Test: Tretry XLC CB-R09
Tretry XLC CB-R09 sú síce uvádzané primárne ako cestné, avšak my sme sa rozhodli otestovať ich na horskom bicykli. Nie, nejazdili sme v lese s cestnými kuframi.
Tretry CB-R09 majú totiž zospodu nielen úchyt na cestné kufre, ale aj na MTB kufre.
Jazdili sme ich na širokých HT pedáloch, čo vyzeralo dosť vtipne, keďže topánky zboku vyzerali, akoby sa nad pedálmi vznášali. XLC tretry špecifikuje ako ľahké pretekárske topánky, čo môže byť pravdou na cestnom bicykli, avšak na preteky v cross-country by sme ich úplne neodporúčali.
Sú síce relatívne ľahké (550 g aj s kuframi), ale konštrukcia vrchnej časti tretry nie je veľmi pevná. Je síce pohodlná a dobre prevzdušnená, no pri akomkoľvek strete s terénom by sa veľmi rýchlo poškodili.
Špička je pevná a potiahnutá neoprénom, takže prsty sú ochránené, ale boky tretier sú z tenkého a mäkkého materiálu. Povrchová úprava je lesklá, takže na nich vidno každý škrabanček. Polyuretánová koža by mala byť zárukou pevnosti, ale počas testovania sa ukázalo, že dlhodobé, intenzívnejšie jazdenie XC pre ne nie je ideálnym prostredím.
Silnou stránkou je pohodlie a tuhosť podrážky. Uťahovanie zabezpečuje BOA koliesko, ktorým si pritiahnete tenké lanko prevlečené nad jazykom na dvakrát, takže nohu pevne uchytí v topánke.
Nižšie je umiestnený aj suchý zips, ktorým si upevníte aj spodnú časť šľapy. Boky tretier sú mäkké, dobre prevzdušnené, ľahko sa prispôsobia tvaru nohy a zadná časť je zvnútra hrubšie vyplnená, čo opäť pridáva na pohodlí.
Nylonová podrážka je pevná, vôbec sa neohýba a dáva pocit efektívneho prenosu energie pri šliapaní. Ak chcete mať doma jedny tretry na cestný aj horský bicykel a nevadí vám neustále menenie kufrov, XLC CB-R09 si určite splnia svoju úlohu v lese aj na ceste.
Ak však jazdíte viac v lese, odporučili by sme vám poobzerať sa po tretrách, ktoré sú viac špecifikované na cross-country.
Viac informácií na webe www.xlc-parts.com
Vaše komentáre