Biker.sk

RESPIRÁTOR FFP2 K ROČNÉMU PREDPLATNÉMU ČASOPISU BIKER IBA ZA 14,90€!
Plášte

Test: Plášte Vredestein Bobcat Tubeless Ready 29×2,35

Otestovali sme 29" plášť od menej známej a pritom veľmi skúsenej gumárskej značky
Hodnotenie: 4/5
40
Biker

Vredestein možno nie je prvá, ani tretia značka, ktorá vám príde na um pri hľadaní nových plášťov. Ich najobjemnejší plášť v ponuke však ponúka zaujímavý mix vlastností. Už na dotyk tenké a veľmi poddajné boky sú určite jedným z tajomstiev dosiahnuť úctyhodnú hmotnosť 850 g v prípade tubeless-ready verzie, ktorú sme testovali my (ostatné sú ešte ľahšie). Napriek tomu sme nemali pocit, že by boli prehnane náchylné na poškodenie, a plášť v zákrutách dobre držal tvar. Bezdušové nahadzovanie pomocou kompresora bolo rýchle, hoci po vybratí z krabičky si vyžiadali krátke napnutie s pomocou klasickej duše. V kombinácii s minimom tesniaceho prostriedku na prvýkrát udržali všetok vzduch.

Nápisy na boku plášťa udávajú minimálny tlak 30 psi, ktorý sme okamžite hlboko podliezli, aby sme dosiahli optimálnu trakciu a zabránili odstreľovaniu kolies od ostrých nerovností. Plášť však nepustil vzduch ani pri ambicióznych nájazdoch do zákrut, či pár pokazených dopadoch zo skokov. Oveľa viac, než predimenzované odporúčania by sme na boku uvítali vyznačnený smer rotácie. Pri nahadzovaní sme tak museli zapojiť trochu sedliackeho rozumu no fotky na stránke Vredesteinu potvrdili, že sme sa trafili správne.

Napriek tomu, že Vredestein neodporúča Bobcat na tvrdý a suchý povrch, nesprával sa ani na ňom zle. Výrazné štuple majú celkom veľký povrch, ktorý sa aj po hladkej zemi odvaľuje prekvapivo ľahko. Oblý profil plynulo prechádza zo stredových štupľov na tie bočné a ak sa aj odtrhne, urobí tak s varovaním dlho dopredu a postupne. Je však jasné, že jeho doménou je vlhká a mäkká hlina, a v prípade 29″ priemeru ho s čistým svedomím môžete používať aj ako plášť do celkom hnusného blata. Ak v ňom však kolesami nájdete aj trčiace kamene či korene, trojzmes TriComp X s rôznymi tvrdosťami v strede behúňa a na jeho bokoch nie je tak mäkká, aby dokázala vždy udržať stopu aj na slizkých nástrahách. K zmesi gumy smeruje aj naša jediná výhrada. Už po pár desiatkach odjazdených kilometroch sa na zadnom plášti začali objavovať malé trhlinky na brzdiacich hranách. Napriek tomu, že výkonom ide o celkom všestranný plášť ho teda odporúčame používať najmä do mäkkých podmienok, kde bojových zranení nebude tak veľa.

 

Hodnotenie
Pohodlný materiál aj strih a dobrá regulácia teploty na jarné zmeny počasia – cena by však mohla byť trochu nižšia

Kontakt www.skprofibike.sk


CHCETE HO VYHRAŤ? Sledujte FB Sk Profibike a dozviete sa viac!

 

Biker hodnotenie

Skvelý: jednoznačne najlepší vo svojej triede
Veľmi dobrý: jeden z najlepších na trhu
Dobrý: odvedie si svoju prácu
Priemerný: ničím výnimočný
Podpriemerný: istým spôsobom nevhodný
Slabý: radšej si nájdite niečo iné
Nebezpečný, hlúpy alebo oboje dokopy
Zavrieť reklamu