Slovenská republikaNitriansky kraj

2119 - Južným regiónom

Stiahnuť GPX
Upozornenie: GPS dáta je potrebné upraviť pre Váš prístroj a cyklotrasu odporúčame pred jazdou priamo v prístroji skontrolovať.

Charakteristika: Takmer 100 kilometrov dlhá cykloturistická trasa, ktorá prevedie cykloturistu pekným prostredím Južného regiónu. Prepája CTT EuroVelo 6 s obcou Bešeňov.

Popis: Cykloturistická trasa začína na križovatke s cykloturistickou trasou EuroVelo 6 (Štúrovo – Prístavný most – Bratislava) v lokalite Mužla – Čenkov. Prechádza poľnými a asfaltovými cestičkami do obce Belá. Tu sa stretá so žltou cykloturistickou trasou č. 8141, ktorá vedie späť k EV – 6 cez Mužlu. V obci Belá sa nachádza krásny kaštieľ, kde sa stretáva spolu luxus a tradícia. Určite stojí za návštevu.

Modrá trasa pokračuje poľnými cestami do obce Kamenný most. Trasa ponúka krásne výhľady na južný región Slovenska, prechádza dolinami, popri viniciach, popri poliach.  Stretáva sa s cykloturistickou trasou č. 010 – Pohronská cyklomagistrála, spoločne vedú približne 4 kilometre. Trasa za obcou Pavlová odbáča vľavo smer Bíňa. Tu odporúčame krátku zastávku pri Rotunde 12. apoštolov.

Trasa prechádza naprieč obcou , opúšťa ju okolo poľnohospodárskeho družstva a ďalej pokračuje znova po poľných cestičkách. Prechádza obcou Bruty, Svodín, z kadiaľ pokračuje po ceste II. triedy č. 588 do Veľkých Ludiniec. Následne trasa mierne kľukatejším terénom pokračuje cez obce Dubník, Dvory nad Žitavou, cez Braňovo až do Bešeňova, kde aktuálne cykloturistická trasa končí.

Cieľom tejto trasy je cykloturistu previesť pekným prostredím južného regiónu, predstaviť pomerne rovinatý terén, krásne polia, obce a výhľady. Trasa je určená pre MTB bicykle, pričom jej náročnosť je určená stupňom REKREA a teda sa jedná o ľahkú trasu. Na trase sa nachádza viacero možností na oddych, či občerstvenie.

Informácie o trase

Kategória
REKREA (ľahké) - MTB TRASY
Povrch
asfalt, spevnená cesta, poľná cesta