Eurobike 2012 – hocičo z najväčšej výstavy na svete, deň 1.
Značka: Endura
Modelka: Plastic Sue
Výrobok: Dámske bikové gate s odzipsovateľným zadkom pre ľahšie prepúdrovávanie nosu na traile
Výsledok: Skvelá titulná fotka
Corratec Inside Link
Corratec vyvinul nova bike Inside Link s 27,5-palcovými kolesami, na ktorého systém odpruženia je naozaj hrdý, a tvrdí o ňom, že je plne aktívny a vôbec sa nepohojdáva. Skeptická redakcia neuverí, kým si ho nevyskúša, avšak presvedčivo o tom, že do testovania vložili naozaj veľa úsilia, pôsobí testovací model ohádzaný piestami s kilometrami káblov zbierajúcimi údaje o charakteristike chodu, a GoPro namierenou na tlmič. Kompletné a bombasticky znejúce podrobnejšie info čoskoro nájdete tu, alebo v ďalšom Bikeri.
X-Bionic Protect Your Ass
X-Bionic predstavil nové oblečko s veľavravným názvom Protect Your Ass. Určené je primárne pre cestárov, ktorých doteraz nič nechránilo pred odreninami a popáleninami od asfaltu pri páde vo veľkej rýchlosti. Nové obtiahnuté cyklistické gate so všetkými „zvyčajnými“ vychytávkami geniálneho prádla a oblečenia z Talianska, majú aj prídavné panely pokryté keramickými polguličkami, umiestnené na miestach, ktoré podľa výskumov dostávajú najviac zabrať pri páde. Materiál ceraspace má až dvakrát vyššiu odolnosť voči oderu než 1,5-milimetrová koža, vydrží pády až do rýchlosti 120 km/h, a teplotu MINIMÁLNE (vraj pokojne aj viac) 550 stupňov. Zvyšok oblečka je z podobne odolného materálu Powercrash podobného Cordure, akurát oveľa pružnejšieho. Gate vyzerajú tak high-tech ako sa len dá a v prípade X-Bionicu nás to vôbec neprekvapuje, a sme si istí, že ich benefity by dokázali oceniť aj niektorí XC rideri.
SE Bikes
BMX-ka a 24″ cruiser s plastovými kolesami, penovými chráničmi na rajdoch aj hornej rámovke, a oldschool farbami? Museli sme vám ich odfotiť. O značke SE Bikes ani o tom, ako by si bakelitové kolesá poradili s olympijskou bikroskou v Londýne, sme nič viac nezisťovali, no isté je, že na ihrisku za panelákom by ste v 82.-om boli machri.
Urge All M
V stánku Urge sa vynímala dlho očakávaná allmountainová prilba s názvom All M. Doteraz bolo v ponuke značky pre enduristov mierne vzduchoprázdno, ktoré vyplnila pravá Urge All M so všetkými fičurkami, na ktoré ste zvyknutí od ostatných prilieb značky. Obrovské kruhové vetracie otvory, ultraohybný nezlomiteľný (to je výzva?) šilt a výzor, na ktorý sa buď budete pokúšať baliť baby, alebo si ho v živote nedáte k hlave bližšie ako na desať metrov. Nám sa však celkom páči.
Thomson Elite Dropper
Thomson známi svojimi luxusnými ľahučkými sedlovkami vstúpil do hry teleskopických sedloviek modelom Elite Dropper v ponuke s ovládaním pod sedlom, alebo na diaľku z rajdov. Sedlovka má zdvih 125 milimetrov a vďaka hydraulickým vnútornostiam ju zastavíte v akejkoľvek polohe. Spodný zámok je súčasťou zasúvajúcej sa časti, čo má za následok čistý vzhľad a snáď aj menej problémov s vŕzgajúcim zámkom. Hmotnosť prototypu, ktorý by sa mal na pultoch objaviť niekedy na jar 2013 je zatiaľ 450 gramov a v ponuke bude v dvoch najpoužívanejších priemeroch – 30,9 a 31,6.
Mondraker Forward Geometry
Hlavný humbuk v stánku Mondrakeru bol okolo Forward Geometry – geometrie, ktorú mondraker používa na svojich trailových fullíkoch. Princíp je jednoduchý – namiesto predlžovania predstavca má bike dlhšiu rámovú trubku, a predstavec Zero Stem s takmer nulovou dĺžkou, ktorý bod otáčania riadítok čo najviac približuje bodu otáčania vidlice. Biky Tracker XR aj Foxy XR vyzerajú naraz zaujímavo aj zvláštne, a rozhodne by sme si chceli unikátnu inováciu od španielskej firmy vyskúšať aj v praxi.
Kinetic a slečna
Trenažéry Kinetic mali stánok kút asi o rozlohe 1,5m2, no zaujali nás hneď na prvý pohľad. To, prečo, si už domyslite sami. Každopádne však ide o zrejme najrealistickejší trenažér, na akom môžete trénovať. Ako vidíte na videu, bike môžete naklápať do strán a spolu s tým čo najprirodzenejšie otáčať riadítkami a simulovať tak pokojnú jazdu aj špurt pred finišom. Kvapalinový trenažér má doživotnú záruku, zapnete doňho bicykle s 16″-29-palcovými kolesami, a odpor kvapaliny sa ani s narastajúcou teplotou mechanizmu neznižuje. Aha, a majú peknú hostesku. To len tak bokom.
Rotor Q-Rings
Prevodníky Rotor sme vám predstavili už pred dvoma rokmi v reporte z Eurobiku 2010. Ak ste niektorí infošky o oválnych prevodníkoch vtedy nezachytili, tu sú znova. Benefity asymetrických Q-Rings, ktoré môžete otáčať podľa toho, v ktorej polohe pedálu máte najsilnejší záber, sú v lepšej ergonómii jazdy, optimalizovanej záťaži na koleno, a najmä udávanému trojpercentnému nárastu výkonu – a to pri športe, v ktorom si kvôli dvom stotinám oholíte nohy, rozhodne nie je málo. No a tieto kľuky okrem toho vyhrali Giro d'Italia 2012.
EVS R4 Race Collar a MoveoBrace
V džungli najnovších bikov, komponentov, oblečka a chráničov sme našli aj dve krčné ortézy. Alternatívy k Leatt Brace, či Alpinestars BNS len tak ľahko na kopci nestretnete, no možno sa vám zapáčia.
EVS vyrobilo R4 Race Collar v dvoch veľkostiach pre juniorov, aj dospelákov. Ľahká ortéza ponúka vynikajúci rozsah pohybu hlavy a jednoduché zapínanie. Cenovo na tom tiež je viac než dobre – stojí približne 120€.
Moveo má v ponuke hneď štyri modely svojej ortézy MoveoBrace. Na fotke vidíte najnižší model Concept s kontaktnou plochou vyrobenou z vinylu, pričom najvyšší model má penový povrch a telo z karbónu. Plastové telo Conceptu s jednoduchým zámkom rozopnuteľným jednou rukou je pospájané gumenými kĺbmi, ktoré sa prispôsobujú pohybom tela pri jazde. Najnižší model stojí už menej priaznivých 230€, a cena sa s drahšou konštrukciou postupne vyšplhá až na tri stovky za model Carbon.
Foam Dave von Cervélo
Dovoľte, aby sme vám predstavili týpka menom Foam Dave. Penový Dávid testuje biky Cervélo vo vzdušnom tuneli. Každá z figurín je vernou podobizňou jedného z pretekárov jazdiacich na cesťákoch Cervélo, a v tuneli jazdia na kovovom ráme, na ktorý sa pripevňujú rôzne tvarované profily, na ktorých sa následne testuje ich odpor pri jazde. Zaujímavé, nie?
To je od nás zatiaľ všetko. Pamäťové karty nám však praskajú vo švíkoch, a preto sa môžete tešiť na ďalšie články v nasledujúcich dňoch. Nás čakajú ešte dva dni zbierania toho najlepšieho, čo najväčšia biková výstava na svete vo Friedrichshafene ponúka.
Foto: Martin Matula