Šiesty ročník Svätojurského MTB maratónu sa konal za krásneho letného počasia, v sobotu 28. apríla. Účasť cyklistov bola bohatá - odštartovalo úctyhodných 770 účastníkov. Pretek je zaradený do Cyklomaratónskej série i do série pretekov Župného pohára, kde účastníci aspoň 4 pretekov seriálu môžu vyhrať Renault Twingo.
Sympatické od organizátora – CK Svätý Jur – bolo, že zapretekať si už po druhý krát mohli i najmenší cyklisti, deti od 3 do 8 rokov. Hobby bikeri si zmerali sily na 20 km trase s 550 m prevýšením. Najväčšia bola účasť polmaratóncov na strednej 44 km trase s prevýšením 1 km a tí najvytrvalejší absolvovali 75 km trať s takmer dvojtisícovým výškovým rozdielom.
Prezentácia bola bezproblémová, štart preteku bol z námestia vo Svätom Juri, cieľ v areáli futbalového štadióna, kde prichádzajúci pretekári absolvujú „pre divákov“ jedno celé kolečko po trávniku do cieľa. Svätojurský pretek je jedným z prvých v sezóne, takže spoľahlivo odhalí jarnú formu každého cyklistu. Oproti maratónu v Partizánskom z predchádzajúceho týždňa, kde sa bikeri brodili v náročnom blatovom teréne, bol terén v Karpatoch príjemným rozjazdením pred sezónou. Trať po štarte nie je ale zrovna ideálnym „rozjazdením“ keďže vedie tiahlym stúpaním na hrebeň Karpát a určite každý si po štarte počas prvých pár km poriadne cítil nohy. Lesnými cestami a miestami asfaltkou vystúpajú účastníci až na Biely kríž, kde bola jedna z občerstvovačiek. Občerstvovacie zástavky boli zásobené výborne. Po zjazde z Bieleho kríža smerovali polmaratónci do cieľa, maratónci si zopakovali kolečko po hrebeni druhý krát.
Celkovo boli lesné terény suché, trať bola výborná, rýchla a dobre označená. Bikeri hovorili iba o jednej nejasnej odbočke, ktorú možno zo zábavy otočili turisti. 🙂 Záverečný zjazd bol cez vinice nad Svätým Jurom po panelových betónových cestách a miestami kamenistej sutine. Tu bolo treba jazdiť tiež opatrne, i keď každý sa už videl v cieli. Práve v tejto časti trate musela zasahovať aj sanitka. Niektorí bikeri v cieli umývali bicykle, iní oddychovali na trávniku, dopĺňali energiu cestovinami, pivom a čakali na záverečné vyhodnotenie a tombolu s hodnotou hlavnou cenou – celoodpruženým nadupaným bikom Specialized Epic. Malým mínusom bol chýbajúci servisný stánok vrámci podujatia. Celkovo ale môžeme vyhodnotiť toto podujatie ako jeden z najlepších pretekov vrámci Slovenska.
V súčasnosti dominujú trhu s pohonom a radením dve obrovské spoločnosti Shimano a Sram. To však nebráni menším spoločnostiam pokúsiť sa zabojovať o svojich zákazníkov. S klasickým dizajnom zrejme v tejto konkurencii neuspejete a tak prichádza Vivo Cycling s kompletne hliníkovou prehadzovačkou.
Do problémov sa dostal ďalší veľký a svetoznámy výrobca bicyklov Kona Bikes. Táto pôvodne kanadská značka bola ústrednou v cyklistickom boome počas 90. rokov. Aktuálne však prechádza turbulentným obdobím s neistou budúcnosťou.
68. ročník medzinárodných pretekov Okolo Slovenska sa uskutoční od 26. do 30. júna. Pozostávať bude z úvodnej tímovej časovky a následných štyroch etáp. Svoju účasť v pretekoch potvrdili tri tímy World Tour a sedem profesionálnych kontinentálnych tímov a desať kontinentálnych tímov, ktoré sa pobijú o UCI body.
Tieto internetové stránky používajú k poskytovaniu služieb, personalizácií reklám a analýze návštevnosti súbory cookie. Používaním týchto internetových stránok s tým súhlasíte. Ďalšie informácie