Pridajte sa k predplatiteľom

Biker.sk

ZÁMOK K ROČNÉMU PREDPLATNÉMU ČASOPISU BIKER IBA ZA 19,80€!
Inzercia

Free Aero RC – najnovšie prémiové krátke cyklistické nohavice v ponuke od Castelli

Nohavice, ktoré sú vyvinuté, aby boli rýchle.
Biker

15 rokov vývoja

Začneme trochou histórie. Nohavice Free sa vždy snažili vychádzať zo svojho názvu – aby ste sa cítili čo najslobodnejšie. Najnovšia verzia je už piatou aktualizáciou tohto dedičstva s pôvodným konceptom siahajúcim do roku 2007, keď sme na trh uviedli prvú generáciu tohto modelu.

Pôvodné nohavice Free priniesli inovácie, ktoré zmenili niektoré štandardy na niekoľko nasledujúcich desaťročí. Prvým bolo ukončenie nohavíc na stehnách. V tej dobe boli štandardom úzke elastické prúžky, ktoré nohavice síce držali, ale zarezávali sa do svalov. Castelli Free prišli ako prvé so širokým elastickým lemom ukončeným bez opracovania, takže vás nesťahovali.

Ďalšou inováciou boli traky. V tej dobe zvyčajne pokrývali polovicu hornej časti tela a v horúcich dňoch zadržiavali zbytočne veľa potu. Naše Free mali minimalistické sieťované traky.

Pozor! Žiadny elastický lem?

To je pravdepodobne prvá vec, ktorú si všimnete na nových Free nohaviciach. Žiadne silikónové aplikácie, žiadna všitá guma, žiadny lem, proste nič, čo by obmedzovalo hladký, plochý strih a pohodlie týchto nohavíc.

Ako teda zostanú na mieste? Väčšina z nás má skúsenosť z minulosti, že sa nohavice vyťahovali po stehnách nahor, čo bolo nepríjemné. Riešením boli rôzne typy gumených alebo silikónových lemov, tie však prinášali určitý druh nepohodlia. Možno ste to nikdy nepostrehli, ale určite vám to nebude chýbať.

Časom sme zistili, že správna kombinácia látky, dĺžky a obvodu môže zaistiť, že nohavice zostanú na mieste i bez týchto prvkov. Bolo náročné nájsť tú správnu látku, pretože tie hladké a tenké sú väčšinou klzkejšie. Otestovali sme až 28 rôznych látok, aby sme našli tú, ktorá poskytne správnu oporu svalom, dobrú ventiláciu, no hlavne ostane na svojom mieste.

Nasledoval asi tucet vzoriek, aby sme našli správnu dĺžku a správny obvod ideálny pre stabilnú pozíciu. Následne sme vyrobili asi 50 ks týchto nohavíc a dali sme ich testovacím jazdcom naprieč celým svetom, aby sme získali ich poznatky.

Nakoniec ich otestovali jazdci tímu Quick-Step Alpha Vinyl, aby sme sa ubezpečili, že to bude fungovať všade, od vychudnutých nôh vrchára Pietra Serryho až po silné šprintérske nohy Fabia Jakobsena. Prešlo 15 rokov vývoja, teraz prichádzame s najlepším riešením.

A čo traky?

Teória hovorí, že traky by nemali robiť nič iné, len držať nohavice a nemali by pridávať izoláciu. Vytvorili sme nové popruhy na prednej strane, ktoré sú veľmi pružné, so správnym množstvom elasticity, no a napriek tomu neabsorbujú veľa potu.

Zadná časť je z mäkkej sieťoviny a je veľmi úzka. Na ramenách sme použili vystuženie popruhov, takže ležia pekne naplocho i pod záťažou a nerolujú sa. Dokonca aj upevňovacie body boli navrhnuté tak, aby rozložili silu cez spodnú líniu. Vďaka tomu sa cítite slobodnejší ako kedykoľvek predtým.

Progetto X2 Air Seamless

Ak sa vám tento názov zdá nepraktický, pravdepodobne máte pravdu. Počas vývoja tejto cyklovložky sme od roku 2009 len pridávali k názvu slová. Pôvodne bola táto vložka vyvinutá v spolupráci s Cervélo TestTeamom a neustále sa vyvíja. Myslíme si, že je to veľmi dôležité. S vyše desaťročím neustáleho zdokonaľovania je táto špičková cyklovložka Castelli pohodlnejšia, než ako kedykoľvek bývala.

Kľúčovým aspektom PROGETTO X2 je, že ide v skutočnosti o dva úplne samostatné komponenty, z ktorých každý je navrhnutý na úplne samostatnú funkciu. V kontakte s pokožkou je tá najjemnejšia a najpružnejšia vrstva, akú sme kedy vyrobili, aby sa mohla pohybovať s vašou pokožkou a predchádzať tak odreninám.

Pod touto vrstvou je plne samostatný komponent, ktorý nazývame Cushioning Layer. Má tvar sedla a poskytuje progresívne odpruženie presne tam, kde ho potrebujete. K dispozícii je mäkká pena pre okamžité pohodlie, v kombinácii s penou strednej hustoty na podporu s 3 mm gélovými vložkami pod sedacími kosťami a hrádzou.

Vďaka procesu 3D tvarovania je hrúbka podložky variabilná a bez výrazných hrán, ako majú mnohé iné vložky, ktoré sa vykrajujú raznicou. Proces neustáleho zlepšovania znamená, že materiál, ktorý používame dnes, nie je rovnaký ako vo verzii z roku 2009. Je stále pohodlnejší. No a prirodzene, v špecifickom dizajne pre pánov a dámy, rovnako ako so špecifickým strihom. Dve rôzne cesty vývoja na zabezpečenie rovnakého výkonu.

Materiál

Nohavice sú vyrobené z úplne nového 215 g/m2 dvojstranného úpletu s 32 % podielom elastanu, ktorý im dodáva pocit priliehavosti a kompresie, pričom 68 % nylonu zaisťuje zvýšenú odolnosť. Jemná hrúbka priadzí znamená, že úplet je mäkký na dotyk a viacvláknové priadze lepšie odvádzajú vlhkosť.

Aerodynamika

Aj tieto nohavice sme vyvinuli, aby boli rýchle. Je jednoduchšie vyrobiť nohavice, ktoré sú aerodynamické v protivetre (0° bez bočného vetra), naša nová verzia dosahuje značné aerodynamické zisky aj pri menšom bočnom vetre (uhol vychýlenia 5 %), keď vám šetria až 0,7 % celkového aerodynamického odporu. Inými slovami, vaše 300-wattové úsilie produkuje 302-wattovú rýchlosť vďaka týmto nohaviciam v akomkoľvek vetre, ale aj v úplnom bezvetrí.

Vytvárame jedinečný zážitok z jazdy a Castelli FREE AERO sú jeho súčasťou!

Aktuality

Včera 12:09 Ako sledovať naživo Giro d’Italia 2024?

Talianska Grand Tour sa uskutoční od 4. do 26. mája a 176 jazdcov čaká 21 etáp s celkovou dĺžkou 3 408 km a prevýšením 44 650 metrov.

Včera 09:10 Detaily 1. etapy Giro d’Italia 2024: Dĺžka, prevýšenie a najväčší favoriti.

Giro sa začne relatívne krátkou 136 km dlhou etapou s kopcovitým profilom a dá sa očakávať súboj favoritov celkovej klasifikácie.

03.05.2024 Birell Bikefest 2024: Registrácia testovacích bicyklov je spustená!

Na webe bikefest.biker.sk pristáli prvé testovacie bicykle od značiek CTM, Forbidden, Rocky Mountain, či Wilier, no po prvýkrát si môžete rezervovať na testovanie aj cyklistické tretry. Prinesie ich so sebou Shimano.

03.05.2024 Najhoršia bola prvá polhodina. Wout van Aert opisuje pád, pri ktorom utrpel zlomeniny rebier, kľúčnej aj hrudnej kosti.

Van Aert utrpel najhoršie zranenia zo všetkých pretekárov, ktorí skončili na zemi pri hromadnom páde na klasike Dwars door Vlaandren.

03.05.2024 Foto: Ako to vyzeralo na prezentácii tímov na Giro d’Italia 2024.

176 jazdcov z 22 tímov má za sebou prezentáciu a najbližšie tri týždne ich čaká 21 etáp s celkovou dĺžkou 3 408 km a prevýšením 44 650 metrov.

Zavrieť reklamu