Tím Cofidis je v príprave na Tour de France. Pozrite si, koľko spotrebujú jedla a akú výbavu musia mať so sebou
BikerCOFIDIS – jedinečná vernosť
Túto sezónu nosí farby cyklistického tímu COFIDIS hrdo dvadsaťdeväť jazdcov. Hrdosť je o to väčšia, že vlani sa tím COFIDIS vrátil na najvyššiu úroveň svetovej cyklistiky na UCI World Tour.
Aj na vrchole pandemickej krízy zostala spoločnosť COFIDIS GROUP zodpovedným zamestnávateľom a plnila si všetky svoje záväzky. Práve stabilita a dôvera boli nevyhnutné na to, aby spoločnosť preklenula toto neisté obdobie a mohla sa vrátiť na preteky ešte silnejšia ako predtým.
„Už 25 rokov je COFIDIS súčasťou svetového pelotónu ako hlavný sponzor tímu,“ hovorí Thierry Vittu, riaditeľ ľudských zdrojov a komunikácie a prezident tímu COFIDIS.
„Napriek tomu, že tím COFIDIS mal počas svojej histórie svetlé aj slabé chvíle, ostala naša spoločnosť solidárnym partnerom. A je to práve mix lojality a ľudí zapálených pre cyklistiku, ktorý sa v tomto roku bude usilovať o výrazný progres.“
Ciele sezóny & Tour de France
K hlavným cieľom sezóny 2021 patrí výrazné presadenie sa na pretekoch UCI World Tour, aby sa tím posunul v hodnotení z minuloročnej 16. priečky o čosi vyššie. Je len prirodzené, že najväčší dôraz sa kladie na výsledky na najprestížnejších pretekoch sveta Tour de France.
Tím okolo Guillauma Martina vytrvalo pracuje na tom, aby mohol tento líder francúzskeho zoskupenia prejaviť na Tour celý svoj cyklistický talent. Minulý rok skončil na 11. mieste v celkovom poradí, vďaka čomu bol najlepším Francúzom.
Tohto roku sú ambície tohto 28-ročného jazdca ešte vyššie. Chce sa dostať do TOP 10. A to platí aj pre celý COFIDIS. Už sa na pretekoch nechce len „zúčastniť“, chce byť vnímaný ako jeden z hlavných hráčov v etapových víťazstvách.
Ambície a sila tímového ducha, ako aj chuť víťaziť sa prejavujú od začiatku sezóny. Azda najvýraznejší doterajší úspech dosiahol tím na májovom Gire d’Italia, keď 8. etapu vyhral 25-ročný Victor Lafay.
Dôležité čísla pre Tour de France
- 8 jazdcov
- 25 členov realizačného tímu
- 10 vozidiel
Počas celej Tour pre všetkých členov tímu
- 2 040 pohárov medu, pohárov džemu, energetických tyčiniek a gélov
- 168 bagiet
- 3 000 55cl fliaš vody
Počas jedného dňa na Tour pre všetkých členov tímu
- 3 elektrické chladiace boxy
- 8 bagiet
- 30 kg ľadu
- 40 kusov ovocia
- 80 l vody vo fľašiach s nápojom
Počas celej Tour
- 4 mechanici (+ 1 navyše na časovky)
- 1 servisný kamión
- 1 servisné vozidlo
Počas jedných pretekov pre celý tím
- 25 bicyklov celkovo
- 50 náhradných bezdušových plášťov
- 70 párov kolies
- 1800 nafúkaných kolies od prvého tréningu až po cieľ
Počas Tour pre celý tím
- 15 šiltoviek na pódium
- 200 tašiek
- 200 šiltoviek na etapy
- 8 heliem
- 40 dresov
- 1 automatická práčka
- 6 pracích cyklov denne
- 6 masážnych stolov
Všetko o tímovom bicykli
Tajná história bodkovaného bicykla
V nedeľu 8. novembra 2020 sa v Madride práve končila posledná etapa Vuelty a Guillaume Martin hrdo išiel na bodkovanom bicykli, ktorý mu ladil s jeho bodkovaným dresom. Ten získal na vrchárskej súťaži a nosil ho počas väčšiny pretekov.
Dôvod „ladenia“ bol jednoduchý – mechanici vo firme De Rosa bike „vytunili“ a jeden z mechanikov prešiel viac ako 200 km, aby ho mohol dopraviť na finálnu etapu Vuelty. V súčasnosti je bicykel vystavený v showroome COFIDIS na severe Francúzska, odkiaľ tím pochádza.
Čierne bicykle, tímové rakety
Elia Viviani a Guillaume Martin počas celej sezóny 2020 jazdili na čiernych bicykloch, ktoré ich mali odlíšiť od ostatných kolegov jazdiacich na červených bicykloch.
Vďaka najnovšej technológii, ktorá sa používa aj vo Formule 1, sú rámy čiernych bicyklov o 120 g ľahšie, čím výrazne znižujú odpor vzduchu. Tento materiál sa využíva aj počas sezóny 2021.
- Sedlo: Selle Italia
- Pedále: Look
- Kolesá: Fulcrum
- Plášte: Michelin
- Riadidlá: FSA Vision
- Fľaše s nápojmi a držiaky na fľaše: Elite
- Merač výkonu: SRM
- Radenie: Campagnolo
- Hmotnosť: 7,1 kg
- 140 bicyklov
- 150 vnútorných trubiek
- 200 prehadzovačiek
- 350 párov kolies
- 600 reťazí
- 800 bezdušových plášťov
Vaše komentáre