Pridajte sa k predplatiteľom

Biker.sk

ZÁMOK K ROČNÉMU PREDPLATNÉMU ČASOPISU BIKER IBA ZA 19,80€!
Okuliare

Test: Okuliare Oakley Jawbreaker Prizm Road

Tradične vynikajúce sklá zasadené do extravagantného dizajnu.
Hodnotenie: 4.5/5
146
Biker

Verdikt: Vynikajúce sklá vyvinuté špeciálne na cestnú cyklistiku, pohodlný rám a bezpečné držanie na mieste. Logá však trochu zasahujú do periférneho videnia.

Plusy:

výborné sklá, ktoré neskresľujú,

priľnavá guma na nosníku a nožičkách drží okuliare ako prikované,

vysoký rám je super na jazdu v aerodynamickej pozícii

Mínusy:

časť po stranách s logami Oakley zasahuje do periférneho videnia,

hydrofóbna povrchová úprava by mohla byť aj znvútra skiel

Kúpte ak: Chcete tú najlepšiu optiku v hre a páči sa vám výrazný dizajn

Jawbreakery bezpochýb patria k tým najlepším okuliarom na cestu aj horskú cyklistiku na trhu. Sklá sú krištáľovo čisté bez akéhokošvek skresľovania. Farba Prizm Road je navrhnutá špeciálne na to, aby dodávala ceste definíciu. Rám je na tvári veľmi pohodlný, dá sa nastaviť, a vďaka materiálu, ktorý Oakley volá Unobtanium, aj tuhý.

Dizajn, ten asi rozdelí ľudí na dva tábory. V tomto teste sa však zameráme najmä na výkon. To, či sa vám páčia už necháme len a len na vás.

Rám vysoký 53 mm je super na jazdu v spodnom úchope na cesťáku. Aj so sklopenou hlavou tak vidíte pred sebou cestu namiesto horného okraju rámu na iných nižších okuliaroch.

Na šírku má rám 131 mm a pokrýva veľkú časť tváre. Spodný okraj je prehnutý aby urobil miesto pre lícne kosti.

Jediná výhrada ku konštrukcii smeruje k výčnelkom po stranách na ktorých je logo Oakley. Zasahujú totiž mierne do periférneho zorného poľa.

Videorecenzia Oakley Jawbreaker Prizm Road:

Rovnako ako okuliare s plným rámom ako sú Jawbreakery, tak aj bezrámové okuliare majú niečo do seba. Tie bez rámu ponúkajú celé zorné pole naozaj bez prekážok, no ak vám spadnú, pravdepodobne sa poškriabu. Rám na Jawbreakeroch až na spomínané malé logá prakticky nevidieť, a padli nám viac ako len raz. Všetko sa zaobišlo bez ujmy.

Nosník sa dá nastaviť do šírky, a nožičky do dĺžky. Obe sú pokryté gumou, ktorú Oakley volá Unobtanium. Meno je to trochu zbytočne sci-fi, no samotný materiál funguje dobre. Ani pri povrchoch, ktoré dokážu vytriasť zo zubov plomby sa okuliare nepohnú, a nevadia im ani potoky potu valiace sa dolu po tvári.

Keď už sme pri pote, Oakley dáva na sklá vynikajúcu vodoodpudivú povrchovú úpravu, ktorá zlepšuje viditeľnosť v daždi. Za tie peniaze by sme ju však radi videli nielen na vonkajšej, ale aj na vnútornej strane skiel ako ochranu pred čmuhami od potu.

Hydrofóbna ochrana na sklách funguje veľmi dobre, no mohla by byť aj zvnútra

Vetracie otvory na vrchu skla fungujú dobre, a okuliare sa nám nezhmlili počas testovania ani raz, ani na dlhých pomalých výšľapoch v tých najrôznejších poveternostných podmienkach.

Systém výmeny skiel funguje veľmi uspokojivo. Stačí nosník vyklopiť nahor a odistiť malú kovovú eloxovanú západku, ktorá drží spodnú a vrchnú časť rámu pohromade, a celý rám sa roztvorí ako čeľuste (po anglicky jaw, chápete…)

Celá spodná časť rámu sa vie odklopiť a uvoľniť tak sklo

Drážky, do ktorých zapadá sklo majú dokonca malé gumové nárazníky, aby v nich sklo nehrkalo a nevŕzgalo.

Celé okuliare s prešpekulovanou konštrukciou tak nie sú najľahšie, no s 34 g hmotnosťou zároveň ani nijak neobťažujú.

Dostupné sú v množstve farebných kombinácií so sklami určenými do rôznych podmienok, a v ponuke je aj viacero limitovaných edícií, napríklad signature model Marka Cavendisha.

Namiesto do seba sa zacvakávajúcich plastových častí ako na väčšine okuliarov majú Jawbreakery krásne fungujúci a čiastočne kovový mechanický systém výmeny skiel
Špecifikácia

 

Názov: Jawbreaker Prizm Road

Výrobca: Oakley

Cena: 146€

Hmotnosť: 34 g

Vymeniteľné sklá: áno

Ďalšie farby v ponuke: áno

Namiesto do seba sa zacvakávajúcich plastových častí ako na väčšine okuliarov majú Jawbreakery krásne fungujúci a čiastočne kovový mechanický systém výmeny skiel

Vaše komentáre

Aktuality

19:03 Registrácia na 5. kolo KENNY slovenského pohára v endure v Bojniciach je v plnom prúde.

Preteky sa uskutočnia cez víkend 21.-22 septembra na trailoch v Bojniciach. Zároveň pôjde o 4. finálové kolo MTBIKER Hornonitrianskej enduro série. Tu sú všetky informácie, ktoré o podujatí potrebujete vedieť.

17:20 Len 22-ročný kazašský jazdec mal pozitívny test na krvný doping. Tím Astana ho ihneď vyhodil.

Ilkhan Dostiyev sa priznal k porušeniu antidopingových pravidiel. V tele mu našli látku CERA, ktorá funguje podobne ako neslávne známe EPO a stimuluje produkciu červených krviniek.

10:47 Chladoňová, Kubiš aj Svrček. Kto bude reprezentovať Slovensko na cyklistických majstrovstvách sveta a Európy?

Najväčšou nádejou na medaily je bezpochyby juniorka Viktória Chladoňová, ktorá nedávno podpísala zmluvu na tri roky s tímom Visma-Lease a Bike. V mužskej kategórii sa bude snažiť vylepšiť bronz z majstrovstiev sveta z minulého roku Martin Svrček v kategórii do 23 rokov. V mužskej elite štartuje na svetovom šampionáte len jeden Slovák Lukáš Kubiš.

Včera 13:52 Skákal na lyžiach, po pádoch a zraneniach začal bicyklovať. Primož Roglič vyhral Vueltu už po štvrtýkrát.

Slovinský cyklista Primož Roglič je juniorským majstrom sveta v skokoch na lyžiach z roku 2007. Tour de France mu síce opäť nevyšla, ale z Vuelty si odnáša svoj štvrtý červený dres.

08.09.2024 Stefan Küng vyhral záverečnú časovku Vuelty, Primož Roglič získal svoj štvrtý červený dres.

Küng vyhral na 24,6 km trase v Madride s priemernou rýchlosťou 55,7 km/h. Druhý skončil celkový víťaz Vuelty Primož Roglič so stratou 31 sekúnd a tretí najrýchlejší bol Mattia Cattaneo.

Biker hodnotenie

Skvelý: jednoznačne najlepší vo svojej triede
Veľmi dobrý: jeden z najlepších na trhu
Dobrý: odvedie si svoju prácu
Priemerný: ničím výnimočný
Podpriemerný: istým spôsobom nevhodný
Slabý: radšej si nájdite niečo iné
Nebezpečný, hlúpy alebo oboje dokopy
Zavrieť reklamu