Pridajte sa k predplatiteľom

Biker.sk

ZÁMOK K ROČNÉMU PREDPLATNÉMU ČASOPISU BIKER IBA ZA 19,80€!
Inzercia

Stevens E-Inception – úplne nový koncept elektrobicyklov z Hamburgu

Biker
Stevens E-Inception – úplne nový koncept elektrobicyklov z Hamburgu

Na sezónu 2021 sa môžu tešiť hlavne priaznivci novej vlny, ktorí už nechcú byť závislí len na sile vlastných nôh, ale na wattoch vyrobených v blízkej elektrárni, kapacite batérie a výkone špičkových motorov.

A vzhľadom k tomu, že sa z tejto nedávno ešte malej vlnky stáva čím viac väčšie tsunami, nie je div, že si na nej chce zasurfovať aj predný nemecký výrobca z Hamburgu. Na poriadne vlny je treba poriadne vybavenie. Preto inžinieri z prístavného mesta nelenili a dva roky sa venovali intenzívnemu vývoji novej rady elektrobicyklov s názvom INCEPTION.

Celý koncept je založený na úplne novom, Stevensom vyvinutom ráme. Ten je konštruovaný tak, aby pokrýval požiadavky od vysokozdvihého endura po vybavený trailový univerzál, tzv. E-SUV. Jednotlivé modely INCEPTION sa líšia materiálom rámu, motormi, geometriou a zdvihom, systém odpruženia však zostáva rovnaký.

Okrem toho využívajú (s výnimkou úplne vybavených modelov E-SUV) tzv. Mullet koncepciu s predným 29“ a zadným 27,5“ kolesom. Výhody známe z terénnych motocyklocv sú zrejmé – väčšie predné koleso má menší nájazdový uhol a ľahšie prekonáva prekážky, zatiaľ čo zadné menšie koleso je agilnejšie v zábere a akcelerácii.

Rozpoznať jednotlivé modely sa dá podľa počiatočných písmen skratiek za názvom INCEPTION: od AM (“All-Mountain”) cez ED (“Enduro”) a FR (“Freeride”) až po TR ako “Trail”. Za nimi sú dve čísla: prvé určuje úroveň vybavenia (od najvyšších modelov s „9“ až po modely „6“ orientované na pomer cena/výkon).

Druhé číslo úplne na konci vypovedá kapacite použitej batérie: od „7“ (rekordných 726Wh u niektorých modelov) cez „6“ (Bosch Power Tube 625Wh) až po „5“ (500Wh). Nakoniec sú tu ešte dve doplňujúce skratky: „GTF“ ako „gas to flat – plyn na podlahu“ – mimoriadne športové verzie s dlhšou a viacej položenou geometriou.

Posledná skratka „FEQ“ znamená „fully equipped – úplne vybavený“ v rámci legislatívy (osvetlenie atď.) rovnako tak ako vhodnosť pre každodenné použitie (blatníky, zadný nosič, stojan …) – jednoducho povedané typický zástupca kategórie E-SUV.

V STEVENSe sú právom hrdí predovšetkým na karbonové topmodely. Dokonalá presnosť riadenia, efektivita pod vysokou záťažou v kontraste s nízkou hmotnosťou v danej kategórii – to všetko je umožnené vďaka precíznej práci s hi-modulus karbonom SL-HMF a designom upraveným pre danú záťaž. Dokonalosť robia detaily a ani tu neponechali hamburskí inžinieri nič náhode.

Stabilné meniče na UDM rozhraní, skryté montážne body pre stojany, chytré prevedenie vnútorného vedenia bowdenov a do hornej rámovej trúbky zabudovaná unikátna zásuvka USB-C pre nabíjanie mobilných zariadení.

Čo viac si priať? A napriek tomu, že farba nejazdí, nezabudlo sa ani na ňu. U vybraných modelov INCEPTION bola použitá tzv. FlipFlop farba a záleží, z akého uhlu sa na ňu pozeráte a z akého uhlu na ňu dopadá svetlo, aby sa Vám rozžiarili oči až si uvedomíte, že z jedného pohľadu je bicykel napr. falový a z druhého zelený.

Tlkúcim srdcom každého elektrobicykla je ale motor. Momentálne zrejme najsilnejší motor pre športové použitie na elektrobicykloch ponúka japonské Shimano. Jeho novinka s označením EP8 dišponuje monstróznou silou 85Nm.

V porovnaním so svojím predchodcom Steps E8000 je na traile omnoho energickejší, napriek tomu je menší a kompaktnejší a váží len 2,5kg. Silný motor vyžaduje pochopitelne moc energie a preto je nutnosť batéria s čo najvyššou kapacitou. Bezpečne ukrytý v spodnej rámovej trúbke sa teda u väčšiny modelov stará o prísun energie zásobník firmy Dafron s kapacitou 726Wh.

Poďme si ale predstaviť jednotlivé modely podrobnejšie.

E-Inception FR 9.7 GTF “FR” ako “Freeride” – 6999 Eur

Najostrejšia varianta E-Inceptionu je stavaná pre najdrsnejšie technické chodníky. Akékoľvek prekážky sú zmazané z povrchu zemského vďaka pomoci výkonného odpruženiu Rock Shox, ktoré sa ochotne zanorí o 180mm vpredu a 170mm vzadu.

Vytrvalú silu Vám aj do najväčších stúpaní ochotne poskytne nový motor Shimano EP8 so svojim enormným krútiacim momentom 85Nm a to aj vďaka jeho spoluprácii s 726Wh batériou. Športovo hravý prejav podporený 29” predným a 27,5” zadným kolesom je receptom na čistú radosť z jazdy dotvorenou hi-end komponentmi z kuchyne prémiových značiek Race Face a Acros.

E-Inception ED 8.7 GTF “ED” ako “Enduro” – 5999 Eur

Enduro. Heslo tých, ktorí sú v obraze, čo aktuálne frčí. Čo je k tomu treba? Bike, ktorý sa bude smerom z kopca dolu chovať ako zjazďák. A keď sa sklon obráti, prežijete s ním výjazd na vrchol s úsmevom na perách.

Pridajte karbonový rám, nový motor Shimano EP8 s 85Nm krútiaceho momentu, 726Wh batériu a máte tu E-Inception ED 8.7 GTF “ED”. Málo? Dobre, prihodíme ešte úplne novú a neskutočne tuhú vidlicu FOX 38 a tlmič FOX DPX2, diaľkovo ovládanú teleskopickú sedlovku. Stačí? Tak “plyn na podlahu”!

E-Inception AM 9.7 GTF “AM” ako “All-Mountain” – 7999 Eur

Hore a dole nielen medzi alpskými velikánmi, ale napríklad aj po slovenských horách. Tento luxusný kúsok Vám zaručí radosť z jazdy kdekoľvek. Karbonový rám so zdvihmi 150/150mm, o ktoré sa starajú tlmiace jednotky FOX z najvyššej rady Factory, rovnako situovaná FOX teleskopická sedlovka a ďalšie lahôdky v podobe komponentov Race Face v podobe napletených kolies a karbonového kokpitu.

To proste nemôže sklamať. A nesklame Vás ani nový Shimano EP8 motor s napájaním integrovanou 726Wh batériou Dafron. To všetko s hmotnosťou len 22kg. Nie je sa čo diviť, že testovací jazdci nechceli STEVENSU tento bicykel vôbec vrátiť…

E-Inception AM 8.7 GTF All-Mountain pre objaviteľov – 5699 Eur

Šialene strmé extra dlhé výjazdy? Žiadny problém. Máme motor Shimano EP8 v kombinácii s Dafron batériou s kapacitou 726Wh. Rozbité úseky plné kameňov, skaliek a koreňov v takmer kolmom sklone? Žiadny problém.

Máme nový karbonový rám so štvorčapovou konštrukciou osadený odpružením FOX, teleskopickou sedlovkou a mullet kombináciou kolies s 2,6 palcom širokými plášťami Schwalbe. 4piestkové brzdy Shimano Vás spoľahlivo zastavia kedykoľvek sa rozvášnite príliš mnoho. Jedinným obmedzením tak môže byť snáď len jazdec. Ten musí nájsť tie správne traily hore aj dole. Máte niečo proti?

E-Inception AM 7.7 All-Mountain for milovníkov komfortu – 4999 Eur

Rovnaký motor, iný materiál rámu. Prvý pohľad ale len ťažko určí, že sa jedná o hliníkového brata karbonového modelu AM 8.7. Luxusne nalakovaný duralový rám s pohodlnou a vyváženou geometriou, orientovanou na komfort, skrýva v spodnej rámovej trúbke 726Wh batériu Dafron.

150mm zdvih nad obidvomi kolesami obsluhuje značka Rock Shox a v radení Vás len ťažko zklame 12 rychlostné Shimano XT. Aj bezpečné zastavenie štvormi piestkami na každý kotúč má na starosti japonský gigant. Ale prečo zastavovať, keď tento bicykel je určený k poriadnej jazde. A ak sa na trailoch zabudnete až do večera, iste oceníte integrované silné osvetlenie.

E-Inception AM 6.6 All-Mountain s výjazdovým Flow – 4299 Eur

Flow aj smerom hore? Ano, i to je možné s novým E-Inception AM. Ten pre zmenu v duralovom ráme motor a batériou BOSCH. Model CX štvrtej generácie dišponuje silou 85Nm a v kombinácii s Powertube batériou s kapacitou 625 Wh ponúka obrovský kopec zábavy, na ktorý ale ľahko vyjdete.

Okrem vyššie uvedeného tomu pomôže aj spoľahlivé odpruženie Rock Shox a nové 12 rýchlostné radenie Shimano Deore. A aby Vás neprekvapila ani tma vkrádajúca sa na traily, o to sa postará silné 110Lux integrované predné svetlo, vďaka nemu sa nemusíte báť ani nočného dobrodružstva.

E-Inception TR 7.6 FEQ “TR” ako “Trail” – 4999 Eur

Unavuje Vás Vaša práca? Je čas si trochu oddýchnuť. Skočte na bicykel, na ktorom ste v práci prišli cez mesto do Vašej kancelárie a zoberte to domov skratkou cez Vaše obľúbené traily. Že je to nemožné? S novým E-Inception TR nie. Duralový rám s motorom BOSCH Performance line CX a skrytou 652Wh Powertube batériou, zdvihom 120mm nad obidvomi 29” kolesami.

K tomu plná výbava, ktorú tvorí unikátny systém blatníkov, nosiča a integrovaných svetiel zvládne oboje. Ako cestu do práce, tak hravo traily za mestom. A ak by ste sa chceli vydať na dlhšie cesty, žiadny problém – kompatibilita zadného nosiča s novým systémom uchytenia brašien Ortlieb QL 3.1 je ďalším plusom. Plusom pre novú kategóriu bicyklov nazvanú E-SUV.

E-Inception TR 6.5 FEQ – 4299 Eur

Crossover alebo E-SUV. Ako chcete. Nová kategória celoodpružených E-bikov sa hodí proste na všetko. Prečo jazdiť ráno do práce terénym vozom, keď môžete ísť na bicykli? Nielen že urobíte niečo pre seba a planétu, ale poobede na ceste z práce môžete užiť ďalšiu zábavu. E-Inception TR FEQ to totiž umožňuje. Zdvihy 120mm, 29” kolesá, inovatívny duralový rám, plná výbava pre mestský prevoz.

Naviac spoľahlivý motor BOSCH CX s 500Wh batériou. Jeden bicykel na všetko. A keď budete chcieť utiecť úplne od všetkého, na víkend ho ovešiate brašnami Ortlieb QL 3.1, s ktorými je kompatibilný jeho nosič, a vyrazíte mimo civilizáciu na poriadny bikepacking. Khaki zelená farba Vás v lese iste neprezradí.

Vaše komentáre

Aktuality

Včera 10:46 Fotogaléria: Pozrite si najlepšie zábery z 2. kola svetového pohára XCO v brazílskej Araxá.

Najmä mužské preteky boli mimoriadne napínavé a rozhodlo sa v nich až v záverečnom šprinte štyroch pretekárov. Najrýchlejším v ňom bol dánsky jazdec Simon Andreassen. V ženách preteky ovládla Haley Batten, ktorá o svojom víťazstve rozhodla v poslednom kole.

Včera 10:30 Janka Keseg Števková a Martina Krahulcová skončili v etapových pretekoch Epic Series 4 Islands na vynikajúcom 3. mieste (+video).

Preteky pozostávali z prológu a 4 etáp na štyrpoch rôznych chorvátskych ostrovoch. Slovenským pretekárkam v tíme 8capital sa prológ aj každú z etáp podarilo dokončiť na 3. mieste a celkovo z toho bolo taktiež tretie miesto.

Včera 09:19 Haley Batten a Simon Andreassen vyhrali preteky svetového pohára XCO v brazílskej Araxá (+galéria).

Američanka Haley Batten zaznamenala perfektný víkend, keď sa jej po sobotných pretekov v Short Tracku (XCC) podarilo zvíťaziť aj v disciplíne Cross-Country Olympic (XCO) a víťazku prvého kola Jenny Rissveds zdolala po ich vzájomnom súboji plnom útokov v poslednom kole. Medzi mužmi bol najrýchlejším Simon Andreassen, ktorý využil mechanický problém Victora Koretzkyho, ktorého v záverečnom šprinte porazil.

21.04.2024 Tadej Pogačar vyhral Liège-Bastogne-Liège po 35 km sóle. Van der Poel vybojoval v šprinte tretie miesto.

Pogačar zaútočil v stúpaní Côte de La Redoute, na jeho zrýchlenie nedokázal nikto zareagovať a svoje sólo dotiahol úspešne až do cieľa. Druhý finišoval Romain Bardet, ktorý sa oddelil z vedúcej skupiny a 14 km pred cieľom a v šprinte o tretie miesto bol najrýchlejší Mathieu van der Poel.

20.04.2024 43-ročný Alejandro Valverde suverénne vyhral gravelové preteky Svetového pohára La Indomable.

Valverde zvíťazil na 96-kilometrovej trati s prevýšením 2 400 m v španielskej provincii Almeria. Na druhom mieste skončil francúzsky jazdec Hugo Drechou (Groove Gravel) pred Portugalčanom Tiagom Ferreirom (Vouzela BH).

Zavrieť reklamu