Test: Cestná helma Scott Cadence Plus
Verdikt: Na prvý pohľad aerodynamická a unikátna cestná helma, ktorá zároveň dokáže dobre vetrať
Plusy: Komfort, MIPS, cena, všestrannosť
Mínusy: Zimné záslepky sú ťažko prenosné
Kúpte ak: Chcete aerodynamickú helmu s MIPS-om
Model Cadence Plus je najaerodynamickejšou helmou v ponuke Scottu určenou na triatlony, časovky, a pretekárske nasadenie. Polykarbonátová škrupina plne pokrýva vnútornú vrstvu z EPS peny a už samotný pohľad na hladký povrch a štíhly tvar evokuje rýchlosť.
Zadná časť uťahovacieho systému Scott Halo sa dá vertikálne nastaviť v troch stupňoch. Obvod čelenky sa uťahuje pomocou veľkého otočného kolieska. Dobre vymyslená spojka popruhov ich drží ďaleko od seba aby sa nezarezávali do uší. To všetko z Cadence Plus robí jednu z najlepšie sediacich heliem, aké sme v poslednom čase testovali. Vrstva MIPS sa odráža na cene, no bezpečnosť je na nezaplatenie.
MIPS (Multi-directional Impact Protection System) je patentovaným systémom, ktorý redukuje rotačné sily pôsobiace na mozog pri páde hlavou na zem pod uhlom – teda prakticky akomkoľvek, aký nastáva za jazdy na bicykli. Helma sa vďaka vrstve MIPS môže po hlave mierne pohybovať rovnako ako koža po lebke.
Päť dostatočne veľkých vetracích otvorov vpredu ústi do hlbokých vnútorných kanálikov vedúcich vzduch ďalej po povrchu hlavy. Nad spánkami sa nachádzajú ďalšie malé vetracie otvory, a v zadnej časti helmy nájdete tri výfukové porty. Vrstva MIPS je na viacerých miestach výrazne perforovaná aby prepúšťala viac vzduchu. Otvory sú vítané, keďže práve ona zabezpečuje väčšinu kontaktu helmy s hlavou.
Na aerodynamickú helmu vetrá naozaj úctyhodne, a bez ohľadu na rýchlosť na hlave cítiť tok vzduchu. Neskúšali sme ju síce počas horúceho letného dňa, no v iných podmienkach sa môže rovnať konkurencii.
Naopak do chladného počasia Scott pribaľuje záslepky vetracích otvorov. Kliny z rovnakej EPS peny pokryté polykarbonátovou škrupinou presne zapadajú do každého z piatich vetracích otvorov. Vzduch tak zostane prúdiť len cez otvory na spánkoch, kanáliky nad obočím a zadné vetracie otvory naďalej pomáhajú odvádzať ohriaty vzduch preč od hlavy.
Scott v čase predstavenia helmy tvrdil, že pri testovaní vo veternom tuneli pri rýchlosťi 40 km/h a 20-stupňovom náklone hlavy Cadence Plus podávala lepší výkon, ako hociktorá helma od konkurencie. Problém je, že každá značka má svoje vlastné testovacie protokoly. S otvorenými vetracími otvormi je údajne rýchlejšia len o zlomok sekundy, no po nainštalovaní záslepok je na 40-kilometrovej trati rýchlejšia o päť sekúnd.
Pri testovaní v reálnych podmienkach k nej vieme povedať len toľko, že vyzerá pekne, vietor okolo nej nehvízda, a nie je komicky veľká ako niektoré iné aerodynamické helmy. Náš testovací kúsok v L-ku vážil 353 g, resp. 380 spolu so záslepkami. Tie sú užitočné, no to, či ich budete v ten deň potrebovať sa budete musieť rozhodnúť už doma. Sú totiž veľké, ťažko spratné, a nainštalovať sa dajú len ak si helmu dáte dolu z hlavy. Napriek tomu oceňujeme, že ich Scott pribalil.
Viac informácií o doplnkoch Scott nájdete na webe www.sportservis.sk.
Vaše komentáre