Pridajte sa k predplatiteľom

Biker.sk

ZÁMOK K ROČNÉMU PREDPLATNÉMU ČASOPISU BIKER IBA ZA 19,80€!
Elektrické bicykle

Test: E-bike Specialized Turbo Kenevo Expert

Zjazďák? E-bike? Oboje!


6 899
Biker

Turbo Kenevo je e-bike ako žiaden iný na trhu. Má 180 mm zadného odpruženia s pružinovým tlmičom a dvojkorunkovú vidlicu vpredu. Jednoducho minizjazďák s motorom.

Rám

Rám je vyrobený z hliníka a karbónový model nie je v ponuke vôbec. Svojím tvarom sa ponáša na analógový model Stumpjumper EVO. Štvorčapový systém odpruženia však má o niečo viac dozadu smerujúcu trajektóriu chodu zadnej osky, a tak je výsledkom o niečo aktívnejšie odpruženie.

V spodnej rámovej trubke sa nachádza až 700Wh batéria napájajúca najnovšiu generáciu exkluzívneho motora 2.1 vyvinutého v spolupráci so značkou Brose. Nenájdete ho na žiadnej inej značke. Veľkosti sú podobne ako na Endure odstupňované podľa reachu.

Náš 180 cm vysoký tester sa udomácnil na veľkosti S3 so 470mm reachom, 64-stupňovým hlavovým a 77-stupňovým sedlovým uhlom. Rázvor má slušných 1263 mm.

Komponenty

Pohon tvorí 11-rýchlostná sada SRAM GX, údajne zvolená pre lepšiu odolnosť v porovnaní s tou 12-rýchlostnou. Hliníkové zjazdové kolesá vlastnej značky Roval sú obuté do 2,6-palcových plášťov Butcher.

Tie sú, rovnako ako aj komponenty kokpitu a posedu, tiež výrobkom Specializedu. Silné brzdy SRAM Code R sú na elektrifikovaný zjazďák pochopiteľnou voľbou, ako aj zjazdová vidlica RockShox BoXXer Select RC so zdvihom zníženým z 200 na 180 mm a pružinový tlmič Super Deluxe Coil Select.

Jazda

Vlastný motor nenájdete na žiadnej inej značke, a predsa patrí k tým najlepším na trhu. Je tichý, a pritom veľmi silný. Vďaka hladkému a intuitívnemu nástupu sily s ním môžete atakovať tie najnáročnejšie technické výšľapy bez rizika, že vám prešmykne zadné koleso náhlym záťahom alebo motor znenazdajky vypne.

Geometria so strmým sedlovým uhlom podobným kúskom praje a ponecháva dostatok priestoru na prácu s ťažiskom.Táto charakteristika prichádza k slovu aj na zjazdoch. Dlhý reach a položený hlavový uhol vám dodávajú pocit nesmrteľnosti a priľnavé plášte ho len podčiarknu.

Tuhá dvojkorunková vidlica autoritatívne určuje smer a drží bike v stope. Aj jej chod je krásne kontrolovaný a drží predné koleso pevne na zemi, aby dokázalo viesť zvyšok bicykla tam, kam chcete. Keďže ide o zjazdový model, rozhodiť ju nedokážu ani rýchle a opakované nárazy.

Zadné odpruženie funguje tak, ako by sa na systém používaný bez väčších zmien už viac ako dve dekády patrilo. Unikátny je tu však pružinový tlmič, vďaka ktorému chodí zadok hladšie a s lepšou počiatočnou poddajnosťou ako hociktorý pružinový.

Aj zadné koleso tak má trakcie na rozdávanie, či už ju potrebujete na akceleráciu, zatáčanie alebo brzdenie. Chod je pritom dostatočne progresívny na to, aby ste ani pri väčších dopadoch nedostali bike na tvrdý doraz. Ponúka aj oporu na prácu s bikom a pumpovanie.

Kompromisom bude o niečo výraznejšie pohojdávanie pri silovom šliapaní. Vyčítať ho však Kenevu až tak nemôžeme, keďže motor je dostatočne silný na to, aby tým schopnosť stúpať do kopca nijak neutrpela. HodnotenieMimoriadne schopný e-bike – dole kopcom vďaka geometrii a odpruženiu a nahor vďaka jednému z najlepších motorov4*

Špecifikácia
  • Rám hliníkový M5, 180 mm
  • Vidlica RockShox BoXXer Select RC, 180 mm
  • Tlmič RockShox Super Deluxe Coil Select
  • Pohon motor Specialized 2.1 so 700 Wh batériou, SRAM GX (1×11)
  • Kolesá hliníkové ráfiky Roval DH, náboje DT Swiss 370, plášte Speciliazed Butcher BLCK DMND 27,5 x 2,6
  • Brzdy SRAM Code R (200/200 mm)
  • Riadidlá/predstavec Specialized 800 mm/Specilaized DH 45 mm
  • Sedlovka/sedlo Specialized Command Post IRcc teleskopická 160 mm/Specialized Body Geometry Henge Comp
  • Hmotnosť 23,9 kg (S3, bez pedálov)

Viac informácií na webe www.specialized.com

Vaše komentáre

Aktuality

14:26 Ineos Grenadiers hľadá druhého sponzora a chce sa vrátiť medzi najlepšie tímy na svete.

Tím Ineos Grenadiers potvrdil, že bude pokračovať aj po sezóne 2025. Vedúci predstavitelia tímu však avizujú, že hľadajú druhého hlavného sponzora, ktorý by zvýšil rozpočet a pomohol tímu opäť súperiť s najlepšími vo svete profesionálnej cyklistiky. (Cyclingnews)

10:14 Video: UCI vysvetľuje, ako bude fungovať systém žltých kariet a aké tresty hrozia pretekárom v roku 2025.

Cieľom nového systému žltých kariet je minimalizácia rizík a vytvorenie bezpečnejšieho prostredia pre všetkých účastníkov cestných pretekov.

09:56 UCI zverejnila štatistiky nehôd za rok 2024: Chyby jazdcov tvoria 35 % pretekových incidentov.

Bohužiaľ, veľké bezpečnostné zmeny v pravidlách UCI sa zatiaľ neudiali.

09:42 Tím Trek Factory Racing Downhill vstupuje do sezóny 2025 s úplne zmenenou zostavou.

Hlavnými posilami továrenského tímu sú Lachlan Stevens-McNab, Matt Walker a Ollie Davis.

09:03 Kate Courtney zakladá vlastný projekt She Sends Racing.

Americká pretekárka má v rebríčku UCI dostatok bodov, aby mohla vo Svetovom pohári štartovať za akýkoľvek tím, vrátane vlastného.

Biker hodnotenie

Skvelý: jednoznačne najlepší vo svojej triede
Veľmi dobrý: jeden z najlepších na trhu
Dobrý: odvedie si svoju prácu
Priemerný: ničím výnimočný
Podpriemerný: istým spôsobom nevhodný
Slabý: radšej si nájdite niečo iné
Nebezpečný, hlúpy alebo oboje dokopy
Zavrieť reklamu