Pridajte sa k predplatiteľom

Biker.sk

ZÁMOK K ROČNÉMU PREDPLATNÉMU ČASOPISU BIKER IBA ZA 19,80€!
Elektrické bicykle

Test: Kellys Theos F90

Rám Theosu F90 je vyrobený z materiálu Feather a ukrýva veľkú 725 Wh batériu. Silný motor Shimano a prémiové komponenty prezrádzajú vysoké ambície tohto elektrobicykla.
Hodnotenie: 4.5/5
8 999
Matúš Bušík
Test: Kellys Theos F90

Foto: Max Čistý

Naše hodnotenie

Bicykel sa podaril, spĺňa všetky predpoklady na to aby sa stal vašim obľúbeným elektrobicyklom a to najmä vtedy ak obľubujete zjazdy. Čím náročnejšie, tým lepšie pre vás a pre Theos.

+PLUSY

  • Moderná geometria orientovaná na zjazd
  • Tuhý rám z materiálu Feather
  • Dobrá voľba vidlice a tlmiča

-MÍNUSY

  • Elektronická prehadzovačka Shimano Di2 (osobne by som volil mechanickú variantu alebo konkurenčnú značku

Nápis „Change the Game“ na hornej trubke Kellys Theos F90 ihneď napovedá, že Kellys to s vývojom nových technológií myslí naozaj vážne.

Okrem nového materiálu, ktorý bol pri výrobe elektrobicyklov použitý po prvýkrát a nazýva sa Feather alebo ak chcete Thermoplastic Hybrid Steel-Carbon Composite, vás určite pri prvom pohľade zaujme jeho inovatívny dizajn a konštrukcia s využitím rôznej veľkosti kolies, takzvaný mullet.

Čo všetko tento bicykel dokáže a komu je primárne určený? Na bicykel sme sa pozreli zblízka a otestovali sme ho na tratiach v bratislavskom bikeparku na Kolibe.

Rám

Ako sme už spomenuli rám je vyrobený z termoplastického hybridného oceľovo-uhlíkového kompozitu s označením Feather.

Vďaka tejto novej technológii sa v Kellyse podarilo vyrobiť extrémne odolný rám voči priamym nárazom, ktorý podľa údajov od výrobcu je až 2 krát odolnejším v porovnaní s klasickým karbónovým rámom.

Inžinierom sa to podarilo docieliť vďaka prepojeniu uhlíkových vlákien s mikrovláknami z nerezovej ocele spojenými termoplastickým polymérom. Toto je tajomstvo modernej technológie použitej v Theose F90.

Okrem toho využili vývojári bicykla zavesenie známe zo zjazdového modelu Noid s názvom „ThinkLink“, ktoré využíva virtuálny bod otáčania (virtual pivot), čo prispieva k jeho zjazdovej povahe.

Nespornou výhodou rámu je nízka poloha hornej trubky, ktorá prispieva k jeho ovládateľnosti a dodáva bicyklu agresívny zjazdový vzhľad, ktorý ocení každý pravý nadšenec gravity disciplín.

Čo robí bicykel obratným a agilným, je bezpochyby aj použitie nastavenia mullet s väčším predným a menším zadným kolesom. Bicykel je vďaka tomu hravejší a aj v tých najostrejších zákrutách sa s ním dokážete otočiť.

V ráme sa nachádza vyberateľná batéria Kellys Re-Charge K1 s kapacitou až 725 Wh. Je teda jasné, že bicykel je skonštruovaný aj s ohľadom na čo najväčší dojazd, čo býva jedným z hlavných kritérií pri výbere elektrobicykla.

„Pod kapotou“ sa nachádza motor Shimano EP8 s výkonom 250 W a krútiacim momentom 85 Nm. Ide teda naozaj o plnohodnotný elektrobicykel bez kompromisov v batérii alebo vo výkone.

Keďže celý Theos je moderný stroj, moderná je aj geometria. Páčilo sa mi, že údaje o geometrii sú uvedené aj na spodnej rámovej trubke.

Vo veľkosti M, ktorú sme testovali, je hodnota Reach relatívne dlhých 463 mm. Hodnota Stack je 619 mm a rázvor kolies je pri testovanom modeli 1269 mm. Ide tak o relatívne dlhý bicykel, ktorému to pridáva na stabilite.

Relatívne dlhá je aj zadná stavba, ktorá má 459 mm, čo má taktiež výrazný vplyv na stabilitu bicykla. Uhol hlavovej trubky je 64,5 stupňa a sedlová trubka má 76 stupňový uhol.

Komponenty

Kellys Theos F90 je momentálne najvyšším modelom v rade Theos a tomu zodpovedá aj výbava. Odporúčaná cena výrobcu je 8 999 € a v tejto sume dostanete takúto výbavu.

O pruženie vpredu sa stará „high-end“ vidlica Fox Float Factory v úprave Kashima, ktorá celému bicyklu dodáva lesk a exkluzivitu. Tlmenie nárazov vzadu má na starosti vzduchový tlmič RockShox Super Deluxe Ultimate z najvyššej rady výrobcu.

O radenie správnych prevodov sa stará elektronická sada od Shimana Deore XT Di2 M8050, ktorá je napájaná priamo z batérie elektrobicykla.

Tu by som uviedol zaujímavosť, že radenie na páčkach bolo nastavené opačne ako je väčšina z nás zvyknutá a pri testovacej jazde nám dalo zabrať. Toto nastavenie však viete zmeniť prostredníctvom aplikácie.

Batéria je softvérovo nastavená tak, že aj po úplnom vybití by mala mať dosť energie na to, aby sa dalo bezproblémovo elektronicky radiť a v činnosti zostal aj displej.

Brzdy sú taktiež od výrobcu Shimano, konkrétne štvorpiestové XT M8120, ktoré sú spárované s 203 mm kotúčmi. Ich výkon je spoľahlivý a bývajú obľúbenou voľbou množstva jazdcov.

Kolesá sú postavené na ráfikoch DT Swiss H 1700 a na testovanom bicykli mali obuté plášte od nemeckého výrobcu Schwalbe, vpredu bol osadený Magic Mary 29´ x 2,4´ a vzadu Hans Dampf s rozmerom 27,5´ x 2,6´.

Na bicykli sa nachádza teleskopická sedlovka Fox Transfer Factory v prevedení Kashima, ktorá má zdvih 150 mm pri veľkosti M respektíve 175 mm pri veľkosti L. Posadíte sa na sedlo fi´zi:k Taiga.

Jazda

Na bicykli sa sedí veľmi pohodlne, ani napriek vyššej hodnote Reach nemáte pocit, že by ste sa k riadidlám načahovali, alebo žeby vás bicykel obmedzoval nejakým iným spôsobom.

Na naše prekvapenie ide bicykel ľahko na zadné koleso, aj napriek mierne dlhšej zadnej stavbe, ktorá má bez pochýb aj svoje výhody. Je to spôsobené prevedením mullet a menším zadným kolesom, ktoré toto umožňuje.

Pri šliapaní do kopca máte pocit ako na plnohodnotnom elektrobicykli a teda bez kompromisov šliapete do pedálov a navyše s úsmevom na tvári.

Batéria je naozaj veľkorysá a pri jej rozumnom užívaní viete dojazd elektrobicykla v horskom prostredí predĺžiť až na 70 km.

Samozrejme to platí, ak využívate najmä mód Eco. Čo sa týka motora musím podotknúť, že už som jazdil aj na silnejších motoroch, ale pokiaľ nie ste vyslovene pretekársky typ elektrocyklistu, motor vás dostane kamkoľvek budete potrebovať a všetky bežné, ale aj tie najstrmšie výšľapy, na ktoré ste zvyknutí, zvládne bez problémov.

No a tu sa dostávame k najzábavnejšej časti horskej cyklistiky a teda k zjazdom. Kellys Theos F90 nechce byť malý „zjazďák“, on ním aj v skutočnosti je.

Po prvotnom zoznámení sa s bicyklom na ľahších trailoch, ktoré zvládal perfektne, bol hravý a obratný, bola s ním zábava a dostať ho do vzduchu bolo oveľa ľahšie ako som si spočiatku myslel, sme prešli na náročné zjazdové kamenné a technické pasáže.

Tu som chvíľu bojoval s hmotnosťou elektrobicykla a zvykal si na svoj vyšší reakčný čas, ale vo výsledku musím povedať, že bicykel výborne držal stopu aj rýchlosť, bol stabilný a potvrdil svoju zjazdovú DNA.

Špecifikácia

  • Vidlica: Fox 38 Float Factory Kashima Coat 180 mm zdvih
  • Tlmič: RockShox Super Deluxe Ultimate (230 x 65 mm)
  • Predstavec: RaceFace Aeffect R35, dĺžka 50 mm
  • Riadidlá: RaceFace Aeffect R35, šírka 780 mm
  • Radenie: Shimano Deore XT Di2 11 speed SW-M8050 Firebolt
  • Prehazdovačka: Shimano Deore XT Di2 M8050
  • Kľuky: Shimano Deore XT M8150 (34T), dĺžka 170 mm
  • Brzdy: Shimano Deore XT M8120
  • Kolesá: DT Swiss H1700 Spline 29 /27,5
  • Plášte: Schwalbe Magic Marry 29´ x 2,4´/ Hans Dampff 29´ x 2,6´
  • Sedlovka: Fox Transfer Factory Remote Telescopic, Kashima Coat 150 mm (M)
  • Hmotnosť: 21,75 kg

www.kellysbike.com

Aktuality

13:01 Mathieu van der Poel je bez Van Aerta suverénnym favoritom monumentu Okolo Flámska.

Mads Pedersen síce na pretekoch odštartuje, ale po tvrdom páde na Dwars door Vlaandren, pri ktorom utrpel početné pomliaždeniny a odreniny, sú jeho šance na výhru určite nižšie.

Včera 17:48 Detaily a špecifikácia pretekárskeho špeciálu Trek Madone SLR Madsa Pedersena.

Bicykel s unikátnym dizajnom priniesol Pedersenovi šťastie a pripísal si na ňom víťazstvo na belgickej klasike Gent-Wevelgem.

Včera 17:01 Wout van Aert má za sebou operáciu, na bicykel však tak skoro nevysadne.

Pri páde na klasike Dwars door Vlaandren utrpel Van Aert zlomeniny siedmich rebier, hrudnej aj kľúčnej kosti.Pri páde na klasike Dwars door Vlaandren utrpel Van Aert zlomeniny siedmich rebier, hrudnej aj kľúčnej kosti.

Včera 16:29 Vanesa Petrovská končí v tíme NS Bikes UR Team.

Oznámila to dnes prostredníctvom sociálnej siete Instagram.

Včera 10:17 Wout van Aert aj Jasper Stuyven musia podstúpiť operácie po hrozivom hromadnom páde.

Van Aert má vraj zlomenú hrudnú aj kľúčnu kosť a až sedem rebier, zatiaľ čo Stuyven má zlomenú kľúčnu kosť. Obaja sú hospitalizovaný v nemocnici v belgickom Herentals.

Biker hodnotenie

Skvelý: jednoznačne najlepší vo svojej triede
Veľmi dobrý: jeden z najlepších na trhu
Dobrý: odvedie si svoju prácu
Priemerný: ničím výnimočný
Podpriemerný: istým spôsobom nevhodný
Slabý: radšej si nájdite niečo iné
Nebezpečný, hlúpy alebo oboje dokopy
Zavrieť reklamu