Pridajte sa k predplatiteľom

Biker.sk

ZÁMOK K ROČNÉMU PREDPLATNÉMU ČASOPISU BIKER IBA ZA 19,80€!
Elektrické bicykle

Test: Elektrobicykel CTM Areon Xpert

Trailový expert s vydareným dizajnom, funkčnou výbavou a s veľmi zaujímavou cenou.
Hodnotenie: 3.5/5
2 999
Martin Hrubik
Test: Elektrobicykel CTM Areon Xpert

CTM Areon Xpert

Naše hodnotenie

CTM sa podarilo postaviť schopný trailový bike so zaujímavou cenou a dobrými jazdnými vlastnosťami.

+PLUSY

  • Pomer cena/výkon
  • Jazdné vlastnosti

-MÍNUSY

  • Slabší výkon bŕzd

Naša domáca dobre známa značka CTM postavila po funkčnej aj dizajnovej stránke kvalitne vyladený trailový bike. Táto dvadsaťdeviatka vás nenechá v štichu a postará sa o dostatok zábavy počas točenia jázd na vašich domovských/miestnych trailoch.

Rám

Dvadsaťdeviatkový rám Areonu je masívny, tuhý, pozváraný z hliníkovej zliatiny 6061 a má celkom vydarený dizajn. Systém zadného odpruženia tvorí už známy a časom overený štvorčapový systém horstlink, ktorý používajú aj iné, vo svete známejšie značky.

Zdvih 135 mm je klasicky trailový, ale v kombinácii s 29“ kolesami pri jazde dáva pocit väčšieho zdvihu. Tlmič RockSox je uchytený na pevnom a masívnom vahadle rovnobežne s hornou rámovou trubkou.

Škoda, že kvôli tomuto uchyteniu sa už do rámu nezmestí košík s fľaškou. Ale je v ňom zabudovaný výkonný 250-wattový motor Bafang M500 s 90 Nm točivého momentu.

V masívnej spodnej rámovej trubke sa skrýva 630 Wh batéria. Posed je komfortný, dĺžka zadnej stavby pomerne veľká – 470 mm, ale vďaka tomu je bicykel stabilný v rýchlych tiahlych zjazdoch. Tento e-bike sa dodáva v dvoch farebných variantoch.

Komponenty

Areon Xpert je postavený so zaujímavou cenou, výbava je poňatá hlavne funkčne, pričom základ tvorí 11-rýchlostný spoľahlivý Shimano Deore. Upgrade na vyššiu výbavu, resp. vyššie komponenty, je počas používania bicykla vždy možný.

O odpruženie vpredu sa stará Vidlica RockShox Recon Silver RL so 140 mm zdvihu a dobre ju dopĺňa vzduchový tlmič od rovnakej značky Monarch RL. Jedinou citeľnou slabinou oproti konkurencii je menší brzdný výkon dvojpiestových bŕzd Shimano MT200. P

neumatiky WTB Trail Boss so šírkou 2,4“ zabezpečujú dobrú trakciu a priľnavosť.

Jazda

Areon má stabilné jazdné vlastnosti, komfortný posed a radosť prináša na výšľapoch aj v zjazdoch. Zadná stavba dobre kopíruje terén a do kopca stúpa bez problémov. O trakciu sa na výšľapoch sa postará kombinácia dobrého posedu, fungovania zadnej stavby, ale aj pneumatík.

Motor v najsilnejšom režime zvláda aj prudšie a dlhšie stúpania. Batéria 630 Wh je už štandardom a môžete si naplánovať aj dlhšie výjazdy.

V najsilnejšom móde sa nám podarilo najazdiť približne 50 km v lesnom teréne, no pri kombinácii nižších stupňov podpory nie je problém dostať sa nad túto hranicu. Ale keď začnete dupať do kopca, je ťažké ubrániť sa používaniu turbo módu. Ovládanie módov je pohodlné, s ovládačom hneď pri ľavom gripe, displej vedľa predstavca je prehľadný a dobre čitateľný.

Dole kopcom je Areon veľmi stabilný, čo spôsobuje asi kombinácia dlhšej zadnej stavby a hmotnosti. Stopu dobre držal aj v ťažšom, blatistom teréne so snehovými pásmi, ktoré ostali po zime. Preto nie je problém v dlhých tiahlych zjazdoch dosahovať vyššie rýchlosti.

Kvôli slabšiemu výkonu bŕzd je ale nutné spomaľovať mierne v predstihu. V rozbitých a kamenistých zjazdoch vás bude trochu limitovať 140 mm zdvih, ale pri správne zvolenej stope to nie je problém.

Aj na točivých trailoch sa Areon cíti ako ryba vo vode, čím potvrdzuje svoj trailový charakter. Či už si vyberiete na jazdu lesné cesty, traily, alebo chcete pokorovať výškové metre, Areon vás zabaví. A nesklame.

Špecifikácia

  • Rám ALU 6061, 135 mm
  • Vidlica Rock Shox RECON SILVER RL, SA, 140 mm
  • Tlmič Rock Shox MONARCH RL, SA
  • Pohon Shimano Deore (1 x 11)
  • Motor Bafang MaxDrive M500, 250 W
  • Batéria Li-Ion integrovaná, 630 Wh
  • Kolesá Shimano MT400 boost / WTB ST i29 TCS
  • Plášte WTB Trail Boss 29 × 2,4″ Comp
  • Brzdy Shimano MT200 (180/180 mm)
  • Riadidlá/Predstavec CTM rise bar, 760 mm/ CTM ASM03, 45 mm
  • Sedlovka/Sedlo EXA Form KSP900 teleskopická, 150 mm/ CTM FLAT
  • Hmotnosť 25,3 kg (veľkosť L, bez pedálov)
  • Cena: 2999 eur

Porovnanie cien u rozličných predajcov nájdete na portáli zboží.cz

Aktuality

16:28 Peter Sagan sa z Brazílie vrátil naspäť do Európy (+galéria).

Peter Sagan bol so svojím tímom Specialized Factory Racing na úvodnom kole Svetového pohára v horskej cyklistike v brazílskej Mairiporã. Vzhľadom na svoju formu a predchádzajúce zdravotné problémy sa rozhodol v pretekoch neštartovať. Nenastúpi ani do druhého kola svetového pohára, ktoré sa uskutoční už tento víkend, taktiež v Brazílii.

10:37 Dusty Days v Kálnici s účasťou svetových jazdcov!

V kálnickom bikeparku to bude v najbližších dňoch žiť a to poriadne. Uskutoční sa totoiž freeride akcia s názvom Dusty Days, na ktorú sú pozvaní tí najlepší svetoví jazdci!

Včera 12:15 Video: Victor Koretzky sa po pretekoch v XCC pustil do tímového kolegu Vidaurre Kossmanna.

Pretekári tímu Specialized Factory Racing si mali po pretekoch v Short Tracku čo vysvetľovať. Úspešnejší z tejto dvojice Martin Vidaurre Kossmann skončil v sobotu na treťom mieste a Victor Koretzky obsadil 4. pozíciu, s ktorou očividne nebol spokojný.

Včera 11:06 Fotogaléria: Najlepšie zábery z úvodného kola Svetového pohára v XCO v brazílskej Mairiporã.

Úvodné kolo v Brazílii bolo ohromne napínavé a plné zvratov. Najrýchlejšími jazdcami sa napokon stali Švédka Jenny Rissveds a Američan Chritopher Blevins.

Včera 10:51 Jenny Rissveds a Chritopher Blevins ovládli v napínavých pretekoch prvé kolo svetového pohára XCO v brazílskej Mairiporã.

Svetový pohár v horskej cyklistike odštartoval svojou prvou zastávkou v brazílskej Mairiporã. Elitní jazdci zvádzali súboje do úplného konca pretekov a o víťazoch sa rozhodovalo až v poslednom kole.

Biker hodnotenie

Skvelý: jednoznačne najlepší vo svojej triede
Veľmi dobrý: jeden z najlepších na trhu
Dobrý: odvedie si svoju prácu
Priemerný: ničím výnimočný
Podpriemerný: istým spôsobom nevhodný
Slabý: radšej si nájdite niečo iné
Nebezpečný, hlúpy alebo oboje dokopy
Zavrieť reklamu