Pridajte sa k predplatiteľom

Biker.sk

ZÁMOK K ROČNÉMU PREDPLATNÉMU ČASOPISU BIKER IBA ZA 19,80€!
Horské bicykle

Test: Canyon Strive CFR

Je schopný, všestranný a ponúka veľa zábavy, no treba ho pustiť do extrémov, aby ste z neho dostali to najlepšie.
Hodnotenie: 4.5/5
6 299
Matúš Bušík
Test: Canyon Strive CFR

Naše hodnotenie

Strive CFR je orientovaný na rýchlosť, ale musíte jazdiť naozaj agresívne, aby sa ukázal v tom najlepšom svetle.

+PLUSY

  • Potenciálny výkon je obrovský
  • Nízky stred a dlhý rázvor ponúkajú množstvo stability a gripu
  • Bicykel ožíva vo vysokých rýchlostiach

-MÍNUSY

  • Odpruženie a rám sú pri nižších rýchlostiach zvláštne

Canyon Strive CFR bol navrhnutý tak, aby boli tí najrýchlejší pretekári ešte rýchlejší.

Vďaka tomu, že Canyon vydal nové verzie bicyklov Spectral a Torque, sa mohol model Strive vrátiť ku svojim koreňom. A tými sú enduro preteky a tie najdrsnejšie traily.

V konečnom dôsledku je Strive CFR čistokrvný pretekársky bicykel navrhnutý tak, aby stál na najvyššom stupienku akéhokoľvek enduro pódia, čo sa odráža aj v tom, ako jazdí.

Detaily rámu a odpruženie

Zatiaľ čo po dizajnovej stránke sa Strive od svojho predchodcu výrazne nelíšie, avšak v Canyone zvýšili tuhosť rámu o 25%, tým že zmenili profily karbónových trubiek a polohu čapov. Vďaka čomu sa zvýšil aj zdvih rámu na 160 mm.

Tým, že Strive je označený za nekompromisný pretekársky bicykel, rám je dostupný iba v najvyššom karbónovom prevedení vo špecifikácii CFR, čo mu umožňuje zachovávať optimálny pomer tuhosti a hmotnosti.

Čo sa nezmenilo je veľkosť kolies, keďže v Canyone si myslia, že najrýchlejším pretekárskym variantom sú bicykle s 29-palcovými kolesami.

Nový bicykel stále využíva technológiu Shapeshifter od Canyonu, ktorá umožňuje meniť jeho geometriu a kinematiku odpruženia počas jazdy. Má dva režimy, „pedal“ a „shred“.

Pre tento model Canyon predstavil vymeniteľné misky hlavového zloženia, ktoré vám poskytnú možnosť posunúť reach o 10 mm.

V ráme je samozrejme priestor aj na fľašu, od veľkosti M viete obsiahnuť 750 ml fľašu. Okrem toho máte na ráme uchytené aj náradie, chránič rámu v okolí reťaze a ochranu spodnej trubky rámu.

Technológia Canyon Shapeshifter

Shapeshifter je systém nastavenia geometrie a odpruženia spoločnosti Canyon.

Páčka na riadidlách ovláda vzduchový piest od Foxu, ktorý mení polohu tlmiča na dva režimy.

V režime „shred“ sú geometria, zdvih odpruženia a kinematika vhodné pre agresívne enduro preteky.

Prepnutím do režimu „pedal“ sa menia uhly, zdvih a pomer pákového efektu tak, aby sa zlepšila účinnosť pedálovania.

Geometria

Testovali sme model vo veľkosti M s hodnotou reach 480 mm, ktorý je možné skrátiť alebo predĺžiť na 475 mm respektíve 485 mm.

Hlavový uhol je položený a v móde „shred“ dosahuje 63 stupňov. V tomto móde klesne stred bicykla o 36 mm. Strive je dlhý, nízky a položený bicykel s krátkou zadnou stavbou – konkrétne 435 mm v každej veľkosti.

V móde „pedal“ je efektívny uhol sedlovej trubky strmý 78 stupňov a stred je zdvihnutý o 15 mm, čo zabezpečí, že sa v ťažkých výšľapoch budete cítiť istejšie. Hlavový uhol sa zväčší o 1,5 stupňa.

Znížili sa aj hodnoty „standover“ a dĺžka sedlovej trubky. Vo veľkosti M má sedlová trubka 420 mm.

Špecifikácia

Výbava ako by ste pri top pretekárskom bicykli očakávali je vyskladaná z tých najlepších komponentov.

Bicykel je osadený vidlicou Fox 38 Factory GRIP2 a tlmičom Fox Float X2 Factory.

Radenie a brzdy má na starosti sada Shimano XTR a kľuky sú Race Face carbon Next Rs.

Kolesá sú DT Swiss EX 511, na ktorých sú plášte od Maxxisu vpredu je Assegai a vzadu Minion DHR II so zmesou 3C a EXO+ úpravou.

Zvyšok bicykla tvoria komponenty značky G5, ktoré vyrába Canyon. To zahŕňa kokpit a teleskopickú sedlovku. Váha bicykla je 15,84 kg.

Dojmy z jazdenia

Testovaný bicykel Strive CFR vo veľkosti M sme jazdili s odporúčaným nastavením sag na 30 %.

Počas testovania sme upravili pozíciu reach z pôvodných 480 mm na kratšie nastavenie teda 475 mm.

Výkon v stúpaniach

Strive skutočne pôsobí ako dva bicykle v jednom.

Režim „Pedal“ obmedzuje zdvih zadnej časti na 140 mm, znižuje sag a zväčšuje uhol sedlovej trubky, vďaka čomu máte dobrú polohu nad stredom pre pohodlné šliapanie.

Všetky tieto úpravy robia zo Strive schopný bicykel v stúpaniach. Strmý uhol sedlovej trubky ma dostal do dobrej polohy nad stredom, čo zabezpečilo pohodlné šliapanie. Nenastal pocit, že by zadná pneumatika nemala dostatočnú trakciu na strmšie stúpania.

Bicykel sa pri stúpaní v sede ťažko nenakláňa ani sa neponára do zdvihu, ale stále je tu nejaký pohyb, ktorý pomáha zadnému kolesu zostať v kontakte so zemou počas technických úsekov.

Je to stále enduro bicykel so svojou hmotnosťou a robustnými pneumatikami, ale v stúpaniach je zdatný a pohodlný. V tomto režime sa cíti skôr ako trailový bicykel.

Jazda z kopca

Rýchlym pohybom Shapeshiftera prepnete Strive do režimu „shred“ a bicykel je pripravený na tvrdú jazdu po tých najnáročnejších a najrýchlejších trailoch.

Pomalé technické úseky zvláda dobre, ale tuhosť rámu a odpruženie nie sú stavané na jemné zaobchádzanie.

Je to ako byť vo vysokovýkonnom aute s nízkoprofilovými pneumatikami a tuhým odpružením. Prvých pár jázd som strávil nastavovaním kompresie tlmiča a zrýchľovaním odskoku, aby som bicyklu vdýchol trochu života a keď som našiel dobré nastavenie, skutočne sa posunul.

V klzkých úsekoch trate fungoval obdivuhodne s veľkou priľnavosťou. Svojou počiatočnou poddajnosťou pomáha trakcii aj pruženie. Ak by som bol vyberavý, mohol by byť na začiatku svojho zdvihu ešte citlivejší.

Zadné odpruženie sa správa lepšie, keď potrebuje poriadne zabrať a dobre pohlcuje rýchle stredné a veľké nárazy, najmä vo vysokej rýchlosti.

Stred je naozaj veľmi nízko, čo sa mi veľmi páči, ale musíte si dávať pozor, kam bicykel smerujete. Spodný chránič prevodníka bol mojím veľmi dobrým priateľom.

Toto nízke ťažisko uľahčuje nakláňanie sa zo strany na stranu, čo je užitočné pri nadväzujúcich zákrutách a rýchlych zmenách smeru.

Mierny uhol hlavovej trubky a 29-palcové predné koleso vo mne nezanechali pocit, že by som bol na krátkych, strmých skalnatých zrázoch a prepadoch naklonený cez prednú časť.

Až keď Strive dostanete do vysokej rýchlosti, môžete z neho skutočne vyťažiť maximum.

Keď bicykel vediete po rýchlych kamenistých trailoch, je stabilný a priamy. Udrží líniu a nedá sa s ním ľahko odraziť. Bez ohľadu na to, ako tvrdo som tlačil na Strive, vždy som mal pocit, že chce viac.

Krátka zadná stavba a znížený stred uľahčujú zmenu smeru v zákrutách. Napriek tomu sa musíte dostať bližšie k prednému kolesu pre čo najpresnejšie ovládanie. Nájdite správnu rovnováhu ťažiska a úroveň priľnavosti pri rýchlosti je pôsobivá.

Nie všetky trate sú však plné zjazdov a režim „pedal“ po stlačení spínača je vynikajúci na zvlnené trate, kde nepotrebujete taký agresívny bicykel.

Bol som fanúšikom Shapeshiftera na starom Strive a teraz Canyon vylepšil geometriu, takže je užitočnejší na trailoch.

Výsledné hodnotenie

Canyon to so Strive CFR jednoznačne myslí vážne. Ak túžite po bicykli, na ktorom chcete jazdiť zakaždým maximálnou rýchlosťou, je to dobrá voľba.

Strive má vysoký strop rýchlosti a za predpokladu, že máte radosť z toho, že jazdíte agresívne, je to bicykel, ktorý skutočne ožije, keď ho zatlačíte.

Je schopný, všestranný a ponúka veľa zábavy, no treba ho pustiť do extrémov, aby ste z neho dostali to najlepšie. Umiernenjším jazdcom sa bude zdať príliš tuhý a nepohodlný.

Canyon sa so Strive CFR zameral na pretekársky bicykel a ten ním aj v skutočnosti je.

Špecifikácia

  • Vidlica: Fox 38 Factory GRIP2, 170 mm
  • Tlmič: Fox Float X2 Factory
  • Prehadzovačka/radenie: Shimano XTR
  • Brzdy: Shimano XTR
  • Kolesá: DT Swiss EX511, DT Swiss 350 náboje
  • Plášte: Maxxis Assegai (predný) / Maxxis Minion DHR II (zadný), EXO+, 3C
  • Kľuky: Race Face Next R
  • Veľkosti: S,M,L,XL
  • Cena: 6,299 €

www.canyon.com

Aktuality

Včera 16:01 Kompletne hliníková prehadzovačka? Vivo Cycling ukázali, na čom pracujú.

V súčasnosti dominujú trhu s pohonom a radením dve obrovské spoločnosti Shimano a Sram. To však nebráni menším spoločnostiam pokúsiť sa zabojovať o svojich zákazníkov. S klasickým dizajnom zrejme v tejto konkurencii neuspejete a tak prichádza Vivo Cycling s kompletne hliníkovou prehadzovačkou.

Včera 15:05 Canyon predstavil Neuron:ONfly, ide o vôbec prvý ľahký e-bike nemeckej značky.

Na jeho zostavenie využili v Canyon ľahký motor Bosch Performance Line SX, a tento bickykel má hmotnosť 19,1 kg.

24.04.2024 Kultová značka bicyklov Kona je na predaj.

Do problémov sa dostal ďalší veľký a svetoznámy výrobca bicyklov Kona Bikes. Táto pôvodne kanadská značka bola ústrednou v cyklistickom boome počas 90. rokov. Aktuálne však prechádza turbulentným obdobím s neistou budúcnosťou.

24.04.2024 Preteky Okolo Slovenska prevedú jazdcov z Podunajskej nížiny až po Tatry a nový je okrem trate aj ich termín.

68. ročník medzinárodných pretekov Okolo Slovenska sa uskutoční od 26. do 30. júna. Pozostávať bude z úvodnej tímovej časovky a následných štyroch etáp. Svoju účasť v pretekoch potvrdili tri tímy World Tour a sedem profesionálnych kontinentálnych tímov a desať kontinentálnych tímov, ktoré sa pobijú o UCI body.

24.04.2024 Preteky 1. kola KENNY Slovenského pohára v endure na Baťovych trailoch v Partizánskom sú zrušené.

Organizátori museli k tomuto kroku pristúpiť, kvôli šíreniu sa afrického moru ošípaných v tejto a v priľahlých lokalitách.

Zavrieť reklamu