Pridajte sa k predplatiteľom

Biker.sk

ZÁMOK K ROČNÉMU PREDPLATNÉMU ČASOPISU BIKER IBA ZA 19,80€!

Specialized 2013: S-Works nálož z Utahu

Len pred pár hodinami sme sa vrátili z Utahu, kde Specialized predstavoval novinky na rok 2013. Vnútri nájdete topmodely najrevolučnejších modelov na nasledujúcu sezónu.
Biker

„Sny. Je krásne mať sny. Sny začínajú na „S“. Specialized začína na „S“. A na „S“ začína rovnako aj najvyšší rad bikov od Specialized – S-Works. Napriek tomu, že „S“ v S-Works pre mnohých z nás znamená len sen (až kým raz budeme veľkí), prinášame vám report o topmodeloch pre rok 2013. Lebo ako sme už povedali… mať sny je krásne.“

 



S-Works Enduro Carbon

Enduro, ktorého názov veľmi nesugestívne navrhuje najvhodnejší štýl jazdy, na ktorý by ste ho mali používať, má taktiež pre rok 2013 svoj topmodel S-Works Carbon.

Rám vyrobený z karbónu 11M, ktorý nájdete na všetkých (a len na nich) S-Worksových modeloch má veľmi podobný dizajn oproti tomu tohtoročnému s veľkým „X-kom“ medzi sedlovou a hlavovou trubkou. Geometria sa zmenila len nepatrne, avšak hraním sa s materiálom na kľúčových miestach je nové enduro tuhšie a efektívnejšie pri pedálovaní. Menej pohojdávania sa pri pedálovaní dosiahli dizajnéri aj prepracovaným umiestnením hlavných čapov.

Enduro taktiež prišlo o jeden z čapov na vahadle, tak ako pri tohtoročnom modeli Stumpjumper FSR. Okrem benefitu použitia zapúzdrených namiesto klzných ložísk je tu aj menšia sila potrebná na rozpohybovanie zadného odpruženia a vo svojej podstate aj menej hovadín, ktoré sa môžu pokaziť. Novučičký a prvý vzuchový tlmič od firmy Cane Creek – Double Barrel Air  je bez diskusie najnastaviteľnejším tlmičom na trhu. Milión točítiek má potenciál zmiasť aj skúseného bikera, a preto k nemu dostanete peknú malú knižočku, ktorá vám so správnym nastavením pomôže.

Možno ste už správy o najnovšej novinke v oblasti ozubených koliesok zachytili, a možno nie. S-Works Enduro Carbon je každopádne jedným z troch bikov v stajni Specialized 2013, ktoré používa pohon SRAM XX1 – 1 píla vpredu, 11 pastorkov vzadu. Malé 10-zubové koliesko tak dopĺňa masívny 42-zubový pastorok na opačnom konci kazety. Výsledkom je opäť jednoduchší systém, ktorý eliminuje pre mnohých zbytočné dve píly vpredu.

V Specializede veria spoľahlivosti pohonu 1×11 natoľko, že vpredu nájdete len horné vodítko napináku uchyteného v dierach ISCG 05.

Tak ako všetky modely z radu Enduro, aj S-Works Carbon je vybavené teleskopickou sedlovkou Specialized Command Post Blacklite s troma polohami v 75, 100 a 125mm zdvihu. Diaľkové ovládanie je zároveň aj vnútornou objímkou gripu. Čisté a pekné.

Sebavedomie v používaní karbónu? Evidentne áno, a veľké. Na topmodeli nájdete aj úplne nové karbónové allmountain kolesá Roval Traverse SL (SL znamená SuperLight), ktoré majú byť ľahšie a zároveň tuhšie ako ich hliníkový ekvivalent. Ak sa budete nudiť, môžete prísť na to, ako sú na prednom kolese umiestnené špice. Na pravej strane ich je totiž 9 (áno, nepárne číslo), a na ľavej, kde je kvôli kotúču potrebná vyššia tuhosť, 18. Pozor, matematika v praxi, spolu ich je 27 (opäť nepárne číslo).



S-Works Demo 8 Carbon Team Replica

Na trhu je veľa zjazďákov, ktoré firmy nazývajú team edition, či team replica. Okrem rovnakých farieb a podobných komponentov však často nemajú s naozajstnými monopostami spoločné nič viac. Ak však milujete Sama Hilla, či Troya Brosnana, máte výrazný prebytok financií na účte, a myslíte si, že budete medzi 250 najrýchlejšími (nie na svahu, no s kreditkou), máte možnosť vlastniť skutočnú teamovú repliku S-Worksového Dema, na ktorom v nebezpečnej rýchlosti lietajú jazdci teamu Monster Energy/Specialized Factory Racing.

Dokonca aj rám je iný od „obyčajného“ karbónového Dema 2013 (ktoré nájdete v predchádzajúcom reporte). Sam a Troy požadovali užší zadok, o ktorý sa menej šúchajú päty pri pedálovaní, a tak má teamová replika 135mm zadnú osku, namiesto 150mm.

Ruka v ruke s ňou ide aj kazeta, ktorá kedysi spôsobila na fotkách zo sveťákového depa značný rozruch. Sedem výraznejšie odstupňovaných rýchlostí je na zjazdové preteky akurát. Miniatúrny 9-zubový pastorok sa dá použiť len na jedinečnom a veľmi drahom náboji. Nenájdete ho nikde inde. Vďaka takejto kazete stačí vpredu malá, 32-zubová píla, ktorá zvyšuje priechodnosť biku s mimoriadne nízkym stredom.

Vzadu odpruženie zabezpečuje najvyššia verzia tlmiča RockShox Vivid, no z úst dizajnéra rámu Brandona Sloana vyšla zázračná veta o tom, že čoskoro sa v ráme objaví tlmič, ktorý možno existuje a možno neexistuje, a ktorý Sam už teraz možno jazdí, a možno nejazdí na sveťáku. Možno sa teda vieme, a možno sa nevieme dočkať. 🙂

Pamätáte si na správy o tom, že krásna čierna povrchová úprava sa nikdy neobjaví na sériových vidliciach Boxxer, pretože je jednoducho príliš drahá? Nuž, toto karbónového Demo je jediným miestom, kde sa Boxxer World Cup s povrchovkou Black Gold objaví. Prosí si niekto neuveriteľnú hladkosť chodu a štýl, z ktorého odpadávajú srnky v okruhu troch kilometrov?

Samozrejmosťou sú aj rovnaké komponenty ako na teamových bikoch. A to znamená sedlo SDG i-Fly (na produkčnom modeli s dúhovými pruhmi majstra sveta) s protišmykovou aplikáciou…

…a kokpit Renthal s rovnako vysokými rajdami, aké jazdia vaše idoly.

A cena? Presné info nemáme, no očakávajte ju niekde okolo 8 000 dolárov. Prihadzovať si ho do košíka k desiatim rožkom a desať deka debrecínky asi nebudete…


 

S-Works Fate Carbon 29

Ženský 29-palcový bike je ideovým dieťaťom dizajnérky a pretekárky Amy Shreve pracujúcej pre Specialized Women. Amy má len kúsok cez 150cm, no tiež si chce užiť výhody veľkých kolies.

Výsledkom je najmenší 29er na svete s 15-palcovou sedlovou trubkou, a toto je jeho najvyššia verzia pripravená zdolať akýkoľvek XC okruh. Vo veľkostiach sa však samozrejme dostanete z tej pre Amy až na 19-palcov.

Požiadavky nežného pohlavia na bike sú takmer vždy rovnaké – chcú rýchly a ľahký bike. Rám biku S-Works Fate Carbon 29 je preto vyrobený z najvyššieho radu karbónu 11M.

Na otázku o tom, kedy plánujú dievčatá zo Specializedu urobiť pre dievčatá z bikerského sveta aj celoodpružený 29er, odpovedala Rachael Lambert, product manager Specialized Women s rovnakým úsmevom ako Brandon Sloan pri Deme: „Možno už niečo máme, a možno nie. A možno vám o tom v nasledujúcich mesiacoch prinesieme informácie. A možno nie.“ Do tej doby poskytuje pohodlie na tomto hardtaili 27,2mm sedlová trubka a špeciálne vrstvenie karbónu, ktoré mierne prepružuje vo vertikálnom smere, zatiaľ čo do strán zostáva Fate pekne tuhý.

Všetko na S-Works Fate kričí ľahkosťou. Karbónové kľuky S-Works v PressFit strede BB30 s pohonom 2×10 sú len jedným z tých komponentov…

…karbónové kolesá Roval Control SL 29 ďalším.

Vidlica SID je výsledkom spolupráce RockShox a Specializedu. Zdvih má znížený na 80mm, korunka je karbónová a vnútri nájdete platformu Brain, ktorá sama určuje mieru pomalej kompresie zabraňujúcej pohojdávaniu pri silovom šliapaní zo sedla. Pri najnižšiej veľkosti rámu je dokonca prispôsobený offset pre lepšiu ovládateľnosť minibiku s maxikolesami.

Ženskej stavbe tela je prispôsobený celý bike. Od sedla Jett, cez gripy, ktorých hrúbka stúpa s veľkosťou rámu, až po rôzne dĺžky kľúk pre rôzne veľkosti.

Ceny pre Slovenskú republiku ešte nie sú definitívne, no očakávajte sumu atakujúcu hranicu 7 000 eur.

 


Aj keď sme vám tu predstavili najvyššie modely s najvyššími cenami, nevešajte hneď hlavu, ak si ich nemôžte dovoliť. Práve sledovaním topmodelov zistíte, aký potenciál sa v biku naozaj skrýva, a akým smerom sa v ďalších rokoch budú uberať aj lacnejšie stroje.

Okrem toho sa dnes už len máloktorá firma postaví za bike, ktorému niečo vyslovene chýba a preto vám radosť bude robiť prakticky ktorákoľvek úroveň výbavy. Po pár dňoch jazdenia na Specializedoch 2013 v Utahu musíme povedať, že v prípade Specializedu to platí dvojnásobne. Všetky biky majú niečo do seba, sú kvalitne spracované a dizajnéri z Kalifornie evidentne veľmi dobre vedia, čo robia. Nás presvedčili.



Report o niektorých nižších modeloch nájdete tu.

Foto: Dan Campbell/Specialized


 

Aktuality

Včera 17:14 Po Cape Epic potvrdzujú Števková s Krahulcovou výbornú formu aj na pretekoch 4 Islands, kde sú priebežne na 3. mieste (+ galéria).

Slovenské duo pretekárok Janka Keseg Števková s Martinou Krahulcovou nastúpili do ďalších etapových pretekov dvojíc, tentokrát v Chorvátsku na podujatí 4 Islands. V pretekoch sa im darí a zatiaľ v každej etape skončili na vynikajúcom 3. mieste!

Včera 16:30 Video: Toto je trať 2. kola svetového pohára XCO v brazílskej Araxá.

Minulý týždeň odštartoval seriál svetového pohára v horskej cyklistike podujatiami XCC a XCO v brazílskej Mairiporã. Pretekári mali niekoľko dní na oddych a doladenie formy a už počas soboty a nedele sa môžeme tešiť na druhé kolo svetového pohára.

Včera 15:58 Juan Pedro López je celkovým víťazom pretekov Okolo Álp, poslednú etapu vyhral Aurélien Paret-Peintre.

26-ročný Španiel si pripísal na talianskych etapových pretekoch svoje prvé profesionálne víťazstvo, keď vyhral tretiu etapu, a zároveň sa stal po prvýkrát víťazom celkovej klasifikácie.

Včera 11:13 Fotogaléria: Ako Peter Sagan jazdil aj varil na tréningovom kempe vo Finale Ligure.

„Takto dobre som sa necítil už asi 10 rokov,“ povedal Peter pri našej poslednej spoločnej večeri. „Som naozaj rád, že sme sa tu stretli takáto skvelá partia a dúfam, že sa takto ešte stretneme.“

Včera 10:49 Lukáš Kubiš vyhral Pardubické kritérium, druhý skončil Štoček.

Kubiš pokračuje v úspešnej sezóne víťazstvom kritéria v Pardubiciach, na ktorom skončil druhý ďalší Slovák Matúš Štoček a tretí finišoval víťazov český tímový kolega z Elkov-Kasper Daniel Mráz.

Zavrieť reklamu