Pridajte sa k predplatiteľom

Biker.sk

ZÁMOK K ROČNÉMU PREDPLATNÉMU ČASOPISU BIKER IBA ZA 19,80€!
Novinky

Ako by ste dopadli v súboji s profesionálmi na Tour de France? Pozrite si porovnanie výkonnosti

Porovnajte si vaše výkony s tímy najlepšími cyklistami na svete.
Martin Sarvaš
Ako by ste dopadli v súboji s profesionálmi na Tour de France? Pozrite si porovnanie výkonnosti

Zamysleli ste sa niekedy, ako by ste dopadli v porovnaní s profíkom na Tour de France?

Porovnali sme základné výkonnostné aj zopár menej podstatných údajov jazdcov na Tour, aby ste videli, ako by ste dopadli v súboji proti najlepším cyklistom na svete.

Priemerná rýchlosť na rovine

Rovina síce dokáže byť poriadna nuda, ale keďže jeden z najlepších šprintérov na svete pochádza zo Slovenska, práve rovinaté etapy sú pre nás Slovákov tie najzaujímavejšie.

Priemerná rýchlosť pretekárov musí byť počas etapy poriadne vysoká, aby sa udržali v pelotóne či boji o výhru. Dokonca býva okolo dvojnásobku rýchlosti priemerného jazdca.

  • Priemerný jazdec: 27 – 29 km/h
  • Tour de France Pro: 45 – 50 km/h

Priemerná rýchlosť v časovke

Schopnosť udržať si vyšší výkon počas dlhšieho času znamená, že v druhej etape Tour 2019, ktorá je tímooou časovkou, absolvujú jazdci 27,6 km dlhú trať až okolo 18 minút rýchlejšie ako priemerný cyklista. Inými slovami, nemali by ste žiadnu šancu.

  • Priemerný jazdec: 30 – 32 km/h
  • Tour de France Pro: 47 – 50 km/h

Maximálny výkon pri špurte

Peter Sagan na Miláno – Sanremo 2017

Šprintéri ako Peter Sagan dokážu vygenerovať v záverečnom špurte na niekoľko sekúnd (15s +/-) skutočne obrovskú silu. Konkrétne Sagan môže dosiahnuť na konci špurtu na rovine výkon až 1 700 wattov.

Priemerný jazdec: 600 to 800 wattov

Tour de France Pro: 1 200 – 1 700 wattov

Priemerná rýchlosť na dlažobných kockách – „mačacích hlavách“

V technicky náročnom teréne, kde musíte byť veľmi technicky zdatní, aby ste nedostali defekt či nespadli, idú jazdci ako Wout van Aert či Mathieu van der Poel neskutočnou rýchlosťou 35 – 39 km/h.

  • Priemerný jazdec: 23 – 26 km/h
  • Tour de France Pro: 35 – 39 km/h

Množstvo zjedených žemlí

Každý tím má asistentov, ktorí pripravujú pre jazdcov aj celý zvyšok tímu. Tímy mávajú zvyčajne 12 až 15 ľudí, ktorí sa starajú o 9 pretekárov. To znamená veľa pečiva a skutočne veľa všemožných žemlí, ktoré skonzumujú počas troch týždňov.

  • Priemerný jazdec: 1 – 3 žemle
  • Tour de France Pro: ~30 žemlí

Množstvo fliaš s tekutinami

V závislosti od podmienok počas jazdy kombinujete väčšinou jednu alebo dve fľaše počas dňa. Asistent na Tour de France namieša pre svoj tím od 40 do 120 fliaš tekutín na jednu etapu, aby mal každý jazdec v zálohe dostatok tekutín aj do zálohy.

  • Priemerný jazdec: 1 – 2 fľašky
  • Tour de France Pro:  4 – 13 fľašiek

Ako dlho trvá vyšliapať Col du Tourmalet

Vrchár na Tour vygeneruje od 350 do 375 wattov počas stúpania Col du Tourmalet, ktoré je záverom tohtoročnej 14. etapy. Má dĺžku 19 km a priemerný sklon 7,4% a celkové prevýšenie šialených 1410 metrov. Priemerný jazdec sa pohybuje na hodnotách okolo 175 – 200 wattov, čo znamená, že najlepší vrchári by si dali zjazd Col až dvakrát, kým by ste vy prišli hore.

  • Priemerný jazdec: 115 min
  • Tour de France Pro:  60 min

Počet bicyklov

Toto je štatistika, ktorá v mnohých prípadoch závisí individuálne od pretekára, na čom je zvyknutý jazdiť, odhliadnuc od bicyklov na časovky. Jazdci však používajú aero bicykle na rovinaté etapy, univerzálnejšie bicykle v horách a čo najpohodlnejšie bicykle na „mačacích hlavách“.

  • Priemerný jazdec: 1 – 2 bicykle
  • Tour de France Pro:  4 – 5 bicyklov

Oholené nohy

Asi by ste si to nemysleli a možno tomu ani nechcete veriť, ale oholené nohy môžu profíkovi získať v časovke 60-75 sekúnd. To však nie je jediný benefit, kvôli ktorému si profíci holia nohy. Holia si nohy kvôli pohodlí pri masážach a v prípade pádu sa hoja rany bez chlpov rýchlejšie s menším rizikom zápalu.

  • Priemerný jazdec: 2 chlpaté nohy
  • Tour de France Pro:  2 oholené nohy

Vaše komentáre

Aktuality

Včera 17:48 Juan Ayuso vyhral horskú šiestu etapu Tirreno-Adriatico a dostal sa do vedenia celkovej klasifikácie.

Ayuso zvíťazil po útoku v záverečnom stúpaní 3,5 km pred cieľom. Tom Pidcock skončil druhý a Jai Hindley finišoval na treťom mieste.

Včera 15:31 Michael Storer vyhral z úniku kráľovskú etapu Paríž-Nice po náročnom dni v daždi aj snehu.

Po 100 km v úniku dotiahol Storer krátke sólo do úspešného konca a v celkovej klasifikácii sa posunul až o deväť priečok vyššie na štvrté miesto. Na druhom mieste skončil Mauro Schmid a tretí finišoval Georg Steinhauser. Celkovým lídrom je aj naďalej Matteo Jorgenson.

14.03.2025 TEST: Gripy DMR Deathgrip.

Spoľahlivý úchop, komfort a premyslená konštrukcia robia z DMR DeathGrips ideálnu voľbu pre každého trailového jazdca.

14.03.2025 Video: Transition predstavuje nový e-bike Regulator SX.

Transition rozširuje ponuku o elektrobicykel Regulator SX, ktorý kombinuje výkon a obratnosť. Pozrite si video z jeho testovania na ikonických trailoch v Bellinghame.

14.03.2025 Nový patent naznačuje, že SRAM vyvíja kompaktný motor pre elektrobicykle.

Patentová prihláška odhaľuje, že motor by mal namiesto bežnej planétovej prevodovky využívať cykloidný mechanizmus, ktorý môže priniesť vyššiu efektivitu a tichší chod.

Zavrieť reklamu