Pridajte sa k predplatiteľom

Biker.sk

ZÁMOK K ROČNÉMU PREDPLATNÉMU ČASOPISU BIKER IBA ZA 19,80€!
Horské bicykle

Test: Giant Reign 1

Tohtoročný Reign je tak vážnym kandidátom na jeden z najlepších enduro bikov roka.
Hodnotenie: 4/5
3 099
bikeradar

Giant Reign bol dobrý bike, už keď sa pred viac ako desiatimi rokmi objavila na trhu jeho prvá verzia s tlmičom prechádzajúcim spodnou rámovou rúrkou. Jeho najnovšia inkarnácia vyzerá oveľa konvenčnejšie a takmer na nerozoznanie od minuloročnej.

Je tu však nový úchyt tlmiča s dlhším chodom a výsledné citeľne iné správanie sa zadného odpruženia. Rozchod zadnej stavby má tiež po novom Boost šírku. Predchádzajúci model sme mali radi. Sú teda tieto zmeny k lepšiemu alebo práve naopak?

Systém pruženia

Metrický tlmič po novom používa aj Giant Reign. Nie je však uchytený na klzných puzdrách, ale na ložiskách. Tie pomáhajú s citlivosťou na tie najmenšie nerovnosti. Vďaka úchytu trunnion (ktorý posúva oko na uchytenie do tela samotného tlmiča, nie na jeho vrch ako u konvenčných tlmičov) mohol Giant použiť dlhšiu piestnicu na tlmiči.

Výsledkom je zmena v pomere prepákovania z 2,8 na 2,5 : 1, veľmi poddajný počiatočný chod odpruženia a zároveň vyššia opora hlbšie vo zdvihu v porovnaní s predchádzajúcim modelom. Vďaka tomu je oveľa ľahšie nájsť správne nastavenia medzi príliš lineárnym a príliš progresívnym chodom. Zadné odpruženie s dlhými rokmi overeným systémom Maestro tak robila perfektný dojem ako pri driapaní sa nahor technickými výšľapmi, tak pri tvrdých dopadoch na zjazde.

Diaľkové uzamykanie tlmiča je možno trochu zbytočne veľké, no na výšľapoch po zvážniciach sme ho uvítali a zodpovedá trendom vo svete pretekárskeho endura. Továrenské vyladenie kompresie na tlmiči RockShox Super Deluxe RT je trafené tak dobre, že nám drahšie verzie RCT či RC3 vôbec nechýbali.

Komponenty

Reign je tiež v porovnaní s podobne osadenou konkurenciou celkom drahý. Pod cenovku sa podpísal vývoj nového hliníkového rámu a karbónové vahadlo. Porovnať ho však môžeme s mnohými inými bikmi a musíme povedať, že funguje lepšie ako množstvo tých s karbónovými rámami, nehovoriac o tých z kovu.

Prekvapilo nás, že SRAM zvolil o niečo slabšie brzdy SRAM Guide namiesto výkonných Code. RockShox Lyrik RC je zase dobrou vidlicou, no na náročných trailoch nám občas chýbala nastaviteľosť modelu RCT3, ktorá obývala minuloročný model. Naopak, kombinácia 2,5-palcového plášťa Maxxis Shorty vpredu a Minion DHR vzadu je jednou z najlepších, aké si môžete priať, najmä ak sú nahodené na 30 mm kolesách DT Swiss. Tie biku svedčia oveľa viac ako stredne široké a brutálne tuhé karbónové, ktoré mal minulý rok. Rajdy široké 800 mm na 40 mm predstavci nám sedeli tiež.

Cena a hmotnosť nie sú jeho najsilnejšími stránkami. Na Giante sa tiež nachádza hneď niekoľko komponentov, ktoré by sme vymenili, ak by sme chceli mať bike vyladený podľa svojho gusta – napríklad vyššie rajdy, ktoré by kompenzovali superkrátku hlavovú rúrku. Pokiaľ sa však pozrieme na výkon odpruženia a výbavu ako celok, oproti minuloročnému modelu ide o výrazný posun vpred.

Jazda

Tohtoročný Reign je tak vážnym kandidátom na jeden z najlepších enduro bikov roka. Schopnosť zničiť akýkoľvek zjazd mal už predtým. No vďaka metrickému tlmiču ponúka oveľa lepšiu oporu pri pedálovaní a zároveň zadné odpruženie, ktoré nie je také závislé od dokonalého nastavenia tlmiča.

Zadná stavba má po novom boostový rozchod a celý bike je mimoriadne torzne tuhý. Až tak, že zatieni mnohé karbónové stroje. Pridajte skvelé gumy, dobré kolesá DT Swiss a dostatočne schopnú vidlicu a testovanie Reigna sme si naozaj užili. A tentokrát nielen dolu kopcom, ale všade.

Vaše komentáre

Aktuality

11:37 Slovenská polícia spustila absurdnú kampaň: Buď cyklista, nie egoista.

Minulý rok zomrelo na Slovensku 13 cyklistov a došlo k stovkám nehôd. Napriek tomu polícia nevyzýva k ohľaduplnosti vodičov áut voči cyklistom, ale naopak, cyklistov kritizuje už v slogane kampane.

10:30 Giro d’Italia 2024: Detaily trasy & dĺžky, prevýšenia a profily všetkých etáp.

Trasa Giro d’Italia 2024 je výrazne ľahšia v porovnaní s predošlými rokmi, ale stále sa môžeme tešiť na legendárne stúpania Mortirolo či Stelvio.

09:31 Red Bull-Bora-Hansgrohe bude nový názov nemeckého tímu od Tour de France 2024.

„S príchodom Red Bullu máme veľké, veľké ciele a Tour de France nie je jediným cieľom,“ hovorí šéf tímu Ralph Denk, pričom cieľom je stať sa najlepším tímom na svete.

Včera 18:03 Demi Vollering bola najsilnejšia v dojazde do kopca a vyhrala 5. etapu Vuelta España Femenina.

Etapa sa končila 3,2 km dlhým stúpaním Alto del Fuerte Rapitán s priemerným sklonom 8,1 %. Vollering zaútočila necelý kilometer pred koncom a do cieľa prišla sama pred Yarou Kastelijn a Elisou Longo Borghini.

Včera 12:04 Peter Sagan na Giro d’Italia: Jeden z najlepších výkonov v kariére a honba za cyklámenovým dresom.

„Keď sa to konečne upokojilo, začal som hrať mŕtveho chrobáka. Cítil som, že sa mi ide dobre a chcel som sa trochu pohrať s ich hlavami, aby si mysleli, že nevládzem,“ opisuje Peter Sagan desiatu etapu na Gire v roku 2020, ktorú vyhral po 133 km v úniku a 12-kilometrovom sóle.

Biker hodnotenie

Skvelý: jednoznačne najlepší vo svojej triede
Veľmi dobrý: jeden z najlepších na trhu
Dobrý: odvedie si svoju prácu
Priemerný: ničím výnimočný
Podpriemerný: istým spôsobom nevhodný
Slabý: radšej si nájdite niečo iné
Nebezpečný, hlúpy alebo oboje dokopy
Zavrieť reklamu