Pridajte sa k predplatiteľom

Biker.sk

ZÁMOK K ROČNÉMU PREDPLATNÉMU ČASOPISU BIKER IBA ZA 19,80€!
Sedlá

Test: Sedlo Selle Italia SLR Boost 3D Kit

Dobrá kombinácia karbónu a 3D tlače.
Hodnotenie: 4/5
314
Matúš Bušík
Test: Sedlo Selle Italia SLR Boost 3D Kit

Naše hodnotenie

Buď vám sedlo sadne a budete sa cítiť ako na obláčiku, alebo s ním spokojní nebudete. Nevýhodou tohto sedla, ale aj novej technológie, je vysoká cena. Dúfajme, že tá sa postupom času upraví a viac ľudí tak bude mať možnosť vyskúšať technológiu Boost.

+PLUSY

  • Komfort a podpora
  • Nízka hmotnosť
  • Skvelý tvar.

-MÍNUSY

  • Je drahé
  • Povrchová úprava zachytáva nečistoty

Sedlo Selle Italia SLR Boost sme už videli v rôznych variantoch, či už ako verziu SLR Boost TM alebo exkluzívne karbónové sedlo Dallara Boost Tekno..

Teraz je v ponuke výrobcu už aj tento 3D tlačený model.

Sedlo Selle Italia SLR Boost 3D Carbonio Superflow, ako znie jeho celý názov, sme testovali vo veľkosti L3 a je vhodné pre agresívnejšiu polohu pri jazde na ceste a pre ľudí so širšími sedacími kosťami.

Testovací jazdec má túto šírku 147 mm a 145 mm široké sedlo bolo optimálnou voľbou. Ak máte tú možnosť, nechajte sa pri výbere sedla odmerať, pretože správny výber môže mať obrovský vplyv na pohodlie a výkon.

Dĺžka sedla je 248 mm a má vynikajúcu redukciu tlaku. Výrez má 165 mm a postupne sa rozširuje z 15 mm vpredu až na 30 mm v jeho zadnej časti.

Hmotnosť je 174,9 gramu, čo je slušné číslo, aj keď v porovnaní s Teknom, ktoré má iba 97,2 g, je to stále dosť. Toto sedlo sa od zvyšku ponuky značky odlišuje najmä 3D tlačenými časťami a poddajnou základňou.

Vrchný 3D tlačený materiál nahrádza tradičné čalúnenie a je dostatočne priľnavý.

Vďaka vrchnej, až obdivuhodne flexibilnej textúre sa sedlo prispôsobí špecifickým požiadavkám jazdca. Pohybuje sa s vami a pôsobí skôr ako podporný systém, než ako sedlo.

Jeho vrchná časť zachytáva nečistoty, ktoré sa však dajú vyčistiť napríklad sprejom na odstraňovanie nečistôt.

Jazdili sme aj na konkurenčných sedlách z 3D tlačeného materiálu Specialized (Power) a Fizik (Adaptive). Ich vrchný materiál je rovnako fantastický a deklaruje, aká dobrá je nová technológia.

Ak ide o pohodlie, tvar sedla je však stále najdôležitejší faktor.

A tu platí staré známe: Buď vám sedlo sadne a budete sa cítiť ako na obláčiku, alebo s ním spokojní nebudete.

Nevýhodou tohto sedla, ale aj novej technológie, je vysoká cena. Dúfajme, že tá sa postupom času upraví a viac ľudí tak bude mať možnosť vyskúšať technológiu Boost.

www.eurosports.sk

Porovnanie cien u rozličných predajcov nájdete na portáli zboží.cz:

Aktuality

14:26 Ineos Grenadiers hľadá druhého sponzora a chce sa vrátiť medzi najlepšie tímy na svete.

Tím Ineos Grenadiers potvrdil, že bude pokračovať aj po sezóne 2025. Vedúci predstavitelia tímu však avizujú, že hľadajú druhého hlavného sponzora, ktorý by zvýšil rozpočet a pomohol tímu opäť súperiť s najlepšími vo svete profesionálnej cyklistiky. (Cyclingnews)

10:14 Video: UCI vysvetľuje, ako bude fungovať systém žltých kariet a aké tresty hrozia pretekárom v roku 2025.

Cieľom nového systému žltých kariet je minimalizácia rizík a vytvorenie bezpečnejšieho prostredia pre všetkých účastníkov cestných pretekov.

09:56 UCI zverejnila štatistiky nehôd za rok 2024: Chyby jazdcov tvoria 35 % pretekových incidentov.

Bohužiaľ, veľké bezpečnostné zmeny v pravidlách UCI sa zatiaľ neudiali.

09:42 Tím Trek Factory Racing Downhill vstupuje do sezóny 2025 s úplne zmenenou zostavou.

Hlavnými posilami továrenského tímu sú Lachlan Stevens-McNab, Matt Walker a Ollie Davis.

09:03 Kate Courtney zakladá vlastný projekt She Sends Racing.

Americká pretekárka má v rebríčku UCI dostatok bodov, aby mohla vo Svetovom pohári štartovať za akýkoľvek tím, vrátane vlastného.

Biker hodnotenie

Skvelý: jednoznačne najlepší vo svojej triede
Veľmi dobrý: jeden z najlepších na trhu
Dobrý: odvedie si svoju prácu
Priemerný: ničím výnimočný
Podpriemerný: istým spôsobom nevhodný
Slabý: radšej si nájdite niečo iné
Nebezpečný, hlúpy alebo oboje dokopy
Zavrieť reklamu