Pridajte sa k predplatiteľom

Biker.sk

ZÁMOK K ROČNÉMU PREDPLATNÉMU ČASOPISU BIKER IBA ZA 19,80€!
Cestné bicykle

Test: Canyon Ultimate CF SL Disc 8.0

Skvelý bicykel s pretekárskou geometriou, pohodlnou jazdou a skvelými brzdami. A za dobrú cenu!
Hodnotenie: 5/5
2 799
bikeradar

Verdikt: Výborný bicykel za výbornú cenu so zlepšeniami pre rok 2018.

Už deň po nainštalovaní pedálov a rýchlej skúšobnej jazde na tomto bicykli som mu dôveroval dostatočne na zjazdy Rakúskych Alpských ciest v plných rýchlostiach dosahujúcich 100km/h. Ciest, ktoré som nepoznal a jazdil prvý krát. Geometria Canyonu Ultimate a hydraulické brzdy Shimano Ultegra vzbudzujú okamžitú istotu.

Závodná geometria v kombinácii so spoľahlivými komponentami Shimano Ultegra, pohodlnými plášťami Continental Grand Prix 4000S II a sedlovke VCLS dokopy tvoria kompletný a kvalitný balík. A v tejto cenovej kategórii je ťažké nájsť lepšie možnosti.

Najväčšie prednosti Canyon Ultimate CF SL Disc 8.0

Druhý najvyšší karbónový rám Canyon SL (prémiová rada je SLX)

Kľuky, kazeta, prehadzovačka a prešmykač Shimano Ultegra 8000

Páky a brzdy Shimano ST-8020

Kolesá DT Swiss PR 1600 Spline DB

Veľkosti XXS-XXL

Čierna / modrá farba rámu

7.5 kg kompletný bicykel vo veľkosti M (testovaná veľkosť)

Ultimate CF SL Disc 8.0 je fajn bicykel. Ale keď si človek porovná jeho cenu, stáva sa skutočne vynikajúci.

Brzdenie jedným prstom

Popri modeli Aeroad je Canyon Ultimate je ďalším závodným modelom tejto Nemeckej značky, so strmšími uhlami, krátkym rázvorom a nízkym predkom.

Ako mnoho značiek aj Canyon má niekoľko úrovní výbavy v rámci jedného modelu. Ultimate CF SL Disc 8.0 sedí hneď za Ultimate CF SLX s najväčšími rozdielmi v type a cene použitého karbónu.

Rozdiel je však poznať iba váhou nie voľným okom. Jazdné vlastnosti sú rovnaké, nakoľko vychádzajú z rovnakých foriem a majú identickú geometriu. Pre mňa predstavuje tento bicykel zlatú strednú cestu jazdných charakteristík.

Výborné ovládanie

Pri zatlačení do pedálov tuhý rám vystrelí vpred ešte predtým ako dokončíte otočku nohami. Aj jemným naklonením panvy sa predné koleso stočí presne do smeru, ktorým chcete.

Postavte sa do pedálov a kombinácia vidlice, predstavca a riadidiel Vám ponúkne pevnú páku pre boj so strmými výšlapmi. Na druhú stranu sedlovka VCLS s dostatočnou dĺžkou a jemne sklonenou vrchnou trubkou príjemne absorbujú nerovnosti bez toho, aby sa priveľmi skrúcali pri vysokom zaťažení.

Pre tých čo uprednostňujú vzpriamenejší posed, Canyon ponúka vytrvalostnú platformu Endurance. Ja osobne uprednostňujem nízky predok pre ľahší prenos váhy na predné koleso a hrudník čo najviac skrytý od vetra.

Kotúče!

Na bicykli som jazdil pred veľtrhom Eurobike v Rakúsku aj s ďalšími novinármi a mali sme možnosť prechádzať členitým terénom s poriadnymi stúpaniami a ostrými zjazdmi. Striedal som niekoľko testovaných strojov s klasickými a kotúčovými brzdami a rozdiel je až smiešny.

Hoci dnešné ráfikové brzdy sú dosť dobré, brzdný účinok, dosiahnutý pri sile, akú aplikujete na páke je na míle vzdialená tomu od dobrej hydrauliky.

Sú hydraulické kotúčové brzdy na cestnom bicykli nevyhnutné? Určite nie. Niekoľký z našej skupiny jazdili na klasických brzdách a šéf marketingu firmy Stages Matt Pacocha dokonca na dnes už starodávnych cantilever-ových brzdách. Nikto z nich nemal problém udržať sa v skupine. Hydraulické brzdy však spĺňajú svoju úlohu efektívnejšie a príjemnejšie.

S váhou 7.5 kg vo veľkosti M nie je bicykel žiadne pierko, no je na úrovni s konkurenčnými bicyklami vybavenými komponentami rady Ultegra a podobnými.

Pohodlie vďaka plášťom a sedlovke

Dve veci vedú skupinu prvkov a detailov, ktoré robia Ultimate tak pohodlný: plášte Continental’s Grand Prix 4000S II a sedlovka VCLS s dielne Canyonu.

Continental Grand Prix sú trvale obľúbené mnohých jazdcov už roky. Dosiahli výborné výsledky v testoch valivého odporu. Na závodné plášte majú dobrú priľnavosť, odolnosť i spoľahlivosť.

Najaerodynamickejší plášť na trhu

Ďalšia vec, ktorú som sa dozvedel na Eurobiku je, že Grand Prix je aj najviac aerodynamický plášť na trhu (s výnimkou galusiek), pri testovaní na normalizovanú šírku. To aspoň tvrdí Jean-Paul Ballard, bývalý inžinier Formule 1, ktorý do hĺbky testoval každý aspekt cestných a triatlonových bicyklov.

Prišiel na to, že dezén plášťa môže zmeniť tok vzduchu nielen z laminárneho na turbulentný ale aj naopak, znižujúc tak odpor vzduchu obtekajúci kolesá.

Každopádne, Canyon nešetrí na gume a Continental nešetrí na ich šírke. Označené ako 25mm, namontované na väčšine ráfoch merajú oveľa viac.

Sedlovka VCLS tiež robí divy pre pohodlie na cestách. Výsledky deformačného testovania kde sa umiestnil na prvom mieste spolu so sesterskou sedlovkou od Ergonu.

Canyon rozhodne nie je jediná značka produkujúca skvelé cestné bicykle s výbornými hydraulickými brzdami. Testujem aj Trek Emonda SLR Disc a úroveň jazdy aj brzdenia je úžasná. Väčšina veľkých značiek už úspešne modifikovala alebo úplne prerobila svoje modely aby dobre pracovali s kotúčovými brzdami.

Bezkonkurenčná cena

Obchodný model Canyonu je to, čo oddeľuje Ultimate od týchto bicyklov. Porovnávanie výkonov modelov na úrovni Ultegra sa rýchlo zvrhne v puntičkárstvo, no porovnávanie cien ani náhodou.

Navyše model Canyon Ultimate CF SL Disc 8.0 dostáva pre rok 2018 novú radu Shimano Ultegra R8000 (11-28 kazeta) S rovnakými Canyon a DT Swiss komponentmi ako model 2017

Po ohlasoch na novú radu Ultegra je jasné, že nový Ultimate bude len a len lepší stroj za skvelú cenu.

Vaše komentáre

Špecifikácia

Model
Ultimate CF SL Disc 8.0
Značka
Canyon
Rok
2018
Veľkosti
XXS XS S M L XL XXL
Riadidlá
Canyon H17 Ergo AL
Gripy
Canyon Ergospeed Gel
Predstavec
Canyon V13
Brzdy
Shimano Ultegra ST-8020
Kazeta
Shimano Ultegra SH CS-8000 11-28
Veľkosť prevodníkov počet zubov
36 52
Kľuky
Shimano Ultegra R8000
Vidla
Canyon One One Four SLX Disc
Kolesá
DT Swiss PR 1600 Spline DB
Stredové zloženie
Shimano SM BB72-41B
Predný plášť
Continental Grand Prix 4000S II, 25mm
Zadný plášť
Continental Grand Prix 4000S II, 25mm
Prešmykač
Shimano Ultegra R8000
Prehadzovač
Shimano Ultegra R8000
Reťaz
Shimano CN-HG700-11
Sedlo
Fizik Antares R5
Sedlovka
Canyon S13 VCLS CF (15 - 35 mm Setback)
Brzdové páčky
Shimano SH ST-8020
Váha kg
7.5
Testovaná veľkosť
M
Dĺžka zadnej stavby cm
41.5
Dĺžka sedlovej rúrky cm
52
Dĺžka hornej rúrky rámu cm
55.6
Rázvor kolies cm
99.6
Hlavova rúrka cm
14.8

Aktuality

11:02 Preteky 1. kola KENNY Slovenského pohára v endure na Baťovych trailoch v Partizánskom sú zrušené.

Organizátori museli k tomuto kroku pristúpiť, kvôli šíreniu sa afrického moru ošípaných v tejto a v priľahlých lokalitách.

Včera 17:07 Musíte vidieť: Postapokalyptické freeride rodeo v podaní Jakuba Vencla.

Tak by sa v skratke dalo charakterizovať nové video tohto českého slopestyle jazdca a freeridera. Kulisy bane dodávajú celému projektu poriadnu dávku atmosféry a toto video naozaj stojí za to, aby ste si ho pustili viackrát.

22.04.2024 Fotogaléria: Pozrite si najlepšie zábery z 2. kola svetového pohára XCO v brazílskej Araxá.

Najmä mužské preteky boli mimoriadne napínavé a rozhodlo sa v nich až v záverečnom šprinte štyroch pretekárov. Najrýchlejším v ňom bol dánsky jazdec Simon Andreassen. V ženách preteky ovládla Haley Batten, ktorá o svojom víťazstve rozhodla v poslednom kole.

22.04.2024 Janka Keseg Števková a Martina Krahulcová skončili v etapových pretekoch Epic Series 4 Islands na vynikajúcom 3. mieste (+video).

Preteky pozostávali z prológu a 4 etáp na štyrpoch rôznych chorvátskych ostrovoch. Slovenským pretekárkam v tíme 8capital sa prológ aj každú z etáp podarilo dokončiť na 3. mieste a celkovo z toho bolo taktiež tretie miesto.

22.04.2024 Haley Batten a Simon Andreassen vyhrali preteky svetového pohára XCO v brazílskej Araxá (+galéria).

Američanka Haley Batten zaznamenala perfektný víkend, keď sa jej po sobotných pretekov v Short Tracku (XCC) podarilo zvíťaziť aj v disciplíne Cross-Country Olympic (XCO) a víťazku prvého kola Jenny Rissveds zdolala po ich vzájomnom súboji plnom útokov v poslednom kole. Medzi mužmi bol najrýchlejším Simon Andreassen, ktorý využil mechanický problém Victora Koretzkyho, ktorého v záverečnom šprinte porazil.

Biker hodnotenie

Skvelý: jednoznačne najlepší vo svojej triede
Veľmi dobrý: jeden z najlepších na trhu
Dobrý: odvedie si svoju prácu
Priemerný: ničím výnimočný
Podpriemerný: istým spôsobom nevhodný
Slabý: radšej si nájdite niečo iné
Nebezpečný, hlúpy alebo oboje dokopy
Zavrieť reklamu