Pridajte sa k predplatiteľom

Biker.sk

ZÁMOK K ROČNÉMU PREDPLATNÉMU ČASOPISU BIKER IBA ZA 19,80€!
Horské bicykle

Test: MMR Rakish 70

MMR Rakish 70 je obratný hardtail, určený na dlhšie jazdy v tempe. Oceníte najmä pohodlnú jazdeckú pozíciu a jeho obratnosť.
Hodnotenie: 4/5
2 360
Matúš Bušík
Test: MMR Rakish 70

Naše hodnotenie

MMR Rakish je veľmi obratný bicykel, ktorý sa hodí na bežné športové jazdy, ale aj na preteky XC alebo maratóny. Poskytuje pohodlnú jazdeckú pozíciu a v zjazdoch je veľmi agilný. Niektoré časti výbavy si však zaslúžia upgrade.

+PLUSY

  • Pohodlná jazdecká pozícia
  • Nízka hmotnosť
  • Obratnosť

-MÍNUSY

  • Slabšie brzdy
  • Vyššia cena

MMR je španielska značka bicyklov a Rakish je ich pretekársky XC pevňák. Najnovší model sa vyrába v dvoch verziách, a síce Rakish SL a Rakish. Odlišujú sa v konštrukcii rámu a vo výbave.

Rakish SL je najvyšší model a je vyrobený z vysokomodulovaného karbónu, pričom hmotnosť rámu je iba 955 gramov.

Model Rakish, ktorý sme testovali, má karbónové vlákna stredného modulu Toray T-700, ktoré sú o niečo ťažšie, ale majú vynikajúci pomer tuhosti k hmotnosti, vďaka čomu je to ideálna voľba pre tých, ktorí hľadajú spoľahlivý a robustný produkt.

Takže laickým pohľadom – pre všetkých, ktorí nemajú tie najvyššie pretekárske ambície, ale chcú si užívať výhody tuhého karbónového rámu.

Rám

Foto: Max Čistý

Testovali sme bicykel vo veľkosti M, ktorý je podľa údajov od výrobcu určený pre jazdcov s výškou v rozmedzí od 168 do 180 cm.

MMR pretvárali geometriu rámu v roku 2021 a mysleli na potreby moderného XCO. Ide o výbušnejšie trate s kratšími stúpaniami a klesaniami, ale s oveľa väčšími prekážkami v porovnaní s tým, ako to bolo v minulosti.

Na týchto okruhoch potrebujete mať agilný bicykel, ktorý je rýchly v stúpaniach a rovnako aj v klesaniach, a navyše musí byť dostatočne obratný.

Hlavový uhol je 69,5° vo všetkých veľkostiach a sedlový 74,2°. Tieto hodnoty posadia jazdca do centrálnej polohy a vo všeobecnosti podporujú dobrý pocit z pedálovania.

Hodnota reachu je na veľkosti M 428 mm a dĺžka reťazových vzpier 425 mm. Všetky tieto údaje prispievajú k tomu, že pozícia na bicykli pri šliapaní je veľmi pohodlná a bicykel je vďaka kratšej zadnej stavbe veľmi dobre ovládateľný a výborne reaguje na podnety jazdca.

Samozrejmosťou sú vnútorné vedenie káblov a integrovaný chránič reťaze. Rám disponuje aj pripraveným portom pre vedenie kabeláže teleskopickej sedlovky, ktorá však na testovanom modeli chýba.

Komponenty

Foto: Max Čistý

Výbava bicykla je slušná, aj keď sa nájde niekoľko vecí, ktoré by si zaslúžili upgrade.

Bicykel disponuje vzduchovou vidlicou RockShox Judy Silver Air so zdvihom 100 mm a diaľkovým ovládaním uzamykania na riadidlách. Vidlica funguje spoľahlivo a viete si na nej nastavovať rýchlosť odskoku.

Na modeli Rakish nájdeme prehadzovačku a radenie SRAM GX, ktoré je síce o niečo ťažšie oproti top modelu, ale je veľmi odolné a spoľahlivé.

Čo sa týka bŕzd, sú použité základné brzdy Shimano MT200 so 160 mm kotúčmi. Toto je komponent, ktorý by si pri cene bicykla zaslúžil vylepšenie.

Foto: Max Čistý

Pohon má na starosti SRAM GX, spoločne s prevodníkom a kľukami X1. Dizajnéri vhodne zvolili veľkosť kazety 10 – 52 zubov a prevodníka s 34 zubmi. Najľahší prevod využívate iba v tých najťažších a najtechnickejších stúpaniach, alebo v momente, keď vám nestačia sily.

Na kolesách Mavic Crossmax CL sú obuté plášte Hutchinson Kraken TLR s rozmerom 29 × 2,30. Testovaný bicykel mal v kolesách duše, ale optimálny výkon by ste dosiahli s bezdušovým systémom, keďže plášte sa správajú lepšie pri nízkych tlakoch.

Kokpit bicykla je od značky Ritchey.

Jazda

Foto: Max Čistý

V momente, keď na bicykel nasadnete, si uvedomíte, že vaša poloha na ňom je veľmi pohodlná. Ste presne tam, kde chcete byť a bicykel výborne reaguje na vaše podnety.

Jazda do kopca je rýchla, či už v sede alebo v stoji, k čomu prispievajú aj vhodne zvolené plášte a tuhé kolesá.

Bicykel je vďaka svojmu pohodliu vhodný aj na dlhé výjazdy, prípadne na tie najdlhšie maratónske trate, kde je komfort s pribúdajúcimi kilometrami naozaj dôležitý. Nesedíte na ňom totiž príliš v predklone, ale v príjemnej pozícii.

V ľahkom teréne vás bicykel nabáda jazdiť rýchlo, šliapať do pedálov, a to bez únavy, ktorá by sa hromadila pri nesprávnej jazdeckej pozícii a s ktorou by ste na iných bicykloch museli bojovať.

Foto: Max Čistý

V zjazdoch oceníte geometriu bicykla v technickejších úsekoch, ktoré sú v modernom XC na bežnom poriadku.

Kratšia zadná stavba umožňuje rýchlo meniť líniu jazdy aj v ťažkom teréne.

Hlavový uhol 69,5° poskytuje prednému kolesu dostatok agility pri vyhýbaní sa prekážkam.

Všetky tieto charakteristiky v kombinácii s relatívne nízkou hmotnosťou oceníte pri zdvíhaní bicykla a pri menších skokoch, alebo pri nadľahčovaní bicykla pred nerovnosťami.

www.tsbohemia.sk

Porovnanie cien u rozličných predajcov nájdete na portáli zboží.cz:

Aktuality

20:31 Video: Birell Bikefest 2024 aftermovie.

Najväčší bicyklový festival v strednej Európe Birell Bikefest 2024 opäť prekonal očakávania a my sme boli svedkami ďalšieho skvelého ročníka. Množstvo bicyklov, pretekov, fanúšikov a zábavy zaplavilo kálnický kopec a skvelá bike atmosféra sa niesla vzduchom počas celého víkendu. Asi nejako takto.

17:37 Dylan Groenewegen vyhral v šprinte úvodnú etapu Okolo Slovinska, jedinú horskú prémiu získal jazdec Pierre Baguette.

Groenewegen vyhral tesne pred Alexandrom Kristoffom a tretí finišoval Phil Bauhaus. Z jazdcov slovenského tímu Pierre Baguette sa umiestnil najlepšie Adam Líška, ktorý skončil na 22. mieste, zatiaľ čo jeho český tímový kolega Tomáš Kalojíros sa dostal do úniku a vybojoval jediný možný bod na horskej prémii, takže sa oblečie do dresu lídra súťaže vrchárov.

17:06 Torstein Træen vyhral z úniku horskú 4. etapu Okolo Švajčiarska, do žltého dresu sa oblečie Adam Yates.

Etapa sa končila na vrchole stúpania Gotthard Pass, v ktorom sa dokázal Nór Træen ako jediný jazdec z úniku udržať pred favoritmi celkovej klasifikácie. Adam Yates zaútočil 4 km pred cieľom, vytvoril si veľký náskok a skončil druhý, vďaka čomu sa stal priebežným lídrom celkového hodnotenia.

11:35 Rebríček 10 najbezpečnejších cestných heliem roku 2024.

Americký technický inštitút Virginia Tech otestoval 89 cestných heliem, z ktorých najlepšie vyšla prilba Giro Aries Spherical.

09:52 Foto: Nový majstrovský špeciál Canyon Aeroad Mathieu van der Poela.

Nový pretekársky bicykel Mathieu van der Poela má nielen nový dizajn, ale ide tiež o prototyp nového modelu Aeroad, ktorý Canyon ešte nepredstavil.

Biker hodnotenie

Skvelý: jednoznačne najlepší vo svojej triede
Veľmi dobrý: jeden z najlepších na trhu
Dobrý: odvedie si svoju prácu
Priemerný: ničím výnimočný
Podpriemerný: istým spôsobom nevhodný
Slabý: radšej si nájdite niečo iné
Nebezpečný, hlúpy alebo oboje dokopy
Zavrieť reklamu