Pridajte sa k predplatiteľom

Biker.sk

ZÁMOK K ROČNÉMU PREDPLATNÉMU ČASOPISU BIKER IBA ZA 19,80€!
Plášte

Plášte Bontrager R3 Hard-Case Lite TL R 32 mm

Širšie plášte nemusia byť pomalšie.
Hodnotenie: 4.5/5
60
Biker
Plášte Bontrager R3 Hard-Case Lite TL R 32 mm

Hodnotenie: 32-milimetrové plášte od Bontrageru jazdia na nerozoznanie od užších pretekárskych gúm.

Plusy:

  • Ľahké
  • Poddajné
  • Rýchle

Mínusy:

  • V bezdušovej verzii sú dostupné len v 32-milimetrovej šírke

Novú líniu plášťov R3 Hard-Case Lite vyvíjal Bontrager celé tri roky. Okrem nej vymyslel aj nový testovací protokol. Štandardný oceľový valec vymenili za plochý bežiaci pás, ktorý dokáže napodobniť prakticky akýkoľvek povrch. Experimenty s rôznymi šírkami, vzorkami a zmesami potvrdili, že plášte s vyšším objemom sa odvaľujú rýchlejšie. Okrem toho zistili, že záleží aj na smere – v niektorých prípadoch boli až o desať percent rýchlejšie jedným ako druhým smerom. Výsledkom týchto poznatkov je prepracovaná ochrana proti defektom a nová zmes gumy TR-Speed, vďaka ktorým by mali byť plášte o sedem percent rýchlejšie ako predchádzajúci model R3 a vydržať takmer dvakrát dlhšie.

Základným kameňom nových plášťov je smerový kord so 120 TPI odetý do gumy durometra 62a. Na 32-milimetrový plášť pôsobí v rukách mimoriadne ľahko. Bočnice sú poddajné a behúň konštantnej hrúbky. Naše testovacie vzorky vážili len 307 a 316 gramov, čo je hlboko pod oficiálne udávanými 340 gramami. Zároveň sú oveľa ľahšie ako mnohé z najpoužívanejších 28-milimetrových bezdušových plášťov na trhu. Dezén je rozdelený na tri 12-milimetrové široké pásy. Ten stredný je úplne hladký, zatiaľ čo tie bočné majú šesť paralelných pásikov maličkých výstupkov, ktoré možno vyzerajú nevýrazne, no výrazne prispievajú k trakcii v náklone.

Na bezdušové ráfiky s 20-milimetrovou vnútornou šírkou sme ich obuli úplne bez boja. Po nafúkaní sme namerali rovných 32 milimetrov s rovnomerne oblým profilom. Maximálny odporúčaný tlak je 70 psi – my sme ich testovali pri 65. Napriek takémuto nízkemu tlaku vnútri nám rozhodne neprišli príliš mäkké. Bočnice poskytujú behúňu dobrú oporu a k jazdcovi prenášajú dostatok informácií o dostupnej trakcii. Plášte sú prekvapivo rýchle s minimom citeľného valivého odporu. Trakcie majú na rozdávanie tak na suchom, ako aj mokrom povrchu, a naozaj dodávajú sebavedomie, nehovoriac o vyššom pohodlí. Z nových R3 sa razom stali naše nové najobľúbenejšie plášte, a ak hľadáte nové všestranné obutie na svoj bicykel a zmestia sa vám do rámu aj v tejto šírke, môžeme vám ich len odporúčať.

Vaše komentáre

Aktuality

Včera 16:01 Kompletne hliníková prehadzovačka? Vivo Cycling ukázali, na čom pracujú.

V súčasnosti dominujú trhu s pohonom a radením dve obrovské spoločnosti Shimano a Sram. To však nebráni menším spoločnostiam pokúsiť sa zabojovať o svojich zákazníkov. S klasickým dizajnom zrejme v tejto konkurencii neuspejete a tak prichádza Vivo Cycling s kompletne hliníkovou prehadzovačkou.

Včera 15:05 Canyon predstavil Neuron:ONfly, ide o vôbec prvý ľahký e-bike nemeckej značky.

Na jeho zostavenie využili v Canyon ľahký motor Bosch Performance Line SX, a tento bickykel má hmotnosť 19,1 kg.

24.04.2024 Kultová značka bicyklov Kona je na predaj.

Do problémov sa dostal ďalší veľký a svetoznámy výrobca bicyklov Kona Bikes. Táto pôvodne kanadská značka bola ústrednou v cyklistickom boome počas 90. rokov. Aktuálne však prechádza turbulentným obdobím s neistou budúcnosťou.

24.04.2024 Preteky Okolo Slovenska prevedú jazdcov z Podunajskej nížiny až po Tatry a nový je okrem trate aj ich termín.

68. ročník medzinárodných pretekov Okolo Slovenska sa uskutoční od 26. do 30. júna. Pozostávať bude z úvodnej tímovej časovky a následných štyroch etáp. Svoju účasť v pretekoch potvrdili tri tímy World Tour a sedem profesionálnych kontinentálnych tímov a desať kontinentálnych tímov, ktoré sa pobijú o UCI body.

24.04.2024 Preteky 1. kola KENNY Slovenského pohára v endure na Baťovych trailoch v Partizánskom sú zrušené.

Organizátori museli k tomuto kroku pristúpiť, kvôli šíreniu sa afrického moru ošípaných v tejto a v priľahlých lokalitách.

Biker hodnotenie

Skvelý: jednoznačne najlepší vo svojej triede
Veľmi dobrý: jeden z najlepších na trhu
Dobrý: odvedie si svoju prácu
Priemerný: ničím výnimočný
Podpriemerný: istým spôsobom nevhodný
Slabý: radšej si nájdite niečo iné
Nebezpečný, hlúpy alebo oboje dokopy
Zavrieť reklamu