Pridajte sa k predplatiteľom

Biker.sk

ZÁMOK K ROČNÉMU PREDPLATNÉMU ČASOPISU BIKER IBA ZA 19,80€!
Inzercia

Vyskúšali ste už oválny prevodník?

Ak nie, novou motiváciou do sezóny pre vás určite bude jazdiť a ešte viac sa baviť.
Biker
Vyskúšali ste už oválny prevodník?

Ovál je ideálny pre amatérskych cyklistov. Profesionáli a poloprofesionáli majú perfektnú techniku. Majú krásny švih a točia perfektné „kruhy“. U nich je najmenšia pravdepodobnosť zvýšenia výkonu z prechodu na ovál, pretože ich šliapanie je už takmer dokonalé.

My ostatní často bojujeme s technikou šliapania do pedálov jednoducho preto, lebo netrávime od malička každý deň na bicykli, aby sme si túto zručnosť osvojili.

Ovály však zažiaria u nás hobby bikerov, ktorí jazdíme pre radosť a zdravie. Prechod na oválne prevodníky účinne upraví nedokonalú činnosť pri šliapaní, zvýši efektivitu šliapania a vďaka svojmu tvaru zabezpečí plynulejší ťah a ľahšie stúpanie.

Z oválnych prevodníkov na bicykloch bude mať jednoducho úžitok 99 % amatérskych cyklistov.

Štúdie preukazujú významné rozdiely pri ich použití v porovnaní s kruhovými. Až o 9 % vyššia účinnosť šliapania, o 7 % menšia spotreba kyslíka, až o 15 % menšia ventilácia (dýchanie) a až 10% zníženie srdcovej frekvencie.

Čo to znamená? Stručne povedané, pri rovnakom výstupnom výkone spotrebujete pomocou oválnych prevodníkov menej energie, aby ste mohli jazdiť dlhšie a/alebo rýchlejšie. Šetríte si kĺby a menej sa unavíte.

Ako na to?

Venujte čas výberu vhodného oválu na váš bike. Niečo si o tom naštudujte alebo navštívte Cyklospital a všetko urobíme za vás. Proces montáže je relatívne jednoduchý. Pomocou špeciálneho náradia demontujete váš pôvodný kruhový prevodník a na jeho miesto namontujete ovál. Go oval!

Tip pre každého e-bikera

Vy motorizovaní problém s výkonom nemáte. Vyššie spomenutý ovál potrebovať nebudete, no máme pre vás tiež jednu zaujímavú vychytávku.

Udržovať reťaz čistú a namazanú je veľmi dôležité obzvlášť pri e-bikoch, kde je naozaj extrémne namáhaná. Oproti klasickým bicyklom je starostlivosť o reťaz výrazne náročnejšia.

Točíte pedálom dozadu a reťaz sa pre spojku v motore nehýbe. Pri mazaní reťaze musíte ťažký e-bike zdvíhať a postupne pretáčať reťaz aj koleso dopredu alebo to celé dookola nastriekate lubrikantom a schytajú to pneumatiky a niekedy aj brzdové kotúče.

CrankStick vyrobil chytrú a lacnú pomôcku, ktorá umožňuje spätné točenie reťaze a zjednoduší domácu údržbu vášho e-biku. Je to také jednoduché, ako to znie.

Stačí vložiť CrankStick medzi lúče/výstuhu prevodníka, kľuku pomaly pretočiť dozadu a oprieť o CrankStick. Teraz je možné reťaz a prevodník točiť smerom dozadu. Po ukončení práce CrankStick opatrnou rotáciou vyberte a šup do lesa!

Použité náradie a pomôcky:

CYCLUS TOOLS imbusové kľúče, držiak na uchytenie kľuky do zveráku, montážne kliešte na skrutky a matice prevodníkov

(www.cyclus.sk)

VAR momentový kľúč

CrankStick – 9,90 €

(www.crankstick.sk)

Vaše komentáre

Aktuality

Včera 12:09 Ako sledovať naživo Giro d’Italia 2024?

Talianska Grand Tour sa uskutoční od 4. do 26. mája a 176 jazdcov čaká 21 etáp s celkovou dĺžkou 3 408 km a prevýšením 44 650 metrov.

Včera 09:10 Detaily 1. etapy Giro d’Italia 2024: Dĺžka, prevýšenie a najväčší favoriti.

Giro sa začne relatívne krátkou 136 km dlhou etapou s kopcovitým profilom a dá sa očakávať súboj favoritov celkovej klasifikácie.

03.05.2024 Birell Bikefest 2024: Registrácia testovacích bicyklov je spustená!

Na webe bikefest.biker.sk pristáli prvé testovacie bicykle od značiek CTM, Forbidden, Rocky Mountain, či Wilier, no po prvýkrát si môžete rezervovať na testovanie aj cyklistické tretry. Prinesie ich so sebou Shimano.

03.05.2024 Najhoršia bola prvá polhodina. Wout van Aert opisuje pád, pri ktorom utrpel zlomeniny rebier, kľúčnej aj hrudnej kosti.

Van Aert utrpel najhoršie zranenia zo všetkých pretekárov, ktorí skončili na zemi pri hromadnom páde na klasike Dwars door Vlaandren.

03.05.2024 Foto: Ako to vyzeralo na prezentácii tímov na Giro d’Italia 2024.

176 jazdcov z 22 tímov má za sebou prezentáciu a najbližšie tri týždne ich čaká 21 etáp s celkovou dĺžkou 3 408 km a prevýšením 44 650 metrov.

Zavrieť reklamu