Pridajte sa k predplatiteľom

Biker.sk

ZÁMOK K ROČNÉMU PREDPLATNÉMU ČASOPISU BIKER IBA ZA 19,80€!
Autá

Test: Suzuki Vitara Hybrid | Auto pre bikera

21 850
Biker
Test: Suzuki Vitara Hybrid | Auto pre bikera

Vitaru testujeme už snáď tretíkrát, no našťastie sa nám v redakcii objaví vždy lepšie a lepšie auto. Často sa dá stretnúť aj na našich cestách, a má na to dobrý dôvod.

Nestojí veľa a hoci miesta, kde na nej japonská značka ušetrila, nájdete relatívne ľahko, žiadne z nich v konečnom dôsledku nemá dopad na zážitok z jazdy.

Malý tereňák

Vitara je takým SUV-čkom, aké podľa nás má byť každé auto, ktoré sa takto tituluje. Predáva sa aj s pohonom všetkých štyroch kolies vrátane uzamykania diferenciálu, má slušnú svetlú výšku aj malé previsy.

Rozmermi však ide o jedno z tých menších na trhu a mnohé hatchbacky ponúknu viac miesta. Náš testovací 29er v XL-ku sme dovnútra dostali len s otočenými rajdami a s mierne dopredu posunutým sedadlom spolujazdca. Oveľa komfortnejšie by sa tak vošiel s oboma kolesami odmontovanými.

Je celkom svižná

Vitara je ako jediné zo štyroch testovaných áut v tomto čísle tzv. mild hybridom – batéria sa teda nedá nabíjať priamo a elektromotor nedokáže auto poháňať samostatne. Jeho úlohou tak je jednoducho znižovať spotrebu a emisie s pomocou preplňovanému benzínovému motora a pomôcť mu pri akcelerácii instantným krútiacim momentom.

Spotreba síce nie je ničím, čím by sa bolo treba chváliť v krčme, no testované auto malo ešte len veľmi malý nájazd na to, aby sme ho mohli plnohodnotne posúdiť. Oveľa atraktívnejším parametrom elektromotora je to, ako dokáže Vitare pomôcť pri predbiehaní.

Záťah instantného krútiaceho momentu je naozaj silný a „jednaštvorka“ dokáže vyraziť vpred slušným tempom. Vitara má spomedzi všetkých štyroch áut aj najšportovejší charakter a vďaka priamemu ovládaniu a dostatočne tuhému podvozku sa s ňou dá jazdiť aj svižnejšie.

Lacno, no nie nekvalitne

Posed na veľmi pohodlných sedačkách v aute je vysoký, vďaka čomu máte dobrý rozhľad a auto v rukách pôsobí dominantnejšie, než v skutočnosti je. Práve interiér je miestom, kde sa dajú nájsť dôkazy o znižovaní ceny – kde-tu nájdete odhalenú karosériu, inde zas tvrdé plasty či trochu lacno pôsobiace materiály.

Interiér má však veľmi čistý dizajn, ktorý sa nesnaží vyvolávať dojem falošného luxusu, nič v aute nehrká a ak Vitarou nahradíte staršie auto, rozhodne nebudete sklamaní. To, či je Vitara pre vás ideálnym autom, teda závisí od toho, čo u vás zaváži viac.

Ak je to čo najviac miesta, hľadajte ďalej. Ak však na bike zväčša vyrážate sami či dvaja a využijete plnohodnotný pohon všetkých štyroch kolies, Suzuki vám ponúkne naozaj veľa muziky za málo peňazí.

  • Objem batožinového priestoru: 375 l
  • Objem po sklopení sedadiel: 1120 l
  • Cena od: 17 650 €
  • Cena testovaného vozidla: 21 850 €
  • www.suzuki.sk

Vaše komentáre

Aktuality

18:17 Peter Sagan sa tesne vyhol hrozivému pádu v šprinte úvodnej etapy Okolo Maďarska.

Sagan dostal v záverečných kilometroch defekt, kvôli ktorému stratil dobrú pozíciu na čele pelotónu a nakoniec skončil na 23. mieste. Skvelý výkon v úniku predviedol český jazdec slovenského tímu Pierre Baguette Cycling Martin Voltr, ktorý dostal ocenenie pre najbojovnejšieho jazdca a vďaka bonusom z prémií je druhý v celkovej klasifikácii.

17:56 Únik „ukradol“ šprintérom piatu etapu na Giro d’Italia. Benjamin Thomas získal prvé víťazstvo pre Cofidis v roku 2024.

Na druhom mieste skončil Michael Valgren a tretí finišoval Andrea Pietrobon. Celkovú klasifikáciu vedie aj naďalej Tadej Pogačar.

15:26 Video: Peter Sagan spadol v úvode prvej etapy Okolo Maďarska, v pretekoch pokračuje.

Len 35 km po štarte došlo k pádu piatich jazdcov, pri ktorom skončil na zemi Peter Sagan a aj ďalší jazdec tímu Pierre Baguette Daniel Vysočan. Zo záznamu pádu to vyzerá, že neutrpeli vážnejšie zranenia v pretekoch pokračujú.

12:48 Video: Najlepšie momenty zo svetového pohára v zjazde vo Fort William zachytené v Sleeper Shreedit.

Už tradične najlepšie zostrihy z pretekov svetového pohára prináša Sleeper, ktorý nevynechal ani prvé kolo zjazdu vo Fort Williame. Toto video baví a je prešpikované skvelými momentmi.

12:03 Detaily 5. etapy Giro d’Italia 2024: Dĺžka, prevýšenie a najväčší favoriti.

V poradí tretia etapa, v ktorej sa očakáva dojazd v hromadnom šprinte, má dĺžku 176 km a prevýšenie 2180 m.

Biker hodnotenie

Skvelý: jednoznačne najlepší vo svojej triede
Veľmi dobrý: jeden z najlepších na trhu
Dobrý: odvedie si svoju prácu
Priemerný: ničím výnimočný
Podpriemerný: istým spôsobom nevhodný
Slabý: radšej si nájdite niečo iné
Nebezpečný, hlúpy alebo oboje dokopy
Zavrieť reklamu