Pridajte sa k predplatiteľom

Biker.sk

ZÁMOK K ROČNÉMU PREDPLATNÉMU ČASOPISU BIKER IBA ZA 19,80€!
Novinky

UNNO predstavilo elektrobicykel IKKI s motorom TQ HPR50, hmotnosťou 18,5 kg a cenou cez 10 000 eur

Model IKKI zapadá do rodiny bicyklov UNNO, s ktorými zdieľa geometriu. Elektrobicykel bol vytvorený s dôrazom na prirodzený pocit a podobnosť k enduro bicyklom smerom hore, ale aj z kopca.
Matúš Bušík
UNNO predstavilo elektrobicykel IKKI s motorom TQ HPR50, hmotnosťou 18,5 kg a cenou cez 10 000 eur

UNNO predstavilo ľahký elektrický horský bicykel IKKI, ktorý je navrhnutý tak, aby oslovil skeptikov ebike a poskytol prirodzený pocit z enduro bicykla a zároveň vám uľahčil cestu späť na vrchol kopca.

Dizajn, veľkosť, tvar a kinematika IKKI sú identické s plne výkonným horským bicyklom MITH od rovnakého výrobcu. Bol však prerobený tak, aby na neho mohli namontovať motor TQ HPR50 a 360Wh batériu.

Elektrobicykel bude dostupný v dvoch prevedeniach IKKI Race a IKKI Factory, s cenami 10 295 EUR a 13 095 EUR. Ako napovedá cena, obe prevedenia sú osadené kvalitnými komponentami vyššej úrovne.

Dizajnový jazyk UNNO

IKKI od UNNO ​​zdieľa rovnaký dvojitý virtuálny otočný bod ako bicykle BURN a MITH, čo prináša množstvo progresivity vo zdvihu. UNNO Bicycles

IKKI je okamžite rozpoznateľný a zapadá do rodiny UNNO. Zdieľa veľmi podobnú geometriu a kinematiku s modelmi MITH a BURN.

IKKI má karbónovú monokokovú konštrukciou rámu špecifickú pre bicykle UNNO a poskytuje 160 mm zdvihu vzadu. Prepákovanie je taktiež špecifické pre značku a pozostáva z dvojprvkového systému zavesenia.

Jednou z najzaujímavejších vlastností bicykla, okrem jeho nápadného vzhľadu, je jeho progresivita. Tá dosahuje viac než 42 percent. Výrobca odporúča jazdiť hodnotu sag na úrovni 35 %, čo je dosť agresívne nastavenie, s tým že jazdec by sa mal pohybovať v rozmedzí +-5 % od tejto hodnoty.

Rám je vybavený množstvom integrovaných riešení od vodítka reťaze až po sedlovú objímku, ktorá by sa nestratila ani na aero cestnom bicykli.

Rám má takisto vnútorné vedenie káblov, ktoré dnu vstupujú cez hlavové zloženie, čo kokpitu dodáva elegantný vzhľad. Toto riešenie pochádza z dielne spoločnosti UNNO.

Všetky plastové časti rámu, ako napríklad krytky hlavového zloženia, sú vyrobené z recyklovaných plastov Oceanworks. Gumové časti sú podľa značky tiež z recyklovaných materiálov.

Magnetický držiak Fidlock sa nachádza na spodnej strane hornej trubky a zmestíte sem 500 ml bidon alebo tzv. range extender, na zvýšenie kapacity batérie. UNNO Bicycles

Do rámu sa zmestí 500ml fľaša na vodu s nástavcom Fidlock alebo 160Wh extender, ktorý sa predáva samostatne. Maximálna veľkosť kotúčov je 220 mm a do rámu sa zmestia najviac 2,6-palcové pneumatiky.

Bicykel používa rozdielnu veľkosť kolies – mullet s 29-palcovým predným a 27,5-palcovým zadným kolesom. Nie je vybavený flip-chipom na zmenu geometrie, alebo na jej úpravu, ak by si majiteľ želal jazdiť s veľkým 29-palcovým zadným kolesom.

UNNO vyrobilo vlastný chránič motora, ktorý pomáha predchádzať jeho poškodeniu. V ráme sú ložiská Double Row EnduroMax.

Zaujímavosťou je, že ak by ste chceli môžete vidlicu vymeniť za dvojkorunkovú, nakoľko rám je na to prispôsobený.

Výkon

Displej je integrovaný v hornej rámovej trubke a ovládate ho len prostredníctvom jedného tlačidla. Ponúka však množstvo funkcií. UNNO Bicycles

Ako už bolo spomenuté, IKKI používa motor TQ HPR50, ktorý poskytuje krútiaci moment 50 Nm a maximálny výkon 300 W. Motor je poháňaný 360Wh batériou TQ a v hornej rámovej trubke sa nachádza integrovaný displeja TQ.

Motor ponúka tri úrovne asistencie, ktoré je možné prispôsobiť v aplikácii TQ tak, aby vyhovovali vašim individuálnym preferenciám. Do rámu sa zmestí 160Wh range extender, čím sa celková kapacita zvýši na 520Wh.

UNNO použilo systém od TQ, pretože verí, že je to najmenší, najľahší, najtichší a najprirodzenejší ebike motor dostupný pre ponúkaný výkon, ktorý pomáha IKKI dosiahnuť čo najprirodzenejší pocit z jazdy a je aj nenápadný.

Ďalšie detaily

Po dôkladnom nastavení a netypických hodnotách, bicykel fungoval skvelo. Či už smerom hore, alebo pri zjazdoch. UNNO Bicycles

Z hľadiska geometrie sú na výber tri veľkosti rámu: S1, S2 a S3. Zatiaľ čo tabuľka geometrie IKKI nie je najagresívnejšia, UNNO ​​uvádza, že akonáhle je sag na úrovni 35 %, e-bike je agresívny dostatočne.

Hodnoty Reach (dosah) sa pohybujú od 435 mm, cez 470 mm, až po 510 mm pre rámy S1 až S3. Všetky zdieľajú rovnako dlhé 450 mm reťazové vzpery.

Tieto tri veľkosti zdieľajú moderný 77-stupňový efektívny uhol sedlovej trubky a 64-stupňový uhol hlavovej trubky. Vo zdvihu sa uhly stávajú položenejšími.

Hodnoty Stack sú od 630 mm, cez 640 mm, až po 663 mm na S1 až S3, čo zdôrazňuje, že elektrobicykel sa bude cítiť výborne v strmých a náročných trailoch, vďaka výrazne vyššej prednej časti.

Stredová konzola je položená nízko, klesá 15 mm pod zadnú stavbu a 30 mm pod prednú časť rámu. Dĺžky sedlových trubiek sú 440 mm, 460 mm a 490 mm pri rôznych veľkostiach rámu.

UNNO IKKI špecifikácie a ceny

Unno na začiatku uvádza na trh dva modely IKKI – Race a drahší Factory. Ani jeden nie je lacný, ale UNNO ​​tvrdí, že sa snaží stať sa dostupnejšou značkou.

Produkcia uhlíka bola outsourcovaná do Číny.

UNNO ​​IKKI Race

UNNO IKKI Race
  • Rám: Karbón Monocoque, zdvih 160 mm
  • Vidlica: Fox 38 Factory, zdvih 170 mm
  • Tlmič: Fox Float X2 Factory
  • Motor a batéria: TQ HPR50, 360Wh batéria
  • Pohon: SRAM GX Eagle AXS T-Type, trinásť kľúk E*spec Plus
  • Kolesá: DT Swiss HX 1700, Maxxis Assegai 3C MaxxGrip EXO 29 x 2,4 palca (p), Maxxis Minion DHR II 3C MaxxTerra
  • DoubleDown 27,5 x 2,4 palca (z)
  • Brzdy: Formula Cura 4, kotúče 220/203 mm
  • Riadidlá/predstavec: Riadidlá DEUX 800 mm a integrovaný predstavec
  • Sedlovka/sedlo: kvapkadlo OneUp, S1: 120 mm, S2: 150 mm, S3: 180 mm / Sella Italia SLR Boost
  • Hmotnosť: 18,9 kg (nárokovaná, veľkosť S2)
  • Cena: 10 295 €

UNNO ​​IKKI Factory

UNNO IKKI Factory
  • Rám: Karbón Monocoque, zdvih 160 mm
  • Vidlica: Fox 38 Factory, zdvih 170 mm
  • Tlmič: Fox Float X2 Factory
  • Motor a batéria: TQ HPR50, 360Wh batéria
  • Pohon: SRAM XX Eagle AXS T-Type
  • Kolesá: DT Swiss HXC 1501, Maxxis Assegai 3C MaxxGrip EXO 29×2,4in (p), Maxxis Minion DHR II 3C MaxxTerra
  • DoubleDown 27,5×2,4in (z)
  • Brzdy: Formula Cura 4, kotúče 220/203 mm
  • Riadidlá/predstavec: Riadidlá DEUX 800 mm a integrovaný predstavec
  • Sedlovka/sedlo: RockShox Reverb AXS S1: 125 mm, S2: 150 mm, S3: zdvih 175 mm / Selle Italia SLR Boost
  • Hmotnosť: 18,5 kg (veľkosť S2)
  • Cena: 13 095 €

Aktuality

Včera 17:37 Video: Laurenz Rex oslavoval priskoro a takmer prišiel o víťazstvo na klasike Le Samyn.

Tesne pred cieľovou čiarou už 24-ročný Belgičan zdvihol ruky z riadidiel a išiel oslavovať, keď ho zrazu dobehol António Morgado. Nakoniec sa však ukázalo, že Rex prešiel cieľovou čiarou ako prvý.

Včera 15:44 Rozhovor: V Bratislave slávnostne otvoria prvý špecializovaný CUBE Store na Slovensku.

Slávnostné otvorenie prebehne v sobotu 2. marca v priestoroch predajne na Hodonínskej ulici o 14. hod.

Včera 12:43 Fotogaléria: 50 úžasných fotografií a skvelých momentov zo Strade Bianche.

Na pretekoch Strade Bianche štartoval 9-krát aj Peter Sagan a dvakrát skončil druhý, ale ani raz sa mu nepodarilo vyhrať.

Včera 11:34 Peter Sagan je od olympiády ďaleko ako Bratislava od Paríža, píše Denník N.

Účasť na Olympijských hrách v Paríži bol hlavným cieľom Sagana po ukončení profesionálnej kariéry v cestnej cyklistike. Musel by však dostať tzv. divokú kartu, keďže dostatok bodov na kvalifikáciu nezískal.

Včera 11:09 Na najťažšom Strade Bianche v histórii budú bojovať o ďalšie tituly Tadej Pogačar aj Tom Pidcock.

Trasa má až 215 km aj viac štrkových sektorov. Organizátori toskánskej klasiky by chceli, aby sa Strade Bianche zaradilo medzi cyklistické monumenty.

Zavrieť reklamu