire oblečie do ružového dresu.

Včera 14:10 Viktória Chladoňová skončila celkovo druhá po skvelých výkonoch na juniorskom etapáku vo Francúzsku.

Chladoňová vybojovala na pretekoch Tour du Gévaudan Occitanie femmes druhé miesto v prvej etape a v druhej etape skončila šiesta. Výborný výsledok dosiahla aj Sofia Ungerová, ktorá skončila celkovo siedma po siedmom a ôsmom mieste v etapách.

Včera 08:52 Detaily 2. etapy Giro d’Italia 2024: Dĺžka, prevýšenie a najväčší favoriti.

150 km dlhá trasa má prevýšenie 2250 m, pričom väčšina stúpaní je v závere. V cieľovom stúpaní Santuario di Oropa očakávame zaujímavý súboj favoritov celkovej klasifikácie.

04.05.2024 Ako sledovať naživo Giro d’Italia 2024?

Talianska Grand Tour sa uskutoční od 4. do 26. mája a 176 jazdcov čaká 21 etáp s celkovou dĺžkou 3 408 km a prevýšením 44 650 metrov.

04.05.2024 Detaily 1. etapy Giro d’Italia 2024: Dĺžka, prevýšenie a najväčší favoriti.

Giro sa začne relatívne krátkou 136 km dlhou etapou s kopcovitým profilom a dá sa očakávať súboj favoritov celkovej klasifikácie.

Biker hodnotenie

Skvelý: jednoznačne najlepší vo svojej triede
Veľmi dobrý: jeden z najlepších na trhu
Dobrý: odvedie si svoju prácu
Priemerný: ničím výnimočný
Podpriemerný: istým spôsobom nevhodný
Slabý: radšej si nájdite niečo iné
Nebezpečný, hlúpy alebo oboje dokopy
Zavrieť reklamu