Pridajte sa k predplatiteľom

Biker.sk

ZÁMOK K ROČNÉMU PREDPLATNÉMU ČASOPISU BIKER IBA ZA 19,80€!
Novinky

Koľko vážia všetky pretekárske bicykle tímov WorldTour v roku 2024?

Po hranicu 7 kg sa dostal nečakane iba jeden bicykel.
Martin Sarvaš
Koľko vážia všetky pretekárske bicykle tímov WorldTour v roku 2024?

Aj keď by ste si možno mysleli, že v roku 2024 už budú jazdiť profesionálni pretekári na bicykloch, ktoré sa blížia 6,8-kilovému limitu UCI, nie je to úplne tak.

Hmotnosť totiž zjavne nie je pri rovinatých či kopcovitých pretekoch až taká dôležitá ako aerodynamika rámu.

Na YouTube kanáli GCN zverejnili video, v ktorom uvádzajú hmotnosti bicyklov všetkých tímov. Bicykle však vážili na pretekoch Tour Down Under, kde sa jazdilo väčšinou na šprintérskych aero špeciáloch, aj keď tímy majú k dispozícii aj ľahšie modely.

V rebríčku GCN bol najťažším bicyklom Cannondale SystemSix tímu EF Education-EasyPost s hmotnosťou 7,78 kg. Najľahším a zároveň jediným modelom, ktorý sa dostal pod hranicu 7 kg bol Specialized S-Works Tarmac SL8 tímu Bora-Hansgrohe s hmotnosťou 6,98 kg.

Ak by sme pridali do porovnania aj vrchárske modely bicyklov, medzi najľahšie by patrili Cube Litening Air C:68X, Trek Emonda SLR, Bianchi Specialissima a Giant TCR Advanced SL, pričom všetky sa pohybujú okolo 6,8-kilovému limitu UCI, keďže ich produkčné verzie často vážia dokonca ešte o 100-200 gramov menej.

V roku 2024 nastalo viacero zmien u niekoľkých tímov, ktoré zmenili sponzorov na bicykle aj komponenty.

Značky BMC a Lapierre po dlhých rokoch skončili v najvyššej kategórii cyklistiky, pričom tím AG2R, ktorý doposiaľ jazdil na BMC má nového veľkého sponzora Decathlon a jazdci budú pretekať na bicykloch Van Rysel, zatiaľ čo Groupama-FDJ, ktorú sponzoroval Lapierre, vymenila francúzsku značku za taliansky Wilier.

Zvyšných 16 WorldTour tímov pokračuje na rovnakých bicykloch ako minulý rok, no nastalo viacero zmien u sponzorov pre komponenty.

Radenie Campagnolo už nepoužíva žiadny tím, keďže AG2R majú na nových bicykloch Van Rysel pohon od Shimana. Zaujímavou zmenou je aj prechod tímu Bora-Hansgrohe z Shimana na SRAM a okrem radenia budú mať od SRAM-u aj cyklopočítače Hammerhead.

Tím Astana-Qazaqstan si našiel nového sponzora na kolesá a HED nahradila značka Vision a tím Ineos Grenadiers má nového sponzora na sedlá Prologo.

Bicykle WorldTour 2024 zoradené od najľahšieho po najťažší

18. Cannondale SystemSix – 7,78 kg

Tím: EF Education-EasyPost

Model Cannondale SystemSix je však šprintérsky aero špeciál a jazdci tímu EF Education-EasyPost majú k dispozícii aj ľahší univerzálny model Cannondale SuperSix EVO, ktorý v tímovej verzii váži 7,37 kg.

Špecifikácia

  • Pohon: Shimano Dura-Ace, kľuky FSA
  • Kolesá: Vision Metron
  • Komponenty: Cannondale riadidlá/predstavec
  • Pedále: Wahoo Speedplay
  • Merač výkonu: Power2Max NG Road Cannondale
  • Plášte: Vittoria Corsa
  • Ostatné: Sedlá Prologo, FSA prevodníky, držiaky na fľaše Elite, cyklopočítače Wahoo

17. Cube Litening C:68X – 7,76 kg

Tím: Intermarché-Wanty

Tím Intermarché-Wanty má tiež k dispozícii vrchársky špeciál Cube Litening Air C:68X, ktorý v produkčnej verzii s radením Shimano Dura-Ace váži len 6,6 kg, takže sa dá predpokladať, že tímové bicykle Litening Air sa pohybujú hmotnosťou okolo limitu UCI, ktorý je 6,8 kg.

Špecifikácia

  • Pohon: Shimano Dura-Ace
  • Kolesá: Newmen Advanced SL
  • Komponenty: Cube integrovaný predstavec
  • Pedále: Look Kéo
  • Merač výkonu: Shimano Dura-Ace
  • Plášte: Continental GP5000
  • Ostatné Sedlá a omotávka Prologo, držiaky na fľaše Elite, CeramicSpeed ​​OSPW, cyklopočítače Bryton

16. Trek Madone SLR – 7,61 kg

Tím: Lidl-Trek

Aj v tomto prípade ide u bicyklu Trek Madone SLR o šprintérsky aero model, pričom jazdci používajú v horských etapách ľahší model Trek Emonda SLR, ktorý v najľahšej produkčnej verzii SLR 9 s radením Dura-Ace váži len 6,6 kg.

Špecifikácia

  • Pohon: SRAM Red AXS
  • Kolesá: Bontrager Aeolus
  • Komponenty: Riadidlá a predstavec Bontrager
  • Pedále: Time Xpro
  • Merač výkonu: SRAM/Quarq
  • Plášte: Pirelli
  • Ostatné: Sedlá Bontrager, cyklopočítače Wahoo

15. Cervélo S5 – 7,59 kg

Tím: Visma – Lease A Bike

Vrchársky model od Cervéla R5, na ktorom jazdí Jonas Vingegaard vo vrchárskych etapách na Tour de France váži 7,07 kg.

Špecifikácia

  • Pohon: SRAM Red AXS
  • Kolesá: Reserve 52/63
  • Komponenty: Riadidlá a predstavec Cervélo
  • Pedále: Wahoo Speedplay
  • Merač výkonu: SRAM/Quarq
  • Plášte: Vittoria Corsa Pro
  • Ostatné: sedlá Fizik, držiaky na fľaše Tacx, cyklopočítače Garmin

14. Wilier Triestina Filante SLR – 7,57 kg

Tím: Astana-Qazaqstan

Špecifikácia

  • Pohon: Shimano Dura-Ace
  • Kolesá: Vision
  • Komponenty: Integrované riadidlá Wilier
  • Pedále: Look Kéo Blade
  • Merač výkonu: Shimano Dura-Ace
  • Plášte: Vittoria Corsa Pro
  • Ostatné: Sedlá Prologo, držiaky na fľaše Tacx, omotávka Prologo, cyklopočítače Garmin

13. Canyon Aeroad CFR – 7,54 kg

Tím: Movistar

Špecifikácia

  • Pohon: SRAM Red AXS
  • Kolesá: Zipp
  • Komponenty: Riadidlá a predstavec Canyon
  • Pedále: Time Xpro
  • Merač výkonu: SRAM/Quarq
  • Plášte: Continental GP5000
  • Ostatné: Sedlá Fizik, držiaky na fľaše Canyon, omotávka Lizard Skins, cyklopočítače Garmin

12. Canyon Aeroad CFR – 7,48 kg

Tím: Alpecin-Deceuninck

Špecifikácia

  • Pohon: Shimano Dura-Ace
  • Kolesá: Shimano
  • Komponenty: Canyon
  • Pedále: Shimano
  • Merač výkonu: Shimano
  • Plášte: Vittoria
  • Ostatné: Canyon, sedlá Selle Italia, držiaky na fľaše Elite, cyklopočítače Wahoo

11. Van Rysel RCR Pro – 7,45 kg

Tím: Decathlon-AG2R La Mondiale

Decathlon už začiatkom roka 2023 predstavil svoj pretekársky model Van Rysel RCR, na ktorom jazdia pretekári tímu AG2R namiesto bicyklov od švajčiarskej značky BMC, ktorá donedávna sponzorovala francúzsky tím.

Aj keď sa obchodný reťazec so športovým tovarom už dlho nespája s World Tour, nebude to prvýkrát, čo v profi pelotóne uvidíme bicykel z Decathlonu. Začiatkom roku 2000 si Jaan Kirsipuu, jazdiaci za tím AG2R, zabezpečil etapové víťazstvo na Tour de France na bicykli Decathlon Penta Pro.

Špecifikácia

  • Pohon: Shimano Dura-Ace
  • Kolesá: SwissSide Hadron
  • Komponenty: Deda kokpit
  • Pedále: Look Kéo Blade
  • Merač výkonu: Shimano Dura-Ace
  • Plášte: Continental GP5000
  • Ostatné: sedlá Fizik, držiaky na fľaše Elite, cyklopočítače Wahoo

10. Merida Reacto Disc Team – 7,43 kg

Tím: Bahrain Victorious

Ľahším modelom tímu Bahrain Victorious je Merida Scultura Disc Team, ktorá v tímovej špecifikácii váži len o necelých 200 gramov menej ako model Reacto – 7,28 kg.

Špecifikácia

  • Pohon: Shimano Dura-Ace
  • Kolesá: Vision Metron
  • Komponenty: Riadidlá a predstavec Vision Metron, sedlovka FSA (iba Scultura)
  • Pedále: Shimano Dura-Ace
  • Merač výkonu: Shimano Dura-Ace
  • Plášte: Continental GP5000
  • Iné: Sedlá a omotávky Prologo, držiaky na fľaše Elite, cyklopočítače Garmin

9. Bianchi Oltre RC – 7,41 kg

Tím: Arkea-B&B Hotels

Tím Arkea-B&B Hotels má tiež k dispozícii ľahší vrchársky špeciál Specialissima, ktorý v produkčnej verzii s radením Shimano Dura-Ace váži podľa Bianchi len 6,6 kg, takže ak je toto tvrdenie pravdivé, je dosť možné, že u tímových bicyklov sa pohybujú okolo limitu 6,8 kg a môže ísť o jeden z najľahších bicyklov v pelotóne.

Špecifikácia

  • Pohon: Shimano Dura-Ace
  • Kolesá: Bianchi / Vision
  • Komponenty: Integrovaný kokpit Bianchi
  • Pedále: Shimano
  • Merač výkonu: Shimano Dura-Ace
  • Plášte: Vittoria
  • Ostatné: Sedlá Selle Italia, držiaky na fľaše Elite, cyklopočítače Wahoo

8. Colnago V4Rs – 7,4 kg

Tím: UAE Emirates

Špecifikácia

  • Pohon: Shimano Dura-Ace
  • Kolesá: ENVE
  • Komponenty: Colnago integrované riadidlá a predstavec
  • Pedále: Look Kéo
  • Merač výkonu: Shimano
  • Plášte: Continental GP5000
  • Ostatné: sedlá Prologo, držiaky na fľaše Elite, cyklopočítače Wahoo

7. Pinarello Dogma F – 7,35 kg

Tím: Ineos Grenadiers

Špecifikácia

  • Pohon: Shimano Dura-Ace
  • Kolesá: Shimano Dura-Ace / Princeton CarbonWorks
  • Komponenty: MOST riadidlá a predstavec
  • Pedále: Shimano Dura-Ace
  • Merač výkonu: Shimano Dura-Ace
  • Plášte: Continental GP5000
  • Ostatné: Sedlá Prologo, Elite klietky na fľaše, cyklopočítače Garmin

6. Look 795 Blade RS – 7,32 kg

Tím: Cofidis

Špecifikácia

  • Pohon: Shimano Dura-Ace, stredová konzola Token
  • Kolesá: Corima
  • Komponenty: Look riadidlá/predstavec
  • Pedále: Look Kéo
  • Merač výkonu: SRM
  • Plášte: Michelin Power Cup
  • Ostatné: sedlá Selle Italia, držiaky na fľaše Elite, cyklopočítače Wahoo Elemnt

5. Scott Foil RC – 7,28 kg

Tím:  DSM-Firmenich PostNL

Ľahší model do kopcov od Scottu je Addict RC, ktorého hmotnosť s radením Shimano Dura-Ace vo veľkosti 54 je rovných 7 kg.

Špecifikácia

  • Pohon: Shimano Dura-Ace
  • Kolesá: Shimano Dura-Ace
  • Komponenty: Riadidlá a predstavec Syncros
  • Pedále: Shimano Dura-Ace
  • Merač výkonu: Shimano Dura-Ace
  • Plášte: Vittoria
  • Ostatné: Sedlá Syncros, držiaky na fľaše Elite, cyklopočítače Wahoo

4. Giant Propel Advanced Disc – 7,24 kg

Tím: Jayco-AlUla

Jazdci austrálskeho tímu Jayco-AlUla menia model Propel za vrchársky špeciál Giant TCR Advanced SL, ktorý tiež patrí medzi najľahšie bicykle v pelotóne. Minuloročný model TCR, ktorý mal len iný dizajn, ponúkal tím do predaja a v špecifikácii uvádzali hmotnosť len 6,6 kg, takže na pretekoch sa určite pohybujú okolo limitu UCI 6,8 kg.

Špecifikácia

  • Pohon: Shimano Dura-Ace, stredové zloženie Cema
  • Kolesá: Cadex
  • Komponenty: Riadidlá a predstavec Cadex
  • Pedále: Shimano Dura-Ace
  • Merač výkonu: Shimano Dura-Ace
  • Plášte: Cadex
  • Ostatné: Sedlá Cadex, držiaky na fľaše Giant, cyklopočítače Giant

3. Specialized S-Works Tarmac SL8 – 7,17 kg

Tím: Soudal Quick-Step

Špecifikácia

  • Pohon: Shimano Dura-Ace
  • Kolesá: Roval
  • Komponenty: Roval riadidlá/predstavec
  • Pedále: Shimano Dura-Ace
  • Merač výkonu: Shimano Dura-Ace
  • Plášte: Specialized S-Works Turbo
  • Ostatné: Specialized sedlá, ložiská CeramicSpeed, držiaky na fľaše Tacx, omotávka Supercaz, cyklopočítače Garmin

2. Wilier Triestina Filante SLR – 7,08 kg

Tím: Groupama-FDJ

Špecifikácia

  • Pohon: Shimano Dura-Ace
  • Kolesá: Shimano Dura-Ace
  • Komponenty: Wilier riadidlá / predstavec
  • Pedále: Look Kéo
  • Merač výkonu: Shimano Dura-Ace
  • Plášte: Continental GP5000
  • Ostatné: Sedlá a omotávky Prologo, držiaky na fľaše Elite, cyklopočítače Garmin

1. Specialized S-Works Tarmac SL8 – 6,98 kg

Tím: Bora-Hansgrohe

Špecifikácia

  • Pohon: SRAM Red AXS
  • Kolesá: Roval
  • Komponenty: Roval riadidlá a predstavec
  • Pedále: Shimano
  • Merač výkonu: SRAM/Quarq
  • Plášte: Specialized S-Works Turbo Cotton
  • Ostatné: Sedlá a držiaky na fľaše Specialized, cyklopočítače Hammerhead

Aktuality

11:39 Strávil som týždeň s Petrom Saganom na tréningovom kempe vo Finale Ligure.

Keď ma Mišo Kolář oslovil s ponukou ísť do Talianska na týždenné sústredenie, na ktorom bude aj Peter Sagan, nemohol som odmietnuť. Už len možnosť byť v prítomnosti takej legendy ako Peter je niečo, čo sa jednoducho neodmieta.

09:46 Video: Premrznutého Mattiasa Skjelmoseho museli odniesť v rukách pred koncom Valónskeho šípu.

Dánsky pretekár tímu Lidl-Trek odstúpil z ardénskej klasiky 40 km pred cieľom. Preteky poznačilo chladné a daždivé počasie, ktoré vyradilo mnohých favoritov a preteky dokončilo len 44 cyklistov zo 175 štartujúcich.

09:32 Stevie Williams bol najsilnejší v stúpaní Mur de Huy a na Valónskom šípe dosiahol najväčší úspech v kariére.

Britský jazdec tímu Israel-Premier Tech zaútočil 300 metrov pred cieľom a zvíťazil pred druhým Kevinom Vauquelinom (Arkéa-Samsic) a Maximom Van Gilsom (Lotto-Dstny).

Včera 12:11 RockShox predstavil novú vidlicu Psylo, ktorá je postavená na základoch Lyrik a Pike a stojí polovicu.

Táto vidlica je určená na trailové jazdenie, má byť postavená s ohľadom na nižšiu cenu a má novú patrónu DebonAir.

Včera 10:42 FMBA, Crankworx a jazdci sa dohodli na spoločných podmienkach ako zachovať najvyššiu úroveň slopestyle pretekov.

Po tom čo elitní slopestyle jazdci nenastúpili do pretekov v rámci Crankworx Rotorua sa začalo rokovať o tom, ako najvyššiu úroveň zachovať. Jazdci boli frustrovaní z podmienok, za ktorých ďalej neboli ochotní zúčastňovať sa pretekov.

Zavrieť reklamu