Test: Helma Leatt DBX 1.0 MTN
BikerPri nasadzovaní na hlavu pôsobí skoro ako kužeľ. Postupné zužovanie vnútra má na svedomí vlastný bezpečnostný systém 360 Turbine Technology, ktorý funguje podobne ako MIPS – redukuje rotačnú energiu pôsobiacu na mozog pri páde.
„Turbínky“ sú ako malé donuty z gumy, ktoré umožňujú helme nezávisle od hlavy mierne rotovať. Sú však celkom vysoké a na hlave sme ich rozhodne cítili ako tlakové body. Spoločne s kónickým vnútorným tvarom helma jednoducho nebola pohodlná – aspoň pre nás.
Aj s retenčnou kolískou nastavenou v najnižšej polohe nám pripadalo, že na hlave sedí celkom vysoko. Napriek tomu sa však ani počas jazdy v rozbitom teréne helma nehýbala. Vďaka dokopy 14 vetracím otvorom je vetranie adekvátne, no na dlhších výšľapoch je v nej celkom teplo.
Polstrovanie je mäkké a pohodlné, no nedokáže nasať až tak veľa potu. Čoskoro nám preto začal stekať na obočie a do očí. Helma sa síce nijak nedotýka okuliarov, no šilt sa nedá nastaviť tak vysoko, aby ste podeň mohli odložiť zjazdové okuliare.
Pri takejto nízkej cene vás asi neprekvapí ani to, že tvrdá škrupina nepokrýva EPS výplň ani po spodných okrajoch. Tá je tak náchylnejšia na poškodenie napríklad pri preprave v kufri auta.
- Hmotnosť: 384 g
- Veľkosti: S, M*, L
- www.foxracing.sk
Vaše komentáre