Pridajte sa k predplatiteľom

Biker.sk

ZÁMOK K ROČNÉMU PREDPLATNÉMU ČASOPISU BIKER IBA ZA 19,80€!
Elektrické bicykle

Test: E-bike Apache Tuwan MX-I 29

Sympatický český e-bike je ako celok zaujímavou ponukou. Niektoré komponenty však brzdia jeho vyšší potenciál.
Hodnotenie: 3/5
1 879
Biker
Test: E-bike Apache Tuwan MX-I 29

Plusy: dobrý pomer cena/výkon; sympatický prejav elektromotora.

Mínusy: nevyhovujúci chod vidlice; vzhľadom na zameranie nepohodlné gripy.

Česká značka Apache zažíva v roku 2019 doslova renesanciu a na trh prináša množstvo nových i vylepšených modelov. Jedným z nich je aj Tuwan, sympatický elektrobicykel vybavený novým rámom a pomerne netradičným názvom.

Rám

V prípade modelu MX-I 29 je v hliníkovom ráme integrovaná batéria LG s kapacitou 576 Wh, ktorá by mala podľa výrobcu poskytovať dostatok energie na zhruba 160-kilometrový dojazd. .

Samotný pohon zabezpečuje známy motor Bafang MaxDrive, ktorý disponuje výkonom 250 W a krútiacim momentom 80 Nm. Potešila nás aj možnosť uchytenia držiaka na cyklofľašu na hornej rámovej rúrke. Testovací kúsok bol vybavený nastaviteľným stojanom, ktorý nás však pri demontáži zadného kolesa, ako aj pri následnom transporte v kufri auta skôr obťažoval.

Komponenty

Medzi zvolenými komponentmi sa vzhľadom na cenu nekoná žiadne prekvapenie a plne zodpovedajú zameraniu tohto elektrobiku. Na 720 mm širokých rajdách Spec Phase nájdeme uchytené brzdy Shimano MT 200, ktoré sa spolu so 180 mm kotúčmi starajú o bezpečné zastavenie. Kolesá sú kombináciou nábojov Shimano a ráfikov Remerx Rocky Disk.

Plášte Schwalbe Smart Sam v rozmere 29 x 2,25“ zasa predstavujú ideálnu kombináciu priľnavosti a valivého odporu, či sa už budete pohybovať v mestskej džungli, alebo na lesných cestách. O radenie sa starajú opäť komponenty Shimano, konkrétne 9-rýchlostný rad Altus s kazetou s rozsahom 11 – 36 zubov. Sedlovka síce nie je teleskopická, no nastaviť jej výšku nebude vďaka použitému rýchloupináku žiaden problém.

Tuwan je dostupný aj v modrej farbe.
Jazda

Prvotný dobrý dojem v nás zostal aj po vysadnutí na bike. Pozícia v sedle je vzpriamená a komfortná, rajdy majú vhodný tvar aj šírku. Gripy sú síce ideálne svojou hrúbkou a dobre padnú do ruky, no bicykel tohto zamerania by si podľa nás zaslúžil niečo pohodlnejšie.

Nad predstavcom je upevnený dobre čitateľný displej, ktorý ponúka okrem pekného rozhrania aj všetky potrebné informácie, ako napríklad prejdenú vzdialenosť, dojazd, aktuálnu rýchlosť či spálené kalórie. Jeho umiestnenie je z hľadiska ergonómie výborné, takže je v prípade pádu priamo „na rane“. Voľba jednotlivých stupňov podpory prebieha pomocou ovládača umiestneného na ľavej strane. Ten je možné ovládať jednoducho palcom, a to aj bez toho, aby bolo nutné zložiť ruku z rájd.

Samotný motor má príjemný prejav a o svojej činnosti nedáva príliš vedieť. Na výber je hneď 5 stupňov podpory a tiež režim, ktorý poskytuje podporu pri tlačení. Jediným výrazne slabším komponentom bola v tomto prípade vidlica SR Suntour XCM, ktorá nás svojou činnosťou vôbec nepresvedčila, a to ani pri typických mestských nerovnostiach.

Apache Tuwan mieri na jazdcov, ktorí si radi užívajú dlhé túry na spevnených cestách, prípadne v ľahkom teréne. Tu bude bike ťažiť z rýchlych 29“ kolies a slušného motora. Bonusom je cena, ktorá je vzhľadom na výkon adekvátna.

Zaujímavou alternatívou by mohol byť aj vyšší model Comp, ktorý okrem lepšej výbavy ponúka zaujímavý elektromotor Comp C18 česko-japonskej výroby.

Viac informácií na webe www.apache-bike.cz

Špecifikácia

Rám: Alloy 6061, hliníkový Vidlica: SR Suntour XCM, 100 mm Motor: Bafang MaxDrive 250 W Pohon: Shimano Altus (1 x 9) Kolesá Shimano/Remerx, plášte Schwalbe Smart Sam Brzdy Shimano MT 200 Rajdy/Predstavec: Spec Phase 720 mm/Spec Phase Sedlovka/Sedlo: Spec Phase/Spec Sport Hmotnosť: 23,2 kg

Vaše komentáre

Aktuality

14:14 Foto: Ako to vyzeralo na prezentácii tímov na Giro d’Italia 2024.

176 jazdcov z 22 tímov má za sebou prezentáciu a najbližšie tri týždne ich čaká 21 etáp s celkovou dĺžkou 3 408 km a prevýšením 44 650 metrov.

13:49 Foto: Tím EF Education musel na Giro d’Italia vymeniť ružové dresy za čierne.

Keďže ružový dres symbolizuje lídra na Gire, americký tím musel zmeniť farbu dresov, aby sa nemýlili s vedúcim jazdcom celkovej klasifikácie.

11:37 Slovenská polícia spustila absurdnú kampaň: Buď cyklista, nie egoista.

Minulý rok zomrelo na Slovensku 13 cyklistov a došlo k stovkám nehôd. Napriek tomu polícia nevyzýva k ohľaduplnosti vodičov áut voči cyklistom, ale naopak, cyklistov kritizuje už v slogane kampane.

10:30 Giro d’Italia 2024: Detaily trasy & dĺžky, prevýšenia a profily všetkých etáp.

Trasa Giro d’Italia 2024 je výrazne ľahšia v porovnaní s predošlými rokmi, ale stále sa môžeme tešiť na legendárne stúpania Mortirolo či Stelvio.

09:31 Red Bull-Bora-Hansgrohe bude nový názov nemeckého tímu od Tour de France 2024.

„S príchodom Red Bullu máme veľké, veľké ciele a Tour de France nie je jediným cieľom,“ hovorí šéf tímu Ralph Denk, pričom cieľom je stať sa najlepším tímom na svete.

Biker hodnotenie

Skvelý: jednoznačne najlepší vo svojej triede
Veľmi dobrý: jeden z najlepších na trhu
Dobrý: odvedie si svoju prácu
Priemerný: ničím výnimočný
Podpriemerný: istým spôsobom nevhodný
Slabý: radšej si nájdite niečo iné
Nebezpečný, hlúpy alebo oboje dokopy
Zavrieť reklamu