Pridajte sa k predplatiteľom

Biker.sk

ZÁMOK K ROČNÉMU PREDPLATNÉMU ČASOPISU BIKER IBA ZA 19,80€!
Okuliare

Test: Smart okuliare Oakley Radar Pace

Smart okuliare, ktoré z vás (možno) urobia lepšieho cyklistu.
Hodnotenie: 3/5
330
bikeradar

Verdikt: „Nájdete sa tu zopár naozaj dobrých funkcií a appka je výborne urobená, no na to, aby v cyklstike urobili revolúciu si žiadajú trochu dotiahnuť“

Plusy: Tréningový plán na mieru je fajn, ľahké ovládanie

Mínusy: Nie je nám celkom jasné, pre koho sú určené, závislé na smartfóne, hmotnosť

Kúpte ak: Nemáte problém s peniazmi a potrpíte si na to, aby ste vždy mali najväčšiu vychytávku na trhu

„Okay Radar, what is today’s workout?“ pýtam sa po anglicky sám seba – minimálne tak sa to javí zmätenému cyklistovi prechádzajúcemu okolo. „You are goint 10 miles on the flat,“ odpovedá mi do uška roboticky znejúci ženský hlas. „Okay, let’s go,“ súhlasím s vlastnými okuliarmi. „Workout started,“ potvrdzujú mi. Tak začína náš test smart okuliarov Oakley Radar Pace.

Na úvod si povedzme prečo vlastne niečo ako okuliare so slúchadlami existuje. Ešte v roku 2014 podpísal Intel spoluprácu s materskou firmou Oakley menom Luxottica. Cieľom bolo vytvoriť revolučný produkt v oblasti „chytrých“ okuliarov. Strih, január 2016, a na pódium Consumer Electronics Show v Las Vegas vystupuje víťaz havajského Ironmana Craig Alexander, a vyzerá rovnako, ako keby sa výstava konala v roku 2004. Prečo?

Oakley Radar Pace totiž vyzerá až podozrivo podobne s prvým pokusom značky o elektornizáciu okuliarov, modelom Thump spred 14 rokov. V čom sú teda iné? Našťastie v mnohom.

Kľúčové vlastnosti
Súčasťou okuliarov sú zabudované slúchadlá, konektivita cez Bluetooth a ANT+ a nie jeden, ale viacero mikrofónov

Okuliare Oakley Thump vedeli prehrávať hudbu, a… vlastne nič ďalšie. Radar Pace sú oveľa chytrejšie a nájdete v nich hlasom ovládaný tréningový systém v reálnom čase. Svojho živého tréningového parťáka tak môžete poslať k vode a nasadiť si na oči štýlové okuliare s odnímatešnými slúchadlami, troma mirkofónmi a viacerými zabudovanými senzormi. Medzi nimi nájdete akcelerometer, gyroskop, snímač vlhkosti a dokonca aj barometer. Všetky majú za účel monitorovať a následne coachovať váš výkon.

Okuliare sa zároveň dajú spárovať s množstvom ďalších senzorov ako sú merače výkonu, krokomery, snímače tepu, či senzory rýchlosti a kadencie, a to ako cez ANT+, tak cez Bluetooth. Vďaka prídavným senzorom budú okuliare vedieť ešte lepšie ako si práve vediete, a ako ste si všimli, využiť ich môžete ako na cyklistiku, tak na beh.

Centrom zberu všetkých dát je váš smartfón, na ktorom beží sprievodná aplikácia Oakley Radar Pace dostupná na oba najpoužívanejšie opoeračné systémy. Appka samotná je dobrá, ľahko sa v nej orientuje, užívateľské rozhranie je intuitívne, no najhlavnejší v nej je prispôsobiteľný tréningový plán (hoci trénovať môžete aj len tak, podľa toho na čo máte práve chuť). Cez slúchadlá okrem toho môžete aj prijímať hovory, či bezdrôtovo streamovať hudbu z vášho telefónu.

Personalizované tréningové plány
Appka má krásne čistý dizajn.

Do aplikácie je potrebné zadať typ pretekov, na aké sa pripravujete a ich dátum. V prípade cyklistiky máte na výber 80 km, 160 km, a z nejakého zvláštneho dôvodu aj 180 km časovku. Na to, aby vám aplikácia vypľula vhodný tréningový plán, musia byť preteky vzdialené 6 až 14 týždňov.

Appka zostaví tréningový plán na základe štyroch osobných parametrov: sily, výdrže, rýchlosti a techniky. Strieda ťažšie tréningy s ľahšími a ťažšie týždne s občasným rekonvalescenčne ladeným medzi nimi. Všetky informácie odosiela do okuliarov, a keď sa ich s kľúčovým slovom a po anglicky opýtate, odpovedia vám aký tréning vás v daný deň čaká.

Pripojiť ďalšie senzory k okuliarom sa naozaj oplatí. Nielenže sa môžete priebežne pýtať na hodnoty, ktoré ukazujú, no vďaka údajom z nich systém automaticky prispôsobuje tréningový plán tak, aby lepšie zodpovedal vášmu aktuálnemu výkonu a kondičke. Ak nejaký tréning zmeškáte, múdro celý plán prenastaví.

Otázkou zostáva len to, kto takúto funkcionalitu naozaj využije. Profesionálni pretekári majú tréningové plány už dávno vyšperkované presne podľa seba, a zrejme sa nebudú spoliehať na zariadenie, ktoré nejde až tak do detailov ako napríklad populára aplikácia Training Peaks. Bolo by fajn mať možnosť nahrať do appky vlastné tréningy, hoci aplikácia zvláda aspoň upload kázd na Stravu.

Okrem komunikácie s virtuálnym osobným trénerom môžete prijímať za jazdy hovory či počúvať hudbu, no táto funkcionalita len upozorňuje na Achillovu pätu tohto zariadenia – je závislé na smartfóne. Celá pointa smart okuliarov by mala byť v tom, že vás oslobodí od iného zariadenia, aspoň podľa nás. Je to lepšie riešenie, ako pozrieť sa dole na riadítka, kde môžete mať napríklad pripnutý smartfón? A je pre cyklistu či bežca rozumné pohybovať sa medzi autami so slúchadlami v ušiach?

Spredu vyzerajú takmer identicky s modelom Radarlock Path, čo sa nám páči.

Okuliare Oakley Radar Pace stoja okolo 330€. V balení nájdete aj číre sklo ideálne na zimu či večerné výjazdy, ako aj vrecúško a ochranné puzdro. Vážia 56 g, čo je takmer dvojnásobok oproti „analógovej“ verzii Oakley Radarlock Path.

Konkurencia
Smart okuliare Recon Jet majú aj zabudovaný displej a kameru.

Oakley Radar Pace nie sú jedinými smart okuliarmi pre cyklistov na trhu. Na trhu sú aj okuliare Recon Jet ($ 499), ktoré majú zabudovaný malý heads-up displej aj dopredu sa pozerajúcu kameru.

Existujú aj displeje, ktoré sa jednoducho pripnú na vaše existujúce okuliare. Dáta o jazde tak vidíte priamo pred očami bez toho, aby ste sa museli pozerať dolu na riadítka.

Zvláštne pomenovaný Sportiiii 4iiii zoženiete pod 200 dolárov, a podobný produkt má aj Garmin. Varia Vision za 400 € okrem toho zobrazí aj navigáciu z kompatibilného cyklopočítača Edge, či funguje ako spätné zrkadlo spolu so zadným radarom Varia.

Špecifikácie

 

Názov: Radar Pace

Výrobca: Oakley

Cena: 330€
Hmotnosť: 56 g

Farba: čierna

Vymeniteľné sklá: áno

Ďalšie farby v ponuke: áno

Vaše komentáre

Aktuality

16:01 Kompletne hliníková prehadzovačka? Vivo Cycling ukázali, na čom pracujú.

V súčasnosti dominujú trhu s pohonom a radením dve obrovské spoločnosti Shimano a Sram. To však nebráni menším spoločnostiam pokúsiť sa zabojovať o svojich zákazníkov. S klasickým dizajnom zrejme v tejto konkurencii neuspejete a tak prichádza Vivo Cycling s kompletne hliníkovou prehadzovačkou.

15:05 Canyon predstavil Neuron:ONfly, ide o vôbec prvý ľahký e-bike nemeckej značky.

Na jeho zostavenie využili v Canyon ľahký motor Bosch Performance Line SX, a tento bickykel má hmotnosť 19,1 kg.

Včera 15:42 Kultová značka bicyklov Kona je na predaj.

Do problémov sa dostal ďalší veľký a svetoznámy výrobca bicyklov Kona Bikes. Táto pôvodne kanadská značka bola ústrednou v cyklistickom boome počas 90. rokov. Aktuálne však prechádza turbulentným obdobím s neistou budúcnosťou.

Včera 15:10 Preteky Okolo Slovenska prevedú jazdcov z Podunajskej nížiny až po Tatry a nový je okrem trate aj ich termín.

68. ročník medzinárodných pretekov Okolo Slovenska sa uskutoční od 26. do 30. júna. Pozostávať bude z úvodnej tímovej časovky a následných štyroch etáp. Svoju účasť v pretekoch potvrdili tri tímy World Tour a sedem profesionálnych kontinentálnych tímov a desať kontinentálnych tímov, ktoré sa pobijú o UCI body.

Včera 11:02 Preteky 1. kola KENNY Slovenského pohára v endure na Baťovych trailoch v Partizánskom sú zrušené.

Organizátori museli k tomuto kroku pristúpiť, kvôli šíreniu sa afrického moru ošípaných v tejto a v priľahlých lokalitách.

Biker hodnotenie

Skvelý: jednoznačne najlepší vo svojej triede
Veľmi dobrý: jeden z najlepších na trhu
Dobrý: odvedie si svoju prácu
Priemerný: ničím výnimočný
Podpriemerný: istým spôsobom nevhodný
Slabý: radšej si nájdite niečo iné
Nebezpečný, hlúpy alebo oboje dokopy
Zavrieť reklamu