Pridajte sa k predplatiteľom

Biker.sk

ZÁMOK K ROČNÉMU PREDPLATNÉMU ČASOPISU BIKER IBA ZA 19,80€!
Novinky

Vidlica Manitou Mattoc pokrýva všetky disciplíny a cenové hladiny

Vidlica Mattoc od Manitou je určená pre všetkých, so zdvihom 110 mm až 160 mm a modulárnymi vnútornými časťami.
Matúš Bušík
Vidlica Manitou Mattoc pokrýva všetky disciplíny a cenové hladiny

Nová vidlica Mattoc od Manitou je vybavená 34 mm nohami a pokrýva všetky disciplíny, s výškou zdvihu v rozmedzí od 110 mm do 160 mm, vo variáciách stúpajúcich o 10 mm.

Vidlica je dostupná vo variantoch pre 27,5″ alebo 29″ kolesá a existujú tri verzie.

Všetky modely majú kovanú hliníkovú korunku a hliníkové nohy z materiálu AL-7000 s charakteristickým reverzným mostíkom Manitou.

Cena verzie Pro je 1 260 €, Expert stojí 990 € a Comp je najlacnejšou verziou za 720 €.

Vidlica je dostupná na trhu a nájdete ju u predajcov značky Manitou.

Vidlica pre všetkých

Manitou uvádza, že Mattoc môže byť prispôsobená pre väčšinu disciplín vrátane cross-country pretekov, trailového jazdenia a enduro pretekov vďaka širokej škále zdvihu.

Vidlica je v hierarchii pod Manitou Mezzer, pokiaľ ide o zdvih pričom Mattoc Comp dokáže pokryť až 160 mm zdvihu. Vidlice Expert a Pro majú zdvih maximálne 150 mm.

29-palcová verzia Mattoc má 44 mm offset, zatiaľ čo 27,5-palcová verzia je k dispozícii buď s 37 mm alebo 44 mm offsetom.

To dáva vidlici vysokú úroveň všestrannosti a umožňuje kompatibilitu s rôznymi veľkosťami.

Mattoc Pro obsahuje špičkové technológie, ktoré možno vidieť na najvyšších modeloch vidlíc Manitou.

Všetky úrovne špecifikácií Mattoc využívajú systém tlmenia Dorado Air a Infinite Rate Tune (IRT), ktorý vám umožňuje nezávisle nastaviť tlak vzduchu na začiatku a na konci zdvihu.

Vo vnútri vidlice je sekundárna vzduchová komora, ktorá ovplyvňuje iba stred až koniec zdvihu vidlice.

To umožňuje, aby bola hlavná vzduchová komora nastavená na nižší tlak pre citlivosť na malé nárazy pri zachovaní nábehu stredného a koncového zdvihu.

Verzia Pro používa uzavretú patronu MC2. Manitou tvrdí, že to dáva vidlici konzistentnú a ľahšiu odtrhovú silu vďaka systému, ktorý kompenzuje nahromadenie tepla pomocou poistného ventilu.

Vidlica tiež využíva systém Manitou Hydraulic Bottom Out, ktorý údajne riadi posledných 30 mm zdvihu a zaisťuje, že necítite doraz na zdvihu.

Modulárne modely Mattoc

Všetky vidlice Mattoc sú kompatibilné so všetkými vnútornými prvkami v rade Mattoc, čo vám umožňuje neskôr upgradeovať vidlicu.

Verzia Expert a Comp obsahuje vzduchovú komorou Expert Air s inkrementálnym nastavením objemu (IVA), ktoré umožňuje meniť objem vo vnútri vidlice.

Modely Mattoc Pro a Expert sú vybavené novými skrutkami Trail Side Relief, ktoré vám umožňujú uvoľniť tlak, ktorý vzniká pri tvrdom jazdení a zmenách nadmorskej výšky.

Na rozdiel od tlakového vypúšťacieho ventilu, ktorý sa nachádza na niektorých vidliciach Fox , tento systém nie je bez použitia náradia a vyžaduje malý imbusový kľúč na odskrutkovanie ventilu.

Manitou tvrdí, že Mattoc Comp 29in váži 2 020 g, čo je o 270 g viac než model Pro s hmotnosťou 1 750 g. 27,5-palcové verzie sú údajne o 20 g ľahšie ako 29-palcové náprotivky.

Aktuality

15:35 Slovenky Krahulcová a Števková skončili v prvej etape pretekov Cape Epic na 10. mieste.

V porovnaní s výsledkom z prológu sa posunuli nižšie o 1 miesto. Medzi ženami zopakovali včerajšie víťaztvo Annika Langvad a Sofia Gomez Villafane, zatiaľ čo v mužoch vyhrali Nino Schurter s Filippom Colombom.

12:07 Vittoria predstavila nové 29-milimetrové plášte, ktoré môžu ušetriť až 5 wattov.

Nové plášte sú optimalizované pre široké ráfiky majú minimalizovať mikro-turbulencie a zlepšiť aerodynamiku

11:14 Magnus Sheffield venoval triumf na Paríž-Nice Ginovi Mäderovi: Nebol som si istý, či ešte niekedy dokážem vyhrať preteky.

„Je veľa ľudí, ktorým by som sa chcel poďakovať, ale najdôležitejšie je, že toto víťazstvo chcem venovať Ginovi Mäderovi. Sú to už dva roky, čo sme ho stratili. Vtedy som si nebol istý, či ešte niekedy dokážem vyhrať preteky,“ hovorí 22-ročný Američan.

Včera 17:17 Matteo Jorgenson je po druhýkrát celkovým víťazom Paríž-Nice, poslednú etapu vyhral Magnus Sheffield.

Dvojica amerických cyklistov ovládla poslednú etapu Paríž-Nice. Sheffield sa tešil z prvého víťazstva na úrovni WorldTour, zatiaľ čo Jorgenson finišoval druhý a oslávil zisk druhého titulu na Paríž-Nice. Skvelý výkon predviedol aj Mads Pedersen, ktorý sa po šialenom zjazde dostal do úniku a získal bonusové sekundy, vďaka ktorým potvrdil triumf v bodovacej súťaži.

Včera 17:08 Juan Ayuso je celkovým víťazom Tirreno-Adriatico, poslednú etapu vyhral v šprinte Jonathan Milan.

Sam Bennett finišoval druhý a Olav Kooij tretí v hektickom šprinte, ktorý sprevádzal aj nepríjemný hromadný pád.

Zavrieť reklamu