Auto pre bikera: Mitsubishi Eclipse Cross PHEV
Filip NagyPlug-in hybridy v dnešnej dobe, keď plne elektrické autá ešte nemajú vybudovanú plnohodnotnú infraštruktúru, dávajú snáď najväčší zmysel z celého trhu. Eclipse Cross je jeden z nich a udávaný takmer 50-kilometrový dojazd na čisto elektrický pohon, a tým pádom aj s nulovými lokálnymi emisiami, sa dá aj bez prehnane ľahkej nohy dosiahnuť aj v praxi.
A to je viac, než denne potrebuje väčšina z nás. Je preto trochu škoda, že keď sa už potrebujete presunúť aj ďalej, k slovu príde atmosférický benzínový štvorvalec s na dnešné pomery obrovským objemom 2,4 litra. A ten má zodpovedajúci apetít.
Držať spotrebu benzínu pod 10 litrami sa nám darilo len s občasnou úspešnosťou. Na rozdiel od mnohých iných PHEV tu však aspoň nástup motora nijako zvlášť nepočujete. Eclipse Cross je totiž perfektne odhlučnený a prechod medzi jednotlivými typmi pohonu je absolútne hladký.
Prekvapenie v kufri
Meno Eclipse sa pritom v ponuke značky s troma diamantmi v logu objavilo už v minulosti. Kým fanúšikovia japonských športových áut si spomenú na kupé, Cross je zástupcom čoraz populárnejšieho segmentu SUV kupé – jednoducho esuvéčko so štíhlejšou siluetou.
Zázraky v teréne od neho nečakajte, no ani jazda v hlbokých koľajach v záhorskom piesku mu vďaka štvorkolke s elektronicky limitovaným preklzom problémy nerobila. Napriek skosenej streche je vzadu viac ako dosť miesta ako pre pasažierov, tak pre náklad.
Kufor nie je zvlášť objemný, no je dlhý. Bike s odmontovaným predným kolesom vojde doňho úplne s prehľadom a pre dobrodružné typy má Mitsubishi v kufri ešte jedno prekvapenie. Je ním plnohodnotná 220 – 240 V zásuvka, ktorá čerpá energiu zo zabudovanej batérie.
Vďaka príkonu až 1500 W sú možnosti, ako ju mimo civilizácie využiť, takmer neobmedzené. Môžete si napríklad, tak ako my, urobiť kávu či dobiť e-bike, alebo jednoducho prakticky povysávať auto veľkým vysávačom.
Spaľovací motor pritom môže slúžiť ako zdroj energie, ak náhodou prečerpáte 13,8 kWh batériu. Stačí ho zapnúť na voľnobeh a ste späť v hre. Mimochodom, bežný e-bike zvládne nabiť takmer 30-krát. A to zaváňa výletom do bikeparku aj potom, ako vypnú lanovky.
Sýtočervené Mitsubishi je tak štýlovým a naozaj komfortným parťákom pre pár bikerov či mladú rodinu.
V bežných dňoch ním dokážete jazdiť bez emisií a za zopár eur. Na dlhšom tripe bude daňou za elektromotory na palube vyššia spotreba. To isté sa však dá povedať o mnohých jeho konkurentoch. A proti tým do boja vyťahuje aj atraktívnu cenu.
- Cena od: 42 990 €
- Cena testovaného modelu: 50 958 €
- www.mitsubishi-motors.sk
Vaše komentáre