Pridajte sa k predplatiteľom

Biker.sk

ZÁMOK K ROČNÉMU PREDPLATNÉMU ČASOPISU BIKER IBA ZA 19,80€!
Horské bicykle

Test: Santa Cruz 5010 R1 AM

Kovový Santa si toho napriek nízkej cene môže dovoliť veľa.
Hodnotenie: 3.5/5
3 400
bikeradar

Plusy: Výnimočne tuhý rám, skvelo zvolený kokpit a výborne reagujúce odpruženie; veľmi dobrý výber komponentov za priaznivú cenu

Mínusy: Na dnešné pomery trochu krátky reach; niektorým jazdcom bude vadiť kopanie do pedálov

Santa Cruz 5010 CC je krásny a presne taký má aj hviezdny Danny MacAskill. Čo však z toho, keď len za cenu samotného karbónového rámu môžete mať celý hliníkový bicykel? Jeho kovový brat totiž dokáže ováldnuť traily úplne rovnako a keď sa mihne galaktickou rýchlosťou okolo hejterov, rozdiel určite nespoznajú.

Zblízka samozrejme nájdete očividné zvary aj trochu inak a nie až tak úhľadne riešené spodné vahadlo. Farby aj geometria však zodpovedajú karbónovému modelu. A úroveň výbavy R1 AM je definíciou skvelého pomeru ceny a výkonu.

Vidlica Fox 34 Rhythm dokáže oveľa viac, než napovedá jej cenovka a pohon SRAM NX 1×11 je bikovým ekvivalentom AK47 – nerozbitný a funkčný aj v tých najhorších podmienkach. Santa Cruzu sa podarilo ušetriť množstvo hmotnosti aj zvýšiť rozsah na plných 10-42 zubov kazetou z vyššej sady GX.

Vynikajúce kombo plášťov Maxxis Minion DHF vpredu a CrossMark 2 vzadu je už do výroby nahodené bez duší a široké 780 mm rajdy v 35 mm priemere spolu s 50 mm predstavcom dokážu z autoritatívneho charakteru rámu vyžmýkať maximum. Ložiská vydržia nejednu jazdu v blate a atak wapky vďaka portom na vstrekovanie vazelíny, a samé sú ľahko servisovateľné rovnako ako klasický skrutkovací stred.

To, že vydrží množstvo tvrdého jazdenia, pretože presne to budete na 5010 robiť. Rýchly no priľnavý predný plášť, hladko chodiaca vidlica a skvelo zvolený 67-stupňový hlavový uhol jasne komunikujú kam až môžete posúvať limity bicykla. Vďaka kovaným vahadlám a boostovo širokej zadnej oske rovnako dobre komunikuje aj zadné koleso.

Najväčším esom v rukáve je však systm odpruženia VPP3. Pod záberom pedálov stuhne a zvýši uhly geometrie, akonáhle prestanete pedálovať a pripravíte sa na vjazd do rockgardenu, zmäkne a položí celý bicykel späť.

Prirodzene a bez akýchkoľvek komplikovaných páčok tak dodáva biku presne takú charakteristiku ako práve potrebujete.  Nie každému bude po chuti občasné citeľné kopnutie do pedálov, no jeho schopnosť odraziť sa z každej nerovnosti či vystreliť z každej klopky bude pre agresívnych jazdcov prudko návyková.

Viac informácií na webe www.sportservis.sk

Vaše komentáre

Špecifikácia

Model
5010 R1 AM
Značka
Santa Cruz
Rok
2017
Materiál rámu
Alloy Boost
Brzdy
SRAM Level T 180mm
Kazeta
10-42t
Vidla
Fox Rhythm 130mm travel
Kolesá
WTB STP i23 rims on Novatec Boost hubs
Predný plášť
Maxxis Minion DHF EXO TR 27.5x2.3
Zadný plášť
CrossMark 2 EXO TR rear 27.5x2.25in
Prehadzovač
SRAM NX
Tlmič
Float Performance EVOL DPS 130mm travel
Reťaz
RaceFace Aeffect 32t
Radenie
SRAM NX
Váha kg
13.8
Testovaná veľkosť
L
Hlavový uhol
67
Uhol sedlovej rúrky
74

Aktuality

Včera 12:09 Ako sledovať naživo Giro d’Italia 2024?

Talianska Grand Tour sa uskutoční od 4. do 26. mája a 176 jazdcov čaká 21 etáp s celkovou dĺžkou 3 408 km a prevýšením 44 650 metrov.

Včera 09:10 Detaily 1. etapy Giro d’Italia 2024: Dĺžka, prevýšenie a najväčší favoriti.

Giro sa začne relatívne krátkou 136 km dlhou etapou s kopcovitým profilom a dá sa očakávať súboj favoritov celkovej klasifikácie.

03.05.2024 Birell Bikefest 2024: Registrácia testovacích bicyklov je spustená!

Na webe bikefest.biker.sk pristáli prvé testovacie bicykle od značiek CTM, Forbidden, Rocky Mountain, či Wilier, no po prvýkrát si môžete rezervovať na testovanie aj cyklistické tretry. Prinesie ich so sebou Shimano.

03.05.2024 Najhoršia bola prvá polhodina. Wout van Aert opisuje pád, pri ktorom utrpel zlomeniny rebier, kľúčnej aj hrudnej kosti.

Van Aert utrpel najhoršie zranenia zo všetkých pretekárov, ktorí skončili na zemi pri hromadnom páde na klasike Dwars door Vlaandren.

03.05.2024 Foto: Ako to vyzeralo na prezentácii tímov na Giro d’Italia 2024.

176 jazdcov z 22 tímov má za sebou prezentáciu a najbližšie tri týždne ich čaká 21 etáp s celkovou dĺžkou 3 408 km a prevýšením 44 650 metrov.

Biker hodnotenie

Skvelý: jednoznačne najlepší vo svojej triede
Veľmi dobrý: jeden z najlepších na trhu
Dobrý: odvedie si svoju prácu
Priemerný: ničím výnimočný
Podpriemerný: istým spôsobom nevhodný
Slabý: radšej si nájdite niečo iné
Nebezpečný, hlúpy alebo oboje dokopy
Zavrieť reklamu