Pridajte sa k predplatiteľom

Biker.sk

ZÁMOK K ROČNÉMU PREDPLATNÉMU ČASOPISU BIKER IBA ZA 19,80€!

Specialized 2013: Roubaix na kotúčoch!

Na predstavení noviniek na rok 2013, na ktoré Specialized pozval do Utahu novinárov, si prišli na svoje nielen vyznávači MTB. Aj žiletkári spokojne krochkali nad tým, čo tento výrobca na budúci rok pripravil.
Biker

Najviac zmien a vylepšení sme si všimli na modeli Roubaix. Jeho filozofia vychádza z faktu, že komfortnejšia jazda, eliminovanie vibrácií z nerovností na cestách, znamená menšiu únavu a teda aj rýchlejší čas v cieli. Nie je prekvapením, že táto mašinka pomohla Tomovi Boonenovi vyhrať jeho štvrté preteky Paríž-Roubaix. My síce na Slovensku veľa pavé nemáme, no hociktorá cesta 2. či 3.triedy si drsným povrchom tejto kultovej klasiky  v ničom nezadajú. Aj preto je tento stroj do našich podmienok viac než vhodný, pokiaľ vám teda hrkotanie vlastných kostí nepríde ako skvelá muzika.

Roubaix na rok 2013, okrem polymerových vložiek Zertz v zadnej stavbe a vo vidlici aplikovaných už v tohtoročnom modeli, prináša špecifickú geometriu a priemery rámových trubiek v závislosti od veľkosti bicykla a tiež sedlovku Cobl Gobl-r  s atypickým dizajnom a pružnou vložkou Zertz. Všetky tieto vychytávky slúžia tomu, aby jazdec pociťoval čo najmenej vibrácií od nerovností na ceste.

Nie každému bude vyhovovať vzpriamenejší posed, ktorý má na svedomí dlhšia hlavová trubka, hoci aj tu bola hlavným cieľom vývojárov zo Specilized komfortnejšia jazda po mačacích hlavách, výmoloch, asfaltových záplatách a iných svinstvách, ktoré na cyklistov číhajú. Nám sa osvedčilo otočiť predstavec do negatívu a posed sa razom stal agresívnejším.
 
Kotúče!
Kým MTB jazdci si každý rok vychutnávajú kopu technologických noviniek, na cestných strojoch bolo skutočne prevratných zmien od čias, keď sa začala jazdiť Tour de France (a to je teda sakra dávno) poskromne. Naposledy to bolo pred 22 rokmi radenie integrované v brzdových páčkach. A preto predstavenie modelu Roubaix s kotúčovými brzdami  sa dá pokojne nazvať malou revolúciou. Alebo tiež – zaleží od uhla pohľadu – rúhaním.


Puristi nás teraz asi budú chcieť ukameňovať, ale podľa nás kotúče na cesťák naozaj patria, pretože sú oproti klasickým brzdám technologicky vyspelejšie a hlavne brutálne účinnejšie. Tým, čo ešte stále ohŕňajú nos, prajeme veľa štasntných kilometov na oceľových rámoch, radením na spodnej rámovej trubke a dušou švihácky opásanou cez plece.

Aktuality

Včera 16:43 Birell Bikefest 2024: Registrácia testovacích bicyklov je spustená!

Na webe bikefest.biker.sk pristáli prvé testovacie bicykle od značiek CTM, Forbidden, Rocky Mountain, či Wilier, no po prvýkrát si môžete rezervovať na testovanie aj cyklistické tretry. Prinesie ich so sebou Shimano.

Včera 16:38 Najhoršia bola prvá polhodina. Wout van Aert opisuje pád, pri ktorom utrpel zlomeniny rebier, kľúčnej aj hrudnej kosti.

Van Aert utrpel najhoršie zranenia zo všetkých pretekárov, ktorí skončili na zemi pri hromadnom páde na klasike Dwars door Vlaandren.

Včera 14:14 Foto: Ako to vyzeralo na prezentácii tímov na Giro d’Italia 2024.

176 jazdcov z 22 tímov má za sebou prezentáciu a najbližšie tri týždne ich čaká 21 etáp s celkovou dĺžkou 3 408 km a prevýšením 44 650 metrov.

Včera 13:49 Foto: Tím EF Education musel na Giro d’Italia vymeniť ružové dresy za čierne.

Keďže ružový dres symbolizuje lídra na Gire, americký tím musel zmeniť farbu dresov, aby sa nemýlili s vedúcim jazdcom celkovej klasifikácie.

Včera 11:37 Slovenská polícia spustila absurdnú kampaň: Buď cyklista, nie egoista.

Minulý rok zomrelo na Slovensku 13 cyklistov a došlo k stovkám nehôd. Napriek tomu polícia nevyzýva k ohľaduplnosti vodičov áut voči cyklistom, ale naopak, cyklistov kritizuje už v slogane kampane.

Zavrieť reklamu