Test: Canyon Ultimate CF SL Disc 8.0
Verdikt: Výborný bicykel za výbornú cenu so zlepšeniami pre rok 2018.
Už deň po nainštalovaní pedálov a rýchlej skúšobnej jazde na tomto bicykli som mu dôveroval dostatočne na zjazdy Rakúskych Alpských ciest v plných rýchlostiach dosahujúcich 100km/h. Ciest, ktoré som nepoznal a jazdil prvý krát. Geometria Canyonu Ultimate a hydraulické brzdy Shimano Ultegra vzbudzujú okamžitú istotu.
Závodná geometria v kombinácii so spoľahlivými komponentami Shimano Ultegra, pohodlnými plášťami Continental Grand Prix 4000S II a sedlovke VCLS dokopy tvoria kompletný a kvalitný balík. A v tejto cenovej kategórii je ťažké nájsť lepšie možnosti.
Najväčšie prednosti Canyon Ultimate CF SL Disc 8.0
Druhý najvyšší karbónový rám Canyon SL (prémiová rada je SLX)
Kľuky, kazeta, prehadzovačka a prešmykač Shimano Ultegra 8000
Páky a brzdy Shimano ST-8020
Kolesá DT Swiss PR 1600 Spline DB
Veľkosti XXS-XXL
Čierna / modrá farba rámu
7.5 kg kompletný bicykel vo veľkosti M (testovaná veľkosť)
Ultimate CF SL Disc 8.0 je fajn bicykel. Ale keď si človek porovná jeho cenu, stáva sa skutočne vynikajúci.
Brzdenie jedným prstom
Popri modeli Aeroad je Canyon Ultimate je ďalším závodným modelom tejto Nemeckej značky, so strmšími uhlami, krátkym rázvorom a nízkym predkom.
Ako mnoho značiek aj Canyon má niekoľko úrovní výbavy v rámci jedného modelu. Ultimate CF SL Disc 8.0 sedí hneď za Ultimate CF SLX s najväčšími rozdielmi v type a cene použitého karbónu.
Rozdiel je však poznať iba váhou nie voľným okom. Jazdné vlastnosti sú rovnaké, nakoľko vychádzajú z rovnakých foriem a majú identickú geometriu. Pre mňa predstavuje tento bicykel zlatú strednú cestu jazdných charakteristík.
Výborné ovládanie
Pri zatlačení do pedálov tuhý rám vystrelí vpred ešte predtým ako dokončíte otočku nohami. Aj jemným naklonením panvy sa predné koleso stočí presne do smeru, ktorým chcete.
Postavte sa do pedálov a kombinácia vidlice, predstavca a riadidiel Vám ponúkne pevnú páku pre boj so strmými výšlapmi. Na druhú stranu sedlovka VCLS s dostatočnou dĺžkou a jemne sklonenou vrchnou trubkou príjemne absorbujú nerovnosti bez toho, aby sa priveľmi skrúcali pri vysokom zaťažení.
Pre tých čo uprednostňujú vzpriamenejší posed, Canyon ponúka vytrvalostnú platformu Endurance. Ja osobne uprednostňujem nízky predok pre ľahší prenos váhy na predné koleso a hrudník čo najviac skrytý od vetra.
Kotúče!
Na bicykli som jazdil pred veľtrhom Eurobike v Rakúsku aj s ďalšími novinármi a mali sme možnosť prechádzať členitým terénom s poriadnymi stúpaniami a ostrými zjazdmi. Striedal som niekoľko testovaných strojov s klasickými a kotúčovými brzdami a rozdiel je až smiešny.
Hoci dnešné ráfikové brzdy sú dosť dobré, brzdný účinok, dosiahnutý pri sile, akú aplikujete na páke je na míle vzdialená tomu od dobrej hydrauliky.
Sú hydraulické kotúčové brzdy na cestnom bicykli nevyhnutné? Určite nie. Niekoľký z našej skupiny jazdili na klasických brzdách a šéf marketingu firmy Stages Matt Pacocha dokonca na dnes už starodávnych cantilever-ových brzdách. Nikto z nich nemal problém udržať sa v skupine. Hydraulické brzdy však spĺňajú svoju úlohu efektívnejšie a príjemnejšie.
S váhou 7.5 kg vo veľkosti M nie je bicykel žiadne pierko, no je na úrovni s konkurenčnými bicyklami vybavenými komponentami rady Ultegra a podobnými.
Pohodlie vďaka plášťom a sedlovke
Dve veci vedú skupinu prvkov a detailov, ktoré robia Ultimate tak pohodlný: plášte Continental’s Grand Prix 4000S II a sedlovka VCLS s dielne Canyonu.
Continental Grand Prix sú trvale obľúbené mnohých jazdcov už roky. Dosiahli výborné výsledky v testoch valivého odporu. Na závodné plášte majú dobrú priľnavosť, odolnosť i spoľahlivosť.
Najaerodynamickejší plášť na trhu
Ďalšia vec, ktorú som sa dozvedel na Eurobiku je, že Grand Prix je aj najviac aerodynamický plášť na trhu (s výnimkou galusiek), pri testovaní na normalizovanú šírku. To aspoň tvrdí Jean-Paul Ballard, bývalý inžinier Formule 1, ktorý do hĺbky testoval každý aspekt cestných a triatlonových bicyklov.
Prišiel na to, že dezén plášťa môže zmeniť tok vzduchu nielen z laminárneho na turbulentný ale aj naopak, znižujúc tak odpor vzduchu obtekajúci kolesá.
Každopádne, Canyon nešetrí na gume a Continental nešetrí na ich šírke. Označené ako 25mm, namontované na väčšine ráfoch merajú oveľa viac.
Sedlovka VCLS tiež robí divy pre pohodlie na cestách. Výsledky deformačného testovania kde sa umiestnil na prvom mieste spolu so sesterskou sedlovkou od Ergonu.
Canyon rozhodne nie je jediná značka produkujúca skvelé cestné bicykle s výbornými hydraulickými brzdami. Testujem aj Trek Emonda SLR Disc a úroveň jazdy aj brzdenia je úžasná. Väčšina veľkých značiek už úspešne modifikovala alebo úplne prerobila svoje modely aby dobre pracovali s kotúčovými brzdami.
Bezkonkurenčná cena
Obchodný model Canyonu je to, čo oddeľuje Ultimate od týchto bicyklov. Porovnávanie výkonov modelov na úrovni Ultegra sa rýchlo zvrhne v puntičkárstvo, no porovnávanie cien ani náhodou.
Navyše model Canyon Ultimate CF SL Disc 8.0 dostáva pre rok 2018 novú radu Shimano Ultegra R8000 (11-28 kazeta) S rovnakými Canyon a DT Swiss komponentmi ako model 2017
Po ohlasoch na novú radu Ultegra je jasné, že nový Ultimate bude len a len lepší stroj za skvelú cenu.
Vaše komentáre