Yeti predstavilo svoj prvý elektrobicykel 160E – rýchle pretekárske elektro-enduro (detaily, modely, ceny)
Po piatich rokoch vývoja predstavilo Yeti svoj prvý elektrobicykel. Model s označením Yeti 160E je elektrické horské celoodpružené enduro stavané pre pretekárov.
Veľkou novinku u tohto elektroendura je nový systém pruženia, ktorý Yeti nazvalo Sixfinity 6-bar Suspension. Ide o pruženie so šiestimi čapmi – 6-čapové zavesenie zadnej stavby, ktorú tvoria dve oddelené horné a spodné vzpery.
Čo sa týka pocitu z jazdy a kinematiky, pruženie by malo byť podobné doposiaľ používanému systému Switch Infinity.
Zdvih rámu elektroendura Yeti 160E je 160 mm a zdvih vidlice 170 mm.
Yeti ponúka iba dva modely svojho nového e-biku za ceny, na aké sme si už u tejto značky zvykli. Lacnejší model C1 stojí 10 990 eur a drahší T1 stojí 13 790 eur.
Detaily elektrobicykla Yeti 160E
- Karbónový rám
- 160mm zdvih rámu, 170mm zdvih vidlice
- 29-palcové kolesá
- 64,5° hlavový uhol
- 446mm dĺžka zadnej stavby
- Motor Shimano EP8 s 630 Wh batériou
- Cena 10,990 eur (C1), 13,790 eur (T1)
Rám a systém pruženia Sixfinity
Rám je z karbónu a ako vyplýva z názvu modelu 160E, má zdvih 160mm. Čo sa týka veľkosti kolies, vpredu aj vzadu sú rovnaké 29-palcové kolesá.
Rám je skutočne pevný a tuhosťou zodpovedá zjazdovým štandardom s limitom hmotnosti jazdca na hodnote 130kg.
Káble sú vedené vnútrom rámu a porty na káble by mali zabrániť ich hrkotaniu počas jazdy. V prednom trojuholníku môže byť umiestnený držiak na fľašku, avšak iba pre menšie objemy.
Detaily pretekárskeho špeciálu Yeti 160E:
Na oboch modeloch 160E je osadená prehadzovačka na univerzálnej pätke SRAM UDH a na vzpere pod reťazou je chránič proti nárazom reťaze o rám.
Sedlová trubka má priemer 31,6″ a vedie priamo až po stredové zloženie, čo umožňuje hlbšie zasunutie teleskopickej sedlovky a dlhšie zdvihy sedloviek.
V zadnej stavbe je priestor pre 2,6″ plášte s veľkosťou kolesa 29″. Yeti uvádza, že aj keď majú v základnej špecifikácii obe kolesá 29-palcové, vzadu sa môže koleso vymeniť za menšie 27,5-palcové, čo poteší fanúšikov mulletov.
Yeti hovorí, že nový 6-čapový dizajn pruženia Sixfinity nielenže vytvoril potrebnú kinematiku pre e-bike, ale tiež im umožnil vytvoriť dostatočne pevný a tuhý rám tak, aby zvládol aj ďalšie pôsobiace sily súvisiace s hmotnosťou a rýchlosťou jazdy na elektrobicykloch.
Pre lepšiu ilustráciu, ako funguje nová platforma pruženia Sixfinity:
Geometria
Yeti tvrdí, že vyvinuli bicykel, ktorý je dizajnovaný pre rýchlosť. Znamená to, že musí fungovať výborne nielen, keď pracuje motor, ale aj keď je motor vypnutý.
S touto filozofiou vytvorili rám s geometriou, ktorý pomáhali vyvíjať a testovať pretekári EWS Jared Graves a Richie Rude.
Aj keď sme už zvyknutý na menenie geometrie pomocou flip-chipov, v prípade 160E to nie je možné a má jednu fixnú polohu. Yeti ponúka svoj e-bike v štyroch veľkostiach od najmenšej S pre 155cm jazdcov po najväčšiu XL do výšky jazdca 200cm.
Hlavový uhol je na hodnote 64,5° a uhol sedlovej trubky 78°. Dĺžka zadnej stavby je 446mm u všetkých veľkostí a výška stredu je 350mm. Dosah sa pohybuje od 430mm vo veľkosti S až po 505mm vo veľkosti XL. Rázvor kolies je medzi 1209mm (S) a 1292mm (XL).
V porovnaní s bicyklami Specialized Turbo Levo, Kenevo SL, Santa Cruz Bullit, Marin Alpine Trail E2 alebvi Nukeproof Megawatt, čísla geometrie nového Yeti 160E nie sú zásadne revolučné.
Pohon
Yeti sa rozhodlo, že v pohone sa spojí so Shimanom, od ktorého si vzali motor i batérie.
Motor EP8 s batériou s kapacitou 630Wh je osadený u oboch modelov spolu s prepínačom a farebným displejom EM-800 na riadidlách.
Tlačidlo za zapínanie/vypínanie je umiestnené v prednej časti vrchnej trubky rámu, hneď za predstavcom. Port na nabíjanie je podobne ako u iných e-bikov umiestnený na opačnej strane pohonu.
Oficiálnym zástupcom značky Yeti pre Slovnesko a Česko je Bikeporn
Modely, špecifikácie a ceny Yeti 160E
Yeti 160E C1
- Rám: Yeti 160E Turq Series, 160mm travel
- Motor / batéria: Shimano DU-EP800 / Shimano 630Wh
- Tlmič: Fox X2 Float Factory
- Vidlica: Fox 38 Float Factory GRIP2 170mm travel, E-Tune
- Kolesá: DT Swiss EX 1700
- Plášte: Maxxis Assegai 2.5×29in EXO+ (f), Maxxis Minion DHR II 2.4 DD (r)
- Pohon: Shimano XT M8100
- Pohon: SRAM Code RSC 220mm rotor (f), 200mm rotor (r)
- Sedlovka: SRAM Reverb AXS
- Sedlo: WTB Silverado Custom
- Riadidlá: Yeti Carbon ebike
- Predstavec: Burgtec Enduro MK3
- Gripy: ODI Elite Pro
- Cena: €13,790
Yeti 160E T1
- Rám: Yeti 160E Turq Series, 160mm travel
- Motor / batéria: Shimano DU-EP800 / Shimano 630Wh
- Tlmič: Fox X2 Float Performance
- Vidlica: Fox 38 Float Performance 170mm travel, E-Tune
- Kolesá: DT Swiss E1900
- Plášte: Maxxis Assegai 2.5×29in EXO+ (f), Maxxis Minion DHR II 2.4 DD (r)
- Pohon: Shimano SLX M7100
- Pohon: SRAM Code R 220mm rotor (f), 200mm rotor (r)
- Sedlovka: OneUp Dropper Post V2
- Sedlo: WTB Silverado Custom
- Riadidlá: Yeti Carbon ebike
- Predstavec: Burgtec Enduro MK3
- Gripy: ODI Elite Pro
- Cena: €10,990
Vaše komentáre