Pridajte sa k predplatiteľom

Biker.sk

ZÁMOK K ROČNÉMU PREDPLATNÉMU ČASOPISU BIKER IBA ZA 19,80€!
Novinky

Yeti predstavilo svoj prvý elektrobicykel 160E – rýchle pretekárske elektro-enduro (detaily, modely, ceny)

Má novú 6-čapovú platformu pruženia Sixfinity, zdvih rámu 160mm a pohon od Shimana.
Martin Sarvaš

Po piatich rokoch vývoja predstavilo Yeti svoj prvý elektrobicykel. Model s označením Yeti 160E je elektrické horské celoodpružené enduro stavané pre pretekárov.

Veľkou novinku u tohto elektroendura je nový systém pruženia, ktorý Yeti nazvalo Sixfinity 6-bar Suspension. Ide o pruženie so šiestimi čapmi –  6-čapové zavesenie zadnej stavby, ktorú tvoria dve oddelené horné a spodné vzpery.

Čo sa týka pocitu z jazdy a kinematiky, pruženie by malo byť podobné doposiaľ používanému systému Switch Infinity.

Zdvih rámu elektroendura Yeti 160E je 160 mm a zdvih vidlice 170 mm.

Yeti ponúka iba dva modely svojho nového e-biku za ceny, na aké sme si už u tejto značky zvykli. Lacnejší model C1 stojí 10 990 eur a drahší T1 stojí 13 790 eur.

Detaily elektrobicykla Yeti 160E
  • Karbónový rám
  • 160mm zdvih rámu, 170mm zdvih vidlice
  • 29-palcové kolesá
  • 64,5° hlavový uhol
  • 446mm dĺžka zadnej stavby
  • Motor Shimano EP8 s 630 Wh batériou
  • Cena 10,990 eur (C1), 13,790 eur (T1)
Rám a systém pruženia Sixfinity

Rám je z karbónu a ako vyplýva z názvu modelu 160E, má zdvih 160mm. Čo sa týka veľkosti kolies, vpredu aj vzadu sú rovnaké 29-palcové kolesá.

Rám je skutočne pevný a tuhosťou zodpovedá zjazdovým štandardom s limitom hmotnosti jazdca na hodnote 130kg.

Káble sú vedené vnútrom rámu a porty na káble by mali zabrániť ich hrkotaniu počas jazdy. V prednom trojuholníku môže byť umiestnený držiak na fľašku, avšak iba pre menšie objemy.

Detaily pretekárskeho špeciálu Yeti 160E:

Na oboch modeloch 160E je osadená prehadzovačka na univerzálnej pätke SRAM UDH a na vzpere pod reťazou je chránič proti nárazom reťaze o rám.

Sedlová trubka má priemer 31,6″ a vedie priamo až po stredové zloženie, čo umožňuje hlbšie zasunutie teleskopickej sedlovky a dlhšie zdvihy sedloviek.

V zadnej stavbe je priestor pre 2,6″ plášte s veľkosťou kolesa 29″. Yeti uvádza, že aj keď majú v základnej špecifikácii obe kolesá 29-palcové, vzadu sa môže koleso vymeniť za menšie 27,5-palcové, čo poteší fanúšikov mulletov.

Yeti hovorí, že nový 6-čapový dizajn pruženia Sixfinity nielenže vytvoril potrebnú kinematiku pre e-bike, ale tiež im umožnil vytvoriť dostatočne pevný a tuhý rám tak, aby zvládol aj ďalšie pôsobiace sily súvisiace s hmotnosťou a rýchlosťou jazdy na elektrobicykloch.

Pre lepšiu ilustráciu, ako funguje nová platforma pruženia Sixfinity:

Geometria

Yeti tvrdí, že vyvinuli bicykel, ktorý je dizajnovaný pre rýchlosť. Znamená to, že musí fungovať výborne nielen, keď pracuje motor, ale aj keď je motor vypnutý.

S touto filozofiou vytvorili rám s geometriou, ktorý pomáhali vyvíjať a testovať pretekári EWS Jared Graves a Richie Rude.

Aj keď sme už zvyknutý na menenie geometrie pomocou flip-chipov, v prípade 160E to nie je možné a má jednu fixnú polohu. Yeti ponúka svoj e-bike v štyroch veľkostiach od najmenšej S pre 155cm jazdcov po najväčšiu XL do výšky jazdca 200cm.

Hlavový uhol je na hodnote 64,5° a uhol sedlovej trubky 78°. Dĺžka zadnej stavby je 446mm u všetkých veľkostí a výška stredu je 350mm. Dosah sa pohybuje od 430mm vo veľkosti S až po 505mm vo veľkosti XL. Rázvor kolies je medzi 1209mm (S) a 1292mm (XL).

V porovnaní s bicyklami Specialized Turbo Levo, Kenevo SL, Santa Cruz Bullit, Marin Alpine Trail E2 alebvi Nukeproof Megawatt, čísla geometrie nového Yeti 160E nie sú zásadne revolučné.

Pohon

Yeti sa rozhodlo, že v pohone sa spojí so Shimanom, od ktorého si vzali motor i batérie.

Motor EP8 s batériou s kapacitou 630Wh je osadený u oboch modelov spolu s prepínačom a farebným displejom EM-800 na riadidlách.

Tlačidlo za zapínanie/vypínanie je umiestnené v prednej časti vrchnej trubky rámu, hneď za predstavcom. Port na nabíjanie je podobne ako u iných e-bikov umiestnený na opačnej strane pohonu.

Oficiálnym zástupcom značky Yeti pre Slovnesko a Česko je Bikeporn

Modely, špecifikácie a ceny Yeti 160E

Yeti 160E C1

  • Rám: Yeti 160E Turq Series, 160mm travel
  • Motor / batéria: Shimano DU-EP800 / Shimano 630Wh
  • Tlmič: Fox X2 Float Factory
  • Vidlica: Fox 38 Float Factory GRIP2 170mm travel, E-Tune
  • Kolesá: DT Swiss EX 1700
  • Plášte: Maxxis Assegai 2.5×29in EXO+ (f), Maxxis Minion DHR II 2.4 DD (r)
  • Pohon: Shimano XT M8100
  • Pohon: SRAM Code RSC 220mm rotor (f), 200mm rotor (r)
  • Sedlovka: SRAM Reverb AXS
  • Sedlo: WTB Silverado Custom
  • Riadidlá: Yeti Carbon ebike
  • Predstavec: Burgtec Enduro MK3
  • Gripy: ODI Elite Pro
  • Cena: €13,790

Yeti 160E T1

  • Rám: Yeti 160E Turq Series, 160mm travel
  • Motor / batéria: Shimano DU-EP800 / Shimano 630Wh
  • Tlmič: Fox X2 Float Performance
  • Vidlica: Fox 38 Float Performance 170mm travel, E-Tune
  • Kolesá: DT Swiss E1900
  • Plášte: Maxxis Assegai 2.5×29in EXO+ (f), Maxxis Minion DHR II 2.4 DD (r)
  • Pohon: Shimano SLX M7100
  • Pohon: SRAM Code R 220mm rotor (f), 200mm rotor (r)
  • Sedlovka: OneUp Dropper Post V2
  • Sedlo: WTB Silverado Custom
  • Riadidlá: Yeti Carbon ebike
  • Predstavec: Burgtec Enduro MK3
  • Gripy: ODI Elite Pro
  • Cena:  €10,990


Aktuality

16:29 Vanesa Petrovská končí v tíme NS Bikes UR Team.

Oznámila to dnes prostredníctvom sociálnej siete Instagram.

10:17 Wout van Aert aj Jasper Stuyven musia podstúpiť operácie po hrozivom hromadnom páde.

Van Aert má vraj zlomenú hrudnú aj kľúčnu kosť a až sedem rebier, zatiaľ čo Stuyven má zlomenú kľúčnu kosť. Obaja sú hospitalizovaný v nemocnici v belgickom Herentals.

Včera 23:17 Wout van Aert má vraj zlomenú hrudnú aj kľúčnu kosť a až sedem rebier.

Tím Visma – Lease a Bike pôvodne informoval o „zlomeninách niekoľkých rebier a kľúčnej kosti“, no neskôr večer sa objavili správy, že má aj fraktúru hrudnej kosti. Rozsiahle zranenia utrpel pri hromadnom páde na pretekoch Dwars door Vlaanderen. (Domestique)

Včera 18:49 Wout van Aert si pri hrozivom páde zlomil rebrá aj kľúčnu kosť.

Van Aert mal tento rok dva veľké ciele – monumenty Okolo Flámska a Paríž-Roubaix. Na žiadnom z nich sa však nezúčastní pre početné zranenia, ktoré utrpel na klasike Dwars door Vlaanderen.

Včera 17:24 Matteo Jorgenson je prvým Američanom, ktorý vyhral klasiku Dwars door Vlaanderen.

Belgickú klasiku poznačil hrozivý hromadný pád 68 pred cieľom, po ktorom museli previezť do nemocnice Wouta van Aerta a na zemi skončil aj Mads Pedersen a osem ďalších jazdcov.

Zavrieť reklamu