Pridajte sa k predplatiteľom

Biker.sk

ZÁMOK K ROČNÉMU PREDPLATNÉMU ČASOPISU BIKER IBA ZA 19,80€!
Horské bicykle

Test: Stevens Jura Carbon ES 29“

Hodnotenie: 4/5
3 999
Martin Sarvaš
Test: Stevens Jura Carbon ES 29“

Verdikt: Jura Carbon ES len potvrdil naše očakávania, presvedčí vás jeho agilita, komfort i precízne spracovanie.

Plusy: vydarená geometria; spracovanie; pomer cena/výkon.

Mínusy: preplnený kokpit

Začiatkom minulého roka v nás zanechal testovaný model Jura viac než pozitívny dojem. Tentokrát k nám do redakcie zavítal znova, a to rovno v karbónovom prevedení a stupni výbavy ES.

Rám

Celokarbónový rám Stevens je k dispozícii hneď v štyroch veľkostiach, pričom tá najmenšia je v spojení s 27,5-palcovými kolesami, ostatné využívajú väčšie kolesá v rozmere 29 palcov. Rám poteší precíznym spracovaním so zmyslom pre detail, dobrý vizuálny dojem podtrhuje vnútorné vedenie bowdenov, ktorých je tu naozaj viac než dosť.

Štvorčapový systém odpruženia poskytuje celkovo 120 mm aktívneho zdvihu, pričom rámu aj vďaka boost zadnému náboju nechýba tuhosť. Orientáciu na výkon dokazujú karbónové modely svojou geometriou, ktorá je oproti tým hliníkovým mierne odlišná.

Samozrejmosťou je miesto na uchytenie cyklofľaše vo vnútri rámu, poteší aj možnosť integrácie komponentov elektrického radenia.

Komponenty

Výbava modelu Jura Carbon ES ponúka rozumný pomer medzi cenou a výkonom. O hladké radenie sa stará osvedčený model XT od značky Shimano v spojení s 11-rýchlostnou kazetou s rozsahom 11 – 42 zubov.

Rovnaké označenie nesú aj kľuky a ergonomicky výborne zvládnuté brzdy. Tie sa starajú o bezpečné zastavenie v kombinácii so 180 mm kotúčmi vpredu aj vzadu. Karbón našiel okrem rámu uplatnenie aj na 760 mm rajdoch Syntace, ktoré sú aj napriek svojej šírke doslova preplnené.

Spomedzi komponentov nás potešilo najmä použité odpruženie Fox, kolesá DT Swiss M 1700 Spline Two s krásnymi striebornými nábojmi a v neposlednom rade aj teleskopická sedlovka Kind Shock LEV-Sl.

Jazda

Jura Carbon ES prichádza oproti minuloročnému modelu s vidlicou FOX z radu 34 a tiež s už raz spomínanou teleskopickou sedlovkou, čo sa síce mierne podpísalo na jeho celkovej hmotnosti, no plusov je vďaka týmto zmenám oveľa viac. Najmä pri strmších a technickejších zjazdových pasážach nám dodávala teleskopická sedlovka istejší pocit z jazdy.

Vo februárových podmienkach sme ocenili i použité plášte Schwalbe Rocket Ron Evolution a ich výborný grip, ktorý umožňuje sebavedome rezať jednu zákrutu za druhou. Pokiaľ si chcete namiesto naháňania sekúnd jazdu radšej užiť, Stevens vám v tom nebude nijakým spôsobom brániť. Práve naopak, hneď ako sa ponúkla príležitosť, bike ochotne odlepil kolesá od zeme a vyčaril nám tak úsmev na tvári.

Nemenej dôležitá je aj agilita, ktorá je jednou zo silných stránok tohto biku, k čomu nemalou mierou prispievajú použité kolesá DT Swiss. Pohon 2 x 11 síce miestami zachraňoval zanedbanú zimnú prípravu, no predsa len by sme uprednostnili systém s jednou pílou vpredu. Výrazne by to pomohlo aj preplnenému kokpitu, ktorý najmä zo začiatku vyžaduje koncentráciu a zvyk.

Neraz sa nám totiž stalo, že sme namiesto ovládania sedlovky omylom siahli po ovládaní prešmyku. Na pravej strane rajdov je umiestnený ovládač pruženia, pomocou ktorého možno jediným pohybom uzamknúť tlmič i vidlicu, čo ocenia najmä pretekári. Stevens Jura Carbon ES však nie je len o pretekaní, ale aj o vychutnávaní si jazdy samotnej.

Viac informácií na webe www.cyklosvec.cz

Vaše komentáre

Aktuality

11:39 Strávil som týždeň s Petrom Saganom na tréningovom kempe vo Finale Ligure.

Keď ma Mišo Kolář oslovil s ponukou ísť do Talianska na týždenné sústredenie, na ktorom bude aj Peter Sagan, nemohol som odmietnuť. Už len možnosť byť v prítomnosti takej legendy ako Peter je niečo, čo sa jednoducho neodmieta.

09:46 Video: Premrznutého Mattiasa Skjelmoseho museli odniesť v rukách pred koncom Valónskeho šípu.

Dánsky pretekár tímu Lidl-Trek odstúpil z ardénskej klasiky 40 km pred cieľom. Preteky poznačilo chladné a daždivé počasie, ktoré vyradilo mnohých favoritov a preteky dokončilo len 44 cyklistov zo 175 štartujúcich.

09:32 Stevie Williams bol najsilnejší v stúpaní Mur de Huy a na Valónskom šípe dosiahol najväčší úspech v kariére.

Britský jazdec tímu Israel-Premier Tech zaútočil 300 metrov pred cieľom a zvíťazil pred druhým Kevinom Vauquelinom (Arkéa-Samsic) a Maximom Van Gilsom (Lotto-Dstny).

Včera 12:11 RockShox predstavil novú vidlicu Psylo, ktorá je postavená na základoch Lyrik a Pike a stojí polovicu.

Táto vidlica je určená na trailové jazdenie, má byť postavená s ohľadom na nižšiu cenu a má novú patrónu DebonAir.

Včera 10:42 FMBA, Crankworx a jazdci sa dohodli na spoločných podmienkach ako zachovať najvyššiu úroveň slopestyle pretekov.

Po tom čo elitní slopestyle jazdci nenastúpili do pretekov v rámci Crankworx Rotorua sa začalo rokovať o tom, ako najvyššiu úroveň zachovať. Jazdci boli frustrovaní z podmienok, za ktorých ďalej neboli ochotní zúčastňovať sa pretekov.

Biker hodnotenie

Skvelý: jednoznačne najlepší vo svojej triede
Veľmi dobrý: jeden z najlepších na trhu
Dobrý: odvedie si svoju prácu
Priemerný: ničím výnimočný
Podpriemerný: istým spôsobom nevhodný
Slabý: radšej si nájdite niečo iné
Nebezpečný, hlúpy alebo oboje dokopy
Zavrieť reklamu