Test: CTM Rawer Pro
Plášte, ktoré netreba vymieňať, sú na biku pod 2 tisícky úplná rarita
Teleskopická sedlovka
Slabšia vidlica
Nedostupné väčšie veľkosti
Občas nevyvážený
Štvorčapové zadné odpruženie patrí rozhodne k tým aktívnejším – ako pri brzdení dolu rozbitým trailom, tak pri pedálovaní. To spolu s relatívne položeným sedlovým uhlom zabezpečuje na technickejších výšľapoch maximálnu trakciu zadného kolesa, no akonáhle sa zo sedla postavíte, prichádza k slovu páčka pomalej kompresie, ktorá pohojdávanie sa výrazne upokojí. Zadku, ktorý nerovnosti požiera s veľkoobjedmovým tlmičom DebonAir naozaj hladne, vidlica nie vždy stíha robiť rovnocenného sparing partnera. Veľké nárazy, s tými si uzamykateľný Sektor poradí hravo a s uspokojivým čvachnutím, no keď ich príde viacero za sebou v rýchlom slede, začne sa dusiť. Predné odpruženie je tu rozhodne najslabším článkom výbavy, čo je trochu škoda. Na biku by sme uvítali lepšiu vidlicu na úkor teleskopickej sedlovky. Tá síce rozhodne je pre zákazníkov lákadlom a v tejto cenovej hladine skôr výnimočným úkazom, no jej cena pri následnom dokúpení je pravdepodobne nižšia, než budete musieť zaplatiť za výmenu vidlice za lepšiu. Rock Shox Sektor, ktorý na biku nájdete teraz, však rozhodne nie je pri jazde žiadnym utrpením, a teleskopka výrazne zvyšuje fun factor akéhokoľvek aspoň trochu vlnitého trailu.
Skvelé gumy
Isté výhrady sme mali aj k z výroby príliš vysoko umiestnenému kokpitu. Ten si však vyžiadal len pár minút s inbusom aby sa dostal tam, kde sme ho chceli mať. V CTM nám potvrdili, že ako kokpit, tak vidlica budú na budúcoročnom modeli vymenené za lepšie. Čo si však výmenu rozhodne nežiada, sú plášte – podobne ako na väčšine gravity bikov CTM, aj tu z relatívne zriedkavo používanej ponuky značky WTB. Vpredu aj vzadu tu nájdete model Trail Boss s relatívne neagresívnym dezénom, no výrazne objemnými proporciami. Oblý profil posiaty menšími štuplami bez výrazných hluchých miest krásne prechádza z priamej čiary do náklonu, a keď už pustí, urobí tak maximálne predpovedateľne.
Skutočný allmountain
Celkovo sa na Raweri jazdí tak nejak prirodzene a od dvojciferných najazdených kilometrov maximálne sebavedomo. Doma bude ako na technických singletrackoch, tak na tých, s ktorými sa míňate s XC hardtailami, a cez víkend hravo naskáče modrú freeridovú lajnu v bikeparku. Komponenty najvyššieho z troch modelov zvolené presne tak, aby lichotili zameraniu bicykla, a tak si netreba zvykať absolútne na nič. Škoda len, že v ponuke nie je väčšia veľkosť. Terajšie L-ko plnohodnotne obslúži jazdcov maximálne do 185 cm. Tí vyšší urobia lepšie, ak počkajú do budúceho roka, kedy do ponuky pribudne aj veľkosť XL – a to u viacerých modelov z portfólia.
Zrejme najvšestrannejší bicykel v ponuke CTM. Za tú cenu mu k dokonalosti chýba len lepšia vidlica.
1899 € (v letnom výpredaji za 1585 €)
www.ctm.sk
Rám: Alu 6061 Vidlica: Rock Shox Sektor 140 mm Tlmič: Rock Shox Monarch RT DebonAir 140 mm Pohon: prehadzovač SRAM GX 10-rýchlostný, prešmykač SRAM GX, radenie SRAM GX, kľuky Shimano GX 36/22 Kolesá: ráfiky WTB ST i23, náboje Novatec alloy, plášte WTB Trail Boss TCS 2,25 Brzdy: SRAM DB5 (180/180) Rajdy/Predstavec: CTM rise bar 760/CTM XC Light Stem 75 mm Sedlovka/Sedlo: Rock Shox Reverb 125 mm/WTB Volt Hmotnosť: 14,36 kg (L, bez pedálov)