Pridajte sa k predplatiteľom

Biker.sk

ZÁMOK K ROČNÉMU PREDPLATNÉMU ČASOPISU BIKER IBA ZA 19,80€!
Sedlá

Test: Sedlo FI’ZI:K Terra Aidon X5

Hodnotenie: 4.5/5
89
Matúš Bušík
Test: Sedlo FI’ZI:K Terra Aidon X5

Terra Aidon X5 je už na prvý pohľad unikátne tvarované sedadlo, ktorého ergonomický profil od špičky až po zadnú časť a dlhý stredový výrez na zníženie tlaku kritických oblastí sú pre dlhé hodiny strávené jazdením na e-biku ideálne.

Vyvýšená zadná časť v tvare veľrybieho chvosta vás zastabilizuje v pozícii pri zašliapnutí do pedálov a počiatočnom „kopnutí“ motora a zabráni tomu, aby ste sa pri prechode do stúpaní posunuli vzad.

Progresívne čalúnenie z patentovanej peny Typ 2 je mierne hrubšie ako to, ktoré používajú na pretekárskych modeloch, a ponúka ideálnu kombináciu prvotného stlačenia a následnej opory. Poskytlo nám celodenné pohodlie bez toho, aby sme sa do neho zabárali a začali sa na ňom vrtieť.

Sedacie kosti boli dobre podopreté a rozloženie tlaku bolo citeľné v celej oblasti zadnej časti aj okolo výrezu, nielen v dvoch bodoch.

Oceňujeme stredový otvor so špeciálnym blatníkom s jednosmerným odtokom, ktorý odvádza vodu zachytávajúcu sa v kanáliku zvrchu, ale bráni prenikaniu blata zospodu.

Hladký, lesklý poťah sa síce ľahko čistí, ale nohavice k nemu nepriľnú tak dobre, ako k iným poťahom.

Škrupina sedadla je kvôli pohodliu dosť ohnutá, takže pri kľučkovaní a riadení biku stehnami nezavadzia a hladké kontúry krídel a okrajov sedadla sme pri šliapaní vôbec necítili.

Namiesto tradičných dvoch samostatných lyžín používa fi’zi:k konštrukciu Mobius, teda jednu lyžinu ohnutú do tvaru U, ktorej konce sú „pichnuté“ do špičky sedadla a ohyb podopiera zadnú časť nylonovej škrupiny vystuženej uhlíkom.

Mali sme pocit, že tieto lyžiny podporujú tlmenie peny, pretože sedadlo bolo aj na výrazných terénnych nerovnostiach mimoriadne pohodlné.

K dispozícii sú tri modely, okrem nami testovaného X5 s S-Alloy lyžinami sú dostupné v dvoch šírkach aj X3 (lyžiny Kium, 249 g, 139 €) a X1 (karbónové lyžiny, 205 g, 179 €).

Hmotnosť: 262 g
Šírka: 145 mm, 160 mm
Dĺžka: 260 mm

eshop.progresscycle.sk

Aktuality

Včera 16:37 Nový Specialized Crux DSW je s hmotnosťou pod 1,4 kg „najľahší gravelový zliatinový rám na trhu“.

Rámová sada spolu s vidlicou váži tesne pod 2 kg a má rovnakú geometriu ako karbónový Crux. V kompletnej výbave váži 9,37 kg a stojí 2 700 eur.

Včera 15:41 Simon Yates po 11 rokoch končí v Jayco AlUla a má podpísať zmluvu s tímom Visma – Lease a Bike.

Yatesovi, ktorý sa stal profesionálom v tíme ako Orica GreenEDGE v roku 2014, vyprší zmluva na konci tejto sezóny. Austrálsky jazdec Ben O’Connor je údajne pripravený pripojiť sa k Jaycu a nahradiť Yatesa ako lídra pre GC na etapových pretekoch. (La Gazzetta dello Sport)

Včera 15:29 Victor Campenaerts má podpísať trojročnú zmluvu s tímom Visma – Lease a Bike.

Campenaerts strávil v tomto tíme dva roky (2015, 2016), keď ešte fungoval pod názvom LottoNL-Jumbo. Jeho odchod zo súčasného Lotto Dstny je tiež dôsledkom obáv o nedostatok financií v belgickom tíme.

Včera 15:11 Giulio Ciccone je chorý a Tao Geoghegan Hart mal pozitívny test na COVID-19 pred štartom na Tour de France.

Jazdci tímu Lidl-Trek kvôli chorobe vynechajú dôležitý tréning v posledných týždňoch pred Tour, čo by mohlo výrazne ovplyvniť ich nádeje a ambície na celkové hodnotenie. (Cyclingnews)

Včera 14:59 Tour de France 2026 sa bude štartovať v Barcelone.

Organizátori Tour de France potvrdili dlhodobé špekulácie, že Grand Départ 2026 sa bude konať v Barcelone, pričom preteky budú v meste prítomné po dobu troch dní. (LeTour)

Biker hodnotenie

Skvelý: jednoznačne najlepší vo svojej triede
Veľmi dobrý: jeden z najlepších na trhu
Dobrý: odvedie si svoju prácu
Priemerný: ničím výnimočný
Podpriemerný: istým spôsobom nevhodný
Slabý: radšej si nájdite niečo iné
Nebezpečný, hlúpy alebo oboje dokopy
Zavrieť reklamu