Kask predstavil novú extréme drahú prilbu Elemento z karbónu a s 3D tlačenými podložkami
Kask predstavil úplne novú cestnú cyklistickú prilbu, o ktorej tvrdí, že „prinesie revolúciu vo svete cyklistiky“, ako ho poznáme.
Volá sa Elemento, používa výplň z uhlíkových vlákien na nahradenie EPS peny a rovnakú technológiu 3D tlače, aká sa používa na sedlách Fizik. Je to nový prírastok v modeoch Kask a môže sa pochváliť päťhviezdičkovým hodnotením Virginia Tech.
So zavedením viacerých nových prístupov sa Elemento určite javí ako technologický krok vpred a neprekvapivo to odráža cena. S cenou 375eur je to najdrahšia cestná prilba, akú sme doteraz videli.
Podľa Kasku je Elemento multidisciplinárna prilba a je rovnako použiteľná pre cestnú cyklistiku ako aj pre cross-country, gravel alebo cyklokros.
Tepelný komfort je rovnako dôležitý ako aerodynamika
Vývoj prilby Elemento sa začal v roku 2020, keď Kask analyzoval množstvo vedeckých štúdií zameraných na to, ako sa výkon športovca mení s telesnou teplotou.
Talianska značka tvrdí, že tieto štúdie dospeli k záveru, že „tepelný komfort športovca je rovnako dôležitý ako hmotnosť alebo aerodynamika prilby“, pokiaľ ide o optimalizáciu výkonu.
V dôsledku toho sa pustil do vývoja prilby, ktorá podľa výrobcu nerobí kompromisy v žiadnej z týchto troch charakteristík.
Zvyčajne aj tie najlepšie cestné aero prilby do istej miery robia kompromisy s ventiláciou (pretože majú zvyčajne menej alebo menšie vetracie otvory), ale Kask tvrdí, že s modelom Elemento môžeme mať všetko v jednej helme.
Bolo to dosiahnuté zavedením dvoch nových technológií: Fluid Carbon 12 – kompozitný technopolymér (pokročilý plast, ktorý je odolnejší voči teplu a stresu ako štandardné plasty) a Multipod – 3D tlačený materiál používaný na vnútorné polstrovanie.
Základný dizajn Elemento je podobný dizajnu Protone Icon – všestrannej aero prilby Kask.
Kask hovorí, že použitie technológiee Fluid Carbon 12 vo vonkajšom plášti umožnilo zväčšiť veľkosť vnútorných ventilačných kanálov Elemento. Má to pomáhať zlepšiť schopnosť udržať chladnú hlavu jazdca aj napriek zmenšeniu veľkosti vonkajších ventilačných otvorov. Tieto menšie vetracie otvory robia prilbu zároveň aerodynamickejšiu.
V porovnaní s Protone Icon má Elemento ponúkať 1,5-percentné zníženie aerodynamického odporu spolu s „odhadovaným znížením teploty hlavy o 0,26 °C“.
O otvorenej mriežkovej štruktúre výplne Multipod tiež tvrdí, že „výrazne zlepšuje“ ventiláciu v porovnaní s tradičnou výplňou a zároveň posilňuje bezpečnostné prvky prilby.
Päťhviezdičkové hodnotenie bezpečnosti
Namiesto toho, aby sa Kask rozhodol pre bezpečnostný systém iného výrobcu, ako je napr. MIPS , spolieha sa na svoju vlastnú technológiu na ochranu jazdcov pred poranením mozgu v prípade pádu alebo nehody počas jazdy.
Interný test rotačného nárazu WG11 napríklad údajne prekonáva všetky základné priemyselné štandardy pre bezpečnosť prilieb.
Konkrétne Kask tvrdí, že výplň Multipod pomáha helme Elemento „lepšie odolávať lineárnym a rotačným nárazom“ a má „izotropné vlastnosti“, čo znamená, že sa správa rovnako bez ohľadu na to, z akého smeru naň pôsobí sila.
Kask hovorí, že to pomohlo prilbe získať päťhviezdičkové (z piatich) hodnotenie od Helmet Lab spoločnosti Virginia Tech. Toto je pre Kask prvýkrát.
Špecifikácia a cena Kask Elemento
Kask Elemento obsahuje retenčný systém Octofit+, rovnaký ako na Protone Icon a nedávno predstavenej cestnej cestnej prilbe Utopia Y.
Oficiálna hmotnosť prilby veľkosti M je 260 g v nešpecifikovanej farbe, hoci biela vzorka vo veľkosti M vážila pri testovaní 271 g.
Pre porovnanie, veľkosť M Protone Icon údajne váži 230 g, zatiaľ čo veľkosť M Utopia Y vážila 258 g.k.
S odporúčanou cenou 375 eur je Elemento najdrahšou cestnou, gravel a XC prilbou nielen v sortimente značky Kask, ale pravdepodobne aj celkovo na trhu.