Pridajte sa k predplatiteľom

Biker.sk

ZÁMOK K ROČNÉMU PREDPLATNÉMU ČASOPISU BIKER IBA ZA 19,80€!
Novinky

Bicykel Specialized Turbo Porto znesie až 200 kg náklad a je navrhnutý tak, aby nahradil vaše auto

Nový nákladný e-bike od Specializedu s predĺženou zadnou časťou odvezie naraz nielen dve deti, ale stále má miesto na nákupy.
Martin Sarvaš

Specialized Turbo Porto predstavil úplne nový nákladný elektrobicykel s predĺženou zadnou časťou – prvý od Specializedu v tejto kategórii.

Výrobca o e-biku Turbo Porto tvrdí, že je najvýkonnejší vo svojej kategórii s dizajnom cieleným pre rodiny.

Porto sa dodáva s predným nosičom a zadným nosičom s dlhou zadnou časťou, dajú sa naň namontovať detské sedačky, kufre a celý rad ďalšieho príslušenstva.

Specialized uvádza, že zadný nosič môže odviezť dve deti s akýmkoľvek ďalším vybavením v prednom nosiči, hoci bicykel možno prispôsobiť vašim potrebám. Za Porto môžete zaháknuť aj detský príves, ak by náhodou kapacita nestačila.

Porto je dimenzované na prepravu až 200 kg nákladu. Specialized ponúka elektrický nákladný bicykel síce v jednej veľkosti a je vhodný pre jazdcov s výškou od 155 do 195 cm. Specialized hovorí, že v zadnej časti Porta sa môže odviezť aj dospelý človek, ak váži menej ako 60 kg.

V modelovej rade Porto bude v ponuke iba jeden elektrobicykel, ktorý sa bude predávať za 6 500  eur.

Hoci Turbo Porto od Specialized ponúka pôsobivú nosnosť a výkonnosť, schopnú uspokojiť aj náročnejších užívateľov hľadajúcich alternatívu k automobilovej doprave, absencia adekvátnej cyklistickej infraštruktúry a bezpečných cyklistických ciest v mnohých slovenských mestách komplikuje jeho využitie na dennodenné cestovanie v našej krajine.

Bicykel pre každý typ jazdca

Specialized hovorí, že počas vývoja Porta si prešli mnohými prototypmi. Keď prišlo na posledné dva potenciálne dizajny, oslovili „nielen našich najlepších jazdcov, aby ich otestovali, ale zapojili sme aj mamy, otcov, deti, našich najmenších a našich najvyšších kolegov, aby jazdili na bicykli v rôznych konfiguráciách predtým, ako sme sa rozhodli pre definitívnu geometria“.

Specialized chcel dosiahnuť, aby ich nákladný e-bike s hmotnosťou 39,6 kg jazdil rovnako dobre bez zaťaženia ako pri plnom naložení.

Na dosiahnutie tohto cieľa sa značka rozhodla pre hnacie ústrojenstvo s remeňovým pohonom s nábojovými prevodmi, aby vytvorila „jedinečnú a ultra plynulú kvalitu jazdy“ v kombinácii s objemnými 2,8-palcovými pneumatikami Specialized.

Specialized dal do výbavy ako štandard aj zadné radarové svetlo Garmin Varia.

Specialized pri predstavené zdôraznil, že keďže má Porto približne rovnakú dĺžku ako jeden z jeho horských bicyklov Turbo, zmestí sa všade, kde ho chcete zaparkovať.

Nákladný výkon

Specialized Turbo Porto 2024. Foto: Specialized

Porto je postavené na vlastnom motore Specalized pre e-bike s označením 2.2, ktorý dokáže produkovať krútiaci moment až 90 Nm a má nominálny výkon 250 wattov. Specialized tvrdí, že batéria s kapacitou 710 Wh poskytuje až päť hodín jazdy, dá sa ľahko vybrať a nabíjať mimo e-biku.

Bicykel je kompatibilný s aplikáciou Specialized s funkciou Micro Tune, ktorá umožňuje prispôsobiť úrovne výkonu v 10-percentných prírastkoch.

Porto má tiež integrovaný zámok kolesa, a keď sa nepoužíva, môžete pomocou aplikácie Specialized deaktivovať motor bicykla alebo aktivovať alarm snímača pohybu. Po zablokovaní nie je možné motor znova aktivovať, pokiaľ nie je vlastníkom.

Príslušenstvo na Turbo Porto

Predný nosič Porto je dimenzovaný na nosnosť až 20 kg a je dodávaný s úchytnými gumami a MIK (Mounting Is Key) posuvnými bodmi na montáž príslušenstva. Zadný nosič s dlhým chvostom je dimenzovaný na nosnosť až 60 kg.

Specialized vydal množstvo doplnkov, ktoré sú pre Porto voliteľnou výbavou.

Sedadlo pre spolujazdca

Sedadlo pre spolujazdca je vyrobené z peny s vysokou hustotou a používa gumené nožičky na zaistenie do zadného nosiča, čo podľa Specializedu umožňuje stabilnú a pohodlnú jazdu pre všetkých vašich pasažierov. Vodeodolný kryt je možné spárovať s Porto Safety Rails, Porto Foot Platforms a Porto Foot Pegs.

Bezpečnostné zábradlie

Bezpečnostné zábradlia Porto sú vyrobené z hliníka s mäkkým penovým krytom pre extra ochranu. Specialized hovorí, že poskytujú dokonalý rám pre detskú sedačku alebo pre uloženie europrepravky. Do bezpečnostných koľajníc sa zmestia až dvaja pasažieri alebo detské sedačky, okrem dvoch držiakov na košíky na fľaše alebo zámku.

Platformy na nohy

Platformy na nohy (Porto Foot Platforms) sú navrhnuté tak, aby pomohli udržať pasažierov uzemnených počas pohybu bicykla. Sú nastaviteľné do dvoch polôh, s priestorom pre nohy dvoch pasažierov. Sú tiež vyrobené z hliníka a navrhnuté špeciálne pre Porto.

Menšie platformy pre deti

Specialized opisuje Porto Foot Pegs ako malého súrodenca Porto Foot Platforms. Sú to protišmykové hliníkové kolíky pripevnené k špeciálnym držiakom. Umožňujú tiež kompatibilitu s taškou Coolcave.

Box Coolcave Pannier

Aj keď vám môžu prísť na myseľ obrázky chladničky na nápoje, Coolcave je 19-litrový otvorený kufrík vyrobený z pevného plastu a navrhnutý na prenášanie každodenných potrieb. Coolcave Pannier pôvodne predstavili v rámci spolupráce značky s Fjallraven v roku 2022 a uvádzajú, že je montáž aj demontáž je veľmi jednoduchá.

Bočná taška Porto

Bočná taška Porto vám umožňuje prevážať náklad až 25 kg v 44 l nadrozmernom kufri vyrobenom z ultra odolného polyesterového plátna 1000D. Zahŕňa nastaviteľný sklopný uzáver a polstrované vnútorné puzdro na notebook, aby bola vaša výbava v bezpečí pred živlami, a je kompatibilná s platformami Porto Foot Platforms a detskými sedačkami.

Nákladná základňa Porto

Sortiment dopĺňa Porto Cargo Base, odolná hliníková zadná nákladná platforma pre europrepravku, škatule, tašky alebo čokoľvek iné, na čo si spomeniete. Je dimenzovaná na nosnosť do 60 kg, vrátane troch naťahovacích šnúrok.

Aktuality

19:10 Tadej Pogačar suverénne vyhral prvú časovku na Giro d’Italia a zvýšil náskok vo vedení celkovej klasifikácie.

Na druhom mieste skončil Filippo Ganna a tretí najrýchlejší bol Magnus Sheffield.

10:37 Detaily 7. etapy Giro d’Italia 2024: Dĺžka, prevýšenie a najväčší favoriti.

40-kilometrová individuálna časovka sa končí stúpaním a očakáva sa ďalší súboj favoritov celkovej klasifikácie, do ktorého sa však určite zapojí aj Filippo Ganna.

Včera 17:33 Mark Cavendish vyhral druhú etapu Okolo Maďarska. Sagan sa do šprintu nezapojil a Martin Voltr ide do žltého dresu.

Skvelú prácu odviedol opäť český jazdec slovenského tímu Pierre Baguette Cycling Martin Voltr, ktorý sa druhý deň po sebe dostal do úniku a vďaka bonusovým sekundám na prémiách sa dostal do vedenia celkovej klasifikácie.

Včera 17:16 Pelayo Sánchez porazil v šprinte úniku Alaphilippa a vyhral šiestu etapu Giro d’Italia.

Julian Alaphilippe finišoval na druhom mieste pred Lukeom Plappom. Ružový dres drží aj naďalej Tadej Pogačar.

Včera 15:58 Dorota Vojtíšková dosiahla skvelý výsledok, keď na majstrovstvách Európy skončila 5. v Short-Tracku (+galéria).

Majstrovstvá Európy v horskej cyklistike sa konajú v rumunskom Cheile Gradistei a pre slovenskú reprezentáciu odštartovali úspešne. Dorota Vojtíšková sa v juniorskej kategórii pretekov XCC umiestnila na výbornom 5. mieste.

Zavrieť reklamu