Test: Plášte Michelin DH34 Bike Park
BikerPlášte Michelin sa na bikoch neobjavujú ani zďaleka tak často ako na kolesách áut – v testoch rôznych bikových médií pritom vôbec nekončia zle. Tieto konkrétne pochádzajú z novej línie zjazdových gúm a prívlastok Bike Park majú preto, že, hádate správne, sú určené na jazdenie v bikeparkoch.
Dizajn dezénu je rovnaký ako u klasických pretekárskych zjazdových 34-iek a už na prvý pohľad je jasné, že fungovať bude – vyzerá totiž ako fúzia medzi rôznymi inými obľúbenými modelmi na trhu.
Za zmienku stojí striedavé umiestnenie bočných štupľov, ktoré aj v praxi do veľkej miery eliminuje medzeru medzi stredovým a bočným dezénom, ktorá zvykne pri nepresvedčivom náklone biku podšmyknúť.
Drážkovanie štupľov zlepšuje ich poddajnosť a výrazné hrany stredovej vzorky zase zabezpečujú efektívne brzdenie. V čom sa táto verzia líši, je najmä výrazne vyššia tvrdosť zmesi. Každý, kto už niekedy jazdil v bikeparku, vie, ako dokážu na betón ujazdené trate a vybrzdené rolety pred každou zákrutou plášte vytrestať.
Ich vysoká životnosť v podobných podmienkach, samozrejme, bude na úkor priľnavosti na ošemetných povrchoch, primárne vlhkých kameňoch a koreňoch. Ľudí, ktorí skutočne najazdia v bikeparkoch toľko, aby na to potrebovali špecifický plášť, bude zrejme málo, no ak ste to vy, nejde o zlú voľbu, ktorá ušetrí vaše (pravdepodobne podstatne drahšie) plášte na preteky.
Spolu s nízkou cenou však prichádza aj relatívne vysoká hmotnosť 1290 g vo väčšom z dvoch ponúkaných priemerov.
Vaše komentáre